Miten estää orvokkiamppelia venymästä pituutta rumaksi kesän mittaan?
Kommentit (9)
Kasvaa uudestaan nätiksi sitten loppukesälle.
Ja muistathan poistaa pian kukkineet kukat, varsineen, sekin auttaa ettei kasvata varren pituutta.
eli jos orvokit ovat varjossa niin kasvavat pituutta. Liian paahtavakaan ei kyllä saa olla.
Tuuli on niiden vihollinen nro.1 niiden pituuskasvun suhteen.
Liian varjoinen paikka todella vaikuttaa siihen että varret kurottelevat valoa kohti ja kasvavat turhan pitkiksi.
Leikkaa aika matalaksi, kasvaa parissa viikossa takaisin ja on alkuperäistä upeampi kukinta!
Liian varjoinen paikka todella vaikuttaa siihen että varret kurottelevat valoa kohti ja kasvavat turhan pitkiksi. Leikkaa aika matalaksi, kasvaa parissa viikossa takaisin ja on alkuperäistä upeampi kukinta!
lehtien väri vaalenee ja ovat vanhan näköisiä jatkossa
että minullakin lehdistö hailakka. Orvokkiamppelit on mulla pajuamppelissa.
Varjo tosiaan kasvattaa vartta ja lannoitus nostaa varret ylöspäin.
Kokeilen itse ehkä leikkausta.
Eiköhän lehtien haalenemisen syynä ole ravinteiden puute,joka syntyy siitä kun ravinteita lähtee leikattujen varsien ja lehtien mukana, eikä niinkään se että ne leikataan.
Koko kesän kun lannoittaa säännöllisesti, tai iskee ravinnepuikot multaan niin saa hyvännäköisen kukinnan myös alasleikkauksen jälkeen!!
pikkuhiljaa oksa pari kerrallaan ihan matalaksi niin ei tarvi leikata kerralla kaikkia. Kasvit kasvaa, ei sitä voi estää ;)
minä vaihdan uudet kukat aina juhannuksen tietämillä. orvokit ovat silloin menneen talven lumia