Mistä näistä loukkaantuisit (herkkyystesti)?
a) Työkaverisi (ei niin läheinen) katselisi sinua päästä varpaisiin jonka jälkeen sanoisi että "No noi vaatteet ei kyllä pue sua yhtään, olet varmaan itsekin huomannut?", hieman ylimielisen oloisesti, ei huumorilla.
b) Kysyisit pomoltasi mielestäsi asiallisen kymyksen työhösi liittyen ja vastaus olisi: "Haloo, maalaisjärkeä SAA käyttää", vähän naurahtaen mutta kuitenkin takakireästi.
c) Sukulaisesi puuttuisi jatkuvasti lastenhoitoosi. "Eiiii noin, et kai sinä vaan....." "Voi voi tuolla menolla lapsesta kasvaa....." jne. Mielestäsi kuitenkin hyvin hoidat lapsesi noissa tilanteissa. Näkemyseroja siis, jotka ilmaistaan hyvin voimakkaasti ja syyllistävään sävyyn.
Kommentit (54)
sillä minun maailmassani ei tuollaista käytöstä ihmissuhteissa ole. LOukkaantuisin todennnäköisesti kaikista ihan yhtä paljon. Kyseessä on päivittäiset tai ainakin melkein päivittäiset ihmissuhteet ja noin ei vaan kukaan voi käyttäytyä. Elän ehkä jossakin pumpulissa, mutta herkkäkin toki olen.
Kohta A on niin typerä etten jaksaisi loukkaantua. C taas on mielipidekysymys ja sanojalla voi omasta mielestään olla huoli.
Esimerkki b on kyllä loukkaavin, törkeää käytöstä pomolta.
En jäisi mitään noista vatvomaan yhtään pidempään, rupeaisi katkomaan välejä tai vaihtamaan työpaikkaa. A-kohdan työkaveri saa kunniamaininnan siitä, että on kertakaikkinen mölli.
T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon
B:stä kuitenkin vähiten, koska olettaisin helposti, että kysymykseni oli oikeasti todella tyhmä. :(
B on asiatonta käytöstä esimieheltä, loukkaantuisin ja varsinkin suuttuisin.
C on taas aika koominen kommentti, ajattelisin varmaan että sanojalla ei ole itsellään kaikki kunnossa.
kaikkihan nuo on tarkoitettu loukkaamiseksi.
Tuollainen henkilö ei sopisi esimieheksi minnekään. Harkitsisin työpaikan vaihtoa, jos noin asiattomasti kohdeltaisiin sekä valittaisin luultavasti esimiehestä ylemmälle taholle.
Muutkin kohdat ovat ihmeellisiä, mutta a on yhdentekevä ja b pelkästään hölmö.
B: harkitsisin työpaikan vaihtoa, huono esimies
C: kysyisin sukulaiselta mikä ongelma hänellä on
Nuo lausunnot kertovat enemmän lausujasta kuin minusta.
Mut sanoisin kyllä että itsehän vaatteenni kannan. Pidän siitä mistä tykkään itse.
A:sta en välittäisi mitään
C-kohdan sukulaista pitäisin tyhmänä, en varmaankaan tapaisi kovin usein
A:sta voisin kiittää
B, kritiikistä jälleen kiitollinen. Omistan firman, ja kannustan kritisoimaan suoraan, ainakin jos on asiasta. Vittuuntuminenkin on hyvä ilmaista, jos sillä päästään rakentamaan toimintaa.
C, Sukulainen on puuttunut vähän tuohon sävyyn ja olen vastannut hyvin vahvasti. Appi- ja omat vanhempani osaavat asiallisesti ottaa kantaa, sisarukset ovat vähän meitä kokemattomampia.
Itsetuntoni on noissa asioissa riittävän vahva (kaikissa muissa ei).
a) Jos noin kävisi, työkaverin huomautus pitäisi varmasti paikkansa. Joskus tulee aamulla valituksi mitään ajattelematta yhdistelmä, joka on vähemmän pukeava. Huomaan sen kyllä itsekin.
b) Tämäkin pitäisi varmaan paikkansa. Oman työnsä näkee niin läheltä, että tekee asioista isompia ongelmia kuin ne ovatkaan. Pystyisin ihan hyvin ratkaisemaan useimmat ongelmat, joihin kysyn varmistusta pomolta. Olisi ihan OK vedota omaan maalaisjärkeeni.
c) Sukulaisten kasvatusneuvoista en piittaa. Kasvatusvalmiuteni on lastenpsykiatri todennut hyviksi ja kehottanut jatkamaan samaan malliin (potilas ei ollut oma lapseni vaan miehen lapsi).
En ainakaan C:stä, koska olen aina oikeassa.
B:ssäkin pitäisin tod.näk. pomoani ääliönä, mutta en loukkaantuis.
Lähimpänä loukkaantumista olisin tuossa A:ssa, mutta tiedän itsekin, että mulla on hyvin harvoja istuvia ja kivoja vaatteita.
Olen kyllä herkkä ihminen, mutta tuollaiset ei mua herkistä, lähinnä ärsyttää.