Olin sitten "ylipukeutunut" juhannusvietossa, päälläni oli linkin
vaate joka ei siis yllä polviin, mustat ohuehkot legginsit alla ja mustat korolliset kengät.
Ihoa myötäilevä läpikuultavaa mustaa kangasta oleva liehuvahelmainen "neuletakki" avonaisena tuossa päällä, saman pituinen tuon mekon kanssa.
Ja olin tietty laitttanut myös meikkiä ja hiukset.
Lämpöasteita oli +20 ja vettä sateli säännöllisesti, ei siis liikaa, mutta muilla naisilla/äideillä oli verkka-asujam farkkuja, tuulipukuja jnejne.
http://www.ellos.fi/misc/ProductZoom.aspx?ImageSource=36-5966_F.jpg
Kommentit (52)
vaikka olen kotona lasten kanssa.
siis kotona. Mutta en jos vietämme aikaa vesisateessa mökillä. Ja sellaiseen minusta em. mekko varsinkin korkokengillä ja pyntättynä olisi hieman väärän tyyppinen vaate. Mehän emme vieläkään tiedä millaiset juhannusjuhlat ap:lla oli.
ja etikettipoliisit, jotka ei ole vielä ehtineet herätä siihen todellisuuteen, että esim. legginssejä ja tunikoita pidetään aika yleisesti niin juhlissa kuin arkenakin. Ymmärrän, että joku suosii todella klassissta pukeutumista, suosii erittäin kalliita vaatteita (ja ennen kaikkea on varaa niihin), pyörii sellaisissa piireissä, että huomattavasti keskivertoa muodollisempi pukeutuminen on sääntö eikä poikkeus, tai sitten on muuten vain jämähänyt menneiden vuosikymmenten tyyliin.
Ymmärrystä pitäisi riittää myös toiseen suuntaan: suurin osa suomalaisista pukeutuu edullisten vaateketjujen tuotteisiin, ja todella monet suosivat pintamuotia. En mäkään siitä aina tykkää, mutta mua kiinnostaa seurata, millaiset vaatteet ovat milloinkin in. Musta se on myös eräänlaista sivistystä, että tuntee pukeutumismuotia - sitä ei tarvitse tietenkään noudattaa, en itsekään niin tee.
Muistakaa kuitenkin te omasta mielestänne keskivertoa paremmin pukeutuvat etikettisnobbailijat, että ilkeily ja toisten vaatteiden haukkuminen ei kuulu siihen kuuluisaan hyvään etikettiin, mitä ikinä se tarkoittaakaan, vai tarkoittaako sitten mitään.
nyt muotia myös esim. neonvihreät- ja keltaiset farkut, päältä vaaleat ja alta tummat hiukset (se saattoi tosin loppua viime kesään) sekä Crocsit, mutta ei se tee niistä kaunista pukeutumista. Siis minun mielestäni. Sama pätee leggingseihin ja telttatunikoihin.
nyt muotia myös esim. neonvihreät- ja keltaiset farkut, päältä vaaleat ja alta tummat hiukset (se saattoi tosin loppua viime kesään) sekä Crocsit, mutta ei se tee niistä kaunista pukeutumista. Siis minun mielestäni. Sama pätee leggingseihin ja telttatunikoihin.
veikkaanpa, että aika moni on kanssasi eri mieltä siitä, onko legginsit ja tunikat kaunista pukeutumista vai ei. Ja jos joskus katselet vaikkapa muotilehtiä, niin kyllähän niissäkin legginssejä ja tunikoita näkyy.
Eikä mun mielestä Crocsit ole muotia samalla tavalla. Musta on jännää, että ihmiset ei kykene erottamaan sitä, mikä on muotia (ja peräisin alun perin muodinluojilta) ja mikä sitten yleistä pukeutumista. Ei Crocsit ole koskaan olleet muotia.
miksi pukeuduit kokomustiin keskikesän juhlissa?
kun mun avaamassini linkissä tuo tunika ei ollut musta?
Ja kyllä mulla oli varsinkin ennen tapana pukeutua kokomustiin, niin kesällä kuin talvellakin. (Ja en siis ole ap.)
En kyllä tuollaista kauhtanaa laittaisi päälleni vaikka maksettaisiin paljon. Anna mä arvaan, sulla on lyhyt 2-värinen kananpersetukka???
Pakko sanoa mutta tosi ruman mekon olit päällesi vetäissyt! Huh huh! Sori nyt vaan.
En todellakaan laita korkkareita ja mekkoja johonkin rantakokkotapahtumaan. Näitä on nähty ja on huvittavaa katsoa kun he keikkuvat hietikolla ja kivikolla niillä korkkareillaan. Sääsket syö legginsien läpi ja paarmat puree.
Jos on hienommat juhlat, en todellakaan laittaisi tuota elloksen rytkyä päälle. Aivan uskomaton kaapu.
ole sitten muuta vihtoehtoa kuin tuulipuku/ verkkarit, siis kuulostaa kasari aijalta jääneiltä vaateitlta,
kun kivoja verkkareita yms. on. tai farkkuja.
ap kerro jo missä juhlat oli?
ns ventovieraiden kanssa, kun ei tiedä, millaisia ovat ja miten pukeutuvat.
miten tuo trikoopaita eroaa farkuista tai tuulipuvuista, luultavasti olit vain väärin pukeutunut juhannuksen vietossa.
juhannuksena saa mun mielestä olla vähän juhlavampaakin päällä, koska on kuitenkin jonkunlainen juhla. Mulle itselle ei ole juhannuksessa mitään merkitystä, mutta varmaan laittaisin itsekin jotain nätimpää päälle yleiselle paikalle :) Yleensä alipukeutuneita harmittaa tuollaisissa hetkissä, ole vain tyytyväinen että olit siisti :)
Taisinpa muuten olla kanssasi samassa paikassa ja kieltämättä asusi tuntui hieman yliampuvalle.
Terveisin tuulipukunainen
Mistä ostettu?
Vaikuttavat kivoilta vaatteilta, muut olivat todennäköisesti alipukeutuneita.
Itse kävin kanssa joskus maalaisserkkujen pirskeissä, jossa porukalla oli ihan hirveää verkkatyyliä päällä. Meillä Helsingissä ei mihinkään juhliin pukeuduta niin juntisti. Eli kulttuurieroja...
hassuhko kesäpaita mun mielestä. Mutta korolliset mustat kengät kuulostaa vähän hassuilta, jos joku ulkoilujuttu ollut... Eli siis ehkä kenkien osalta olit ylipukeutunut.
ylipukeutumista se ei ollut, mutta sehän tosiaan riippui niiden juhlien luonteesta.
Ei kaikki juhannusjuhlat ole mekkotyyppisiä, osa on ihan tuulipukutyyppisiä juhlia.
Olosi tuntui kyllä varmaan ns typerältä siellä muiden keskellä...
ihan ulkoilmajuhla, jossa seurataan verkkari päällä kokon polttoa ja gourmetruoka on se grillilenkki ja
juoman kaljaa ja viinaa.
kaikki miehet katseli sua himoiten koko illan? Tuulipukkunaiset supattivat pahantahtoisesti selän takana?
vaikka olen kotona lasten kanssa.