Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kolmihenkisen perheen ruokalasku voi olla kuussa 100 euroa?

Vierailija
24.06.2010 |

Edellyttäen, että ravinto hankitaan kaupasta eikä itse metsästäen ja kasvattaen.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näkevät nälkää!

tai eivät ollenkaan syö kotona.

Vierailija
2/47 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein 3 vuotta, niin että minulla oli 120 euroa/kk, jolla ostettiin ruoka, pesuaineet, hygieniatarvikkeet, vaipat, lääkkeet ym.

Kaupasta ostin vain perunaa, makaronia, jauhelihaa, maitoa, purkkihernekeittoa jne.. Kaikista halvinta ja vain pakolliset. En koskaan mitään ylimääräistä. Omalla parvekkeella kasvatin kesäisin mansikoita, herneitä, salaattia jne. Leivoin itse leivät ym. Vaippoja meni 1-2 päivässä, koska annoin olla ilman vaippaa kotona ja luuttusin lattioita.

Hain myös aina kun mahdollista eu:n avustuskassin jossa makaronia, jauhoja, maitojauhetta, kaurapuuroa jne.. Sekä silloin tällöin ruoka-avusta ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuukauden ruokalasku aina yli 800 euroa. mukana toki myös pesuaineet, vessa/talouspaperit jne.

Vierailija
4/47 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi syö päiväkodissa. Illalla puuroa nassuun.

Vierailija
5/47 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 hlö kauppalasku on pienimmilläänkin joku 350 e/kk.

Vierailija
6/47 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä tyytyväinen jos oppisin tuollaitaa rahankäyttöä! Mistä noita avustuskasseja muuten saa?

Vierailija
7/47 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän piti elää noin pulassa? Miksi ei ollut yhtään rahaa?

Vierailija
8/47 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lapset 5v ja alle vuoden) ja meillä ruokalasku vaippoineen ym pesuaineineen on melkein maksimissaan 400 euroa.ja tuolloin usein on jotain ylimääräistä ostettu.mitä ihmettä ostaa perhe jossa 3 henkilöä ja menee 800 euroa??

Vierailija
9/47 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan suuresti jaksamistasi. olet varmaankin kotona päivät ja aikaa on kastella ja istuttaa ruokaa,kokkailla ja leipoa, toisin kun työssäkäyvillä vanhemmilla.

Vierailija
10/47 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2010 klo 22:43"]

melkein 3 vuotta, niin että minulla oli 120 euroa/kk, jolla ostettiin ruoka, pesuaineet, hygieniatarvikkeet, vaipat, lääkkeet ym.

Kaupasta ostin vain perunaa, makaronia, jauhelihaa, maitoa, purkkihernekeittoa jne.. Kaikista halvinta ja vain pakolliset. En koskaan mitään ylimääräistä. Omalla parvekkeella kasvatin kesäisin mansikoita, herneitä, salaattia jne. Leivoin itse leivät ym. Vaippoja meni 1-2 päivässä, koska annoin olla ilman vaippaa kotona ja luuttusin lattioita.

Hain myös aina kun mahdollista eu:n avustuskassin jossa makaronia, jauhoja, maitojauhetta, kaurapuuroa jne.. Sekä silloin tällöin ruoka-avusta ruokaa.

[/quote]

Tässä ap:lle vastaus, eli ei mitenkään.

Vierailija
11/47 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla on isot kauppalaskut, paljonko menee ruokaa roskiin? 

Vierailija
12/47 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 13:16"]

Te, joilla on isot kauppalaskut, paljonko menee ruokaa roskiin? 

[/quote]

Ei yhtään, meillä koira syö ruoanjämiä eikä niitä edes jää paljoa. Meillä 4 henkinen perhe ja ruokakauppaan menee myös helposti se yli 800€/kk. Paljon hedelmiä, vihanneksia, kalaa, erilaisia lihoja (kuten hirvi, poro, lammas), salaattia kuluu paljon. Kesällä taas menee rahaa paljon marjoihin ja herneisiin. Käyn itsepoiminnassa poimimassa mansikoita pakkaseen ja samoin mustikoita, mutta syömämarjoja ostetaan päivittäin. Laskussa on tietty mukana myös vaipat, pesuaineet, wc ja talouspaperit yms koska en mitenkään erittele kuitteja ja laske mihin menee. Tarkistan vain plussa ja bonus tiedotteet. Olemme kaikki hoikkia, myös se koira joka syö jämiä. :)

Vierailija
13/47 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 lisää vielä, että lapset ovat kotihoidossa, joten kotona syödään myös aamupala, lounas ja välipala mitä monen lapset syövät päiväkodissa. Eli tuo lisää jo aika paljon kuluja.

En usko, että voi pärjätä 100€/kk ellei syö todella huonosti, juuri puuroja ja makaronia joka päivä. Silloin jää kaikki tarpeellinen vitamiinit yms saamatta.

Vierailija
14/47 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuli vaan mieleen, että eihän se 100e/kk ruokaan ole silloin todellinen tilanne, jos saa jotain ruoka-avustuksia tms. 

Vierailija
15/47 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

HUH HUH! Nostan kyllä hattua, että jaksoit ja ilmeisesti selvisitkin...

Vierailija
16/47 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2010 klo 22:15"]

Edellyttäen, että ravinto hankitaan kaupasta eikä itse metsästäen ja kasvattaen.

[/quote]

syödään epäterveelisesti mautonta mössöä.

Vierailija
17/47 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä, 3 henkeä ja kauppaan kuukaudessa reilu 800e. Ap:n esittämä ei ole Suomessa mitenkään mahdollista (minusta ei edes silloin, jos elää osa-omavaraistaloudessa. Karkeasti ottaen mitään elintarvikkeita ei kukaan Suomessa viljele/kasvata/metsästä ympäri vuoden itse, varsinkaan niitä kalleimpia kuten lihaa tai juustoa)

[quote author="Vierailija" time="24.06.2010 klo 22:48"]

ja kuukauden ruokalasku aina yli 800 euroa. mukana toki myös pesuaineet, vessa/talouspaperit jne.

[/quote]

Vierailija
18/47 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovin realistiselta tuo sata euroa, kyllä siinä on jo saatava jotain muutakin avustusta, ellei halua nälkää nähdä ja syödä liian yksipuolisesti. Joskus olen koittanut yksinasuvana vähätuloisena elää mahdollisimman halvalla, ehkä noin 150 alkaa olla minimi, mutta paljon sen alle ei onnistu ainakaan itselläni, sillä haluan syödä monipuolisesti ja herkutellakin joskus. 

Vierailija
19/47 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 eur kuulostaa kyllä todella vähältä. Meillä menee 3 hengeltä semmoiset 700 eur/kk. Ostetaan kyllä kaikki (mitä vain saatavilla on) luomuna ja mieluiten lähellä tuotettua. Kokkaamme paljon itse, lihaa emme syö. Mutta maitotuotteita, munia, kasviksia, leipää, juustoja, voita, jauhoja, pastaa, riisiä, kahvia, teetä ym. kyllä kuluu. Emme ole lihavia vaan hoikkia. Toinen vanhemmista maksaa tähän päälle omat lounaansa, 1 aik. ja lapsi siis syövät kotona kaikki ruuat. En kyllä yhtään kaupassa mieti, mitä jokin maksaa vaan ostan sen mitä haluan. Paljon käytän myös erikoisliikkeitä ruuan ostoon esim. kauppahallia.

Vierailija
20/47 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ovat osa ruokalaskua!

ja ap:han kyseli, että miten on mahdollista ruokalaskun olevan voin pienen ilman kasvatusta itse tai kalastusta itse. Eli lake hinta myös noille vähäisille itsekasvatetuille ja -kalastetuille ruoille!

jauhoihin vähän reilu 150 euroa vuodessa. Lihaan menee n. 500 e ja ihan kauppakauppaan käytämme ehkä keskimäärin 20 e/kk eli 240 euroa vuodessa. Kalaan menee ehkä pari sataa vuodessa. Kesällä toki vähemmän, kun sitä nousee vedestäkin :) Ei se paljoa yli tuon 2000 euron nouse siltikään. Pitääpä oikein ottaa asiakseen ja laskea. Isommat lapset siis syövät koulussa ja mies työpaikalla, niitä rahoja ei ole tähän laskettu. Minä tuhoa kotona tehokkaasti edellisen päivän jämät :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän