Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä näistä loukkaantuisit (herkkyystesti)?

Vierailija
24.06.2010 |

a) Työkaverisi (ei niin läheinen) katselisi sinua päästä varpaisiin jonka jälkeen sanoisi että "No noi vaatteet ei kyllä pue sua yhtään, olet varmaan itsekin huomannut?", hieman ylimielisen oloisesti, ei huumorilla.

b) Kysyisit pomoltasi mielestäsi asiallisen kymyksen työhösi liittyen ja vastaus olisi: "Haloo, maalaisjärkeä SAA käyttää", vähän naurahtaen mutta kuitenkin takakireästi.

c) Sukulaisesi puuttuisi jatkuvasti lastenhoitoosi. "Eiiii noin, et kai sinä vaan....." "Voi voi tuolla menolla lapsesta kasvaa....." jne. Mielestäsi kuitenkin hyvin hoidat lapsesi noissa tilanteissa. Näkemyseroja siis, jotka ilmaistaan hyvin voimakkaasti ja syyllistävään sävyyn.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ceestä ja varmaan aastakin.

Vierailija
2/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...luultavasti moiselle moukkamaiselle käytökselle ei olisi mitään muuta selitystä kuin pahansuopaisuus.

B tuntuisi toki todella ikävältä mutta jos kyse olisi yhdestä ainoasta kerrasta niin ajattelisin vain että "olipa sillä pomolla huono päivä, varmaan kiire".

C:stä nauraisin päin naamaa tuolle sanojalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sävystä johtuen työkaverin pisteet kyllä tippuis reilusti.

b) Kyllä loukkaantuisin ja epäilisin pomon purkavan omaa turhautumistaan yms. minuun. Olisi tosi ikävä juttu.

c) Hermot menisi. Ei tartteis tuota sukulaista tapailla ;)

Vierailija
4/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokenut ja hänen kanssaan pistin välit poikki.

a) tuntuis pahalta sillä c) käy muhun oikeesti joskus.

Vierailija
5/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) jonkun ulkopuolisen mielipiteet mun vaatetuksesta on yhtä tyhjän kanssa, en kiinnittäisi asiaan huomiota jos edes huomaisin.

B) Mulla on hyvä luottamus omiin lapsenhoitotaitoihini, en loukkaantuisi muiden mielipiteistä

Vierailija
6/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) jonkun ulkopuolisen mielipiteet mun vaatetuksesta on yhtä tyhjän kanssa, en kiinnittäisi asiaan huomiota jos edes huomaisin. C) Mulla on hyvä luottamus omiin lapsenhoitotaitoihini, en loukkaantuisi muiden mielipiteistä

Vierailija
7/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-vaihtoehto kirpaisi ehkä eniten.

Mulla ei ole koskaan ollut kovin vahva itsetunto.

Vierailija
8/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

B ihan sama, C:stä ärsyyntyisin.

Vierailija
9/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

B on niin arkipäivää, ette kait te nyt tuollaisesta ota nokkiinne? Tai siis ilmeisesti mä käyn itse ehdottelemassa kaikkia pieniä parannuksia työpaikalle. Joskus tajuan itsekin, että ei ne oikein onnistukkaan, jos tarkemmin miettiin. Ja taas mulla on huomenna joku uusi idea. No, sain tuosta aktiivisuudesta sitten kuitenkin kehityskeskustelussa lisäpojoja!

C saisi multakin naurut päälle ja rempseän vastauksen, että "An sä ny vaan ol niitte ohjeittes kans! Mä teen kuitenki niinko mä tykkään ite tehrä."

Vierailija
10/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut ärsyttäisi, tuo loukkaisi

Vierailija
11/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis loukkaantuisin, tai siis menisin vähän pois tolaltani.

A kuuluu sarjaan, että kauhistellaan kavereiden kanssa että et usko mitä se duunipaikan korppikotka nyt möläytti ja naurua päälle.

C olisi ehkä loukannut nuoren äitinä, mutta olin kyllä alusta asti aika varma äitiydessäni. Enää ei heilauttais mihinkään suuntaan, lapset jo isoja ja ihania :-)

Vierailija
12/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten jo joku vastasi, a) olisi niin outoa, että en pitäisi ihmistä ihan tervepäisenä, c) olen aika itsevarma tällä saralla...

Minulle on muuten kerran äitipolin lääkäri sanonut noin, kun pyysin selventämään ohjeitaan.

Vierailija
13/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Pitäisin työkaveria huonokäytöksisenä ja pinnallisena, mutta todennäköisesti myös välttelisin häntä tulevaisuudessa.

b) Miettisin tosissani, että oliko kysymykseni oikeasti jotenkin tyhmä, vai eikö esimieheni vain ymmärtänyt sitä. Riippuisi tietysti vähän kysymyksestäkin. Työskentelen nimittäin haastavissa asiantuntijatehtävissä, eikä esimieheni ole saman alan asiantuntija kuin minä.

c) Pitäisin sukulaista hysteerisenä ja vauhkona. Todennäköisesti kyllä sanoisin myös tiukasti ja ilkeästi takaisinkin ja yrittäisin jopa nolata sanojan esim. vastakysymyksillä tai tivaamalla perusteluja mielipiteelle ja vastaamalla niihin omilla paremmilla perusteluillani.

Vierailija
14/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kauheasti siitäkään. Musta näistä mitkään ei ole mitenkään pahoja. Mulla on hyvä itsetunto ja tiedän kyllä miten pukeudun ja miten hoidan lapsiani, muut saa olla mitä mieltä vaan. Ja ehkä esimies itse on vaan ääliö jos siltä alainen kysyy oikeasti harkitun kysymyksen ja se vastaa noin.

Vierailija
15/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältänyt sellaista henkilökohtaista loukkausta, joka osuisi mulle arkaan paikkaan. Selvittäisin nuo tilanteet ko. tilanteen vaatimalla tavalla.

Vierailija
16/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a)-tapauksessa ajattelisin että ko. työkaveri on sosiaalisesti taidoton töksö joka ei ehkä tarkoita pahaa muttei myöskään ole ihminen jonka kanssa haluaisin vapaaehtoisesti viettää aikaa.

b)-tapauksessa pahoittaisin mieleni ja ajattelisin että olen itse syyllinen tähän kritiikkiin.

c)-tapauksessa ajattelisin että kommentoija on pahansuopa, ja että häntä kannattaa jatkossa välttää.

Vierailija
17/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

C:stä en loukkaantuisi, koska itseluottamukseni lasten kanssa on sen verran korkealla, ettei mua sillä saralla ole helppo loukata.

Vierailija
18/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintäänkin paha mieli noista kaikista. Mut mä oonkin tosi herkkä...

Vierailija
19/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokenut ja hänen kanssaan pistin välit poikki.

a) tuntuis pahalta sillä c) käy muhun oikeesti joskus.

sekoilen, sama

Vierailija
20/54 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta perus päivän aikana, eli olisin hyvällä tuulella jne.

a:lle tokaisisin varmaan takaisin jotain tyyliin "no eipä tuolla naamalla hirveästi huudella" En loukkaantuisi

B:n kohdalla varmaan naurahtaisin että totta. Ja kuittaisin homman huumorilla. En loukkaantuisi

C riippuisi siitä kuka olisi kysessä.

Jos joku läheisimmistä, huomauttaisin asiasta. Olisin ärtynyt.

Jos joku vieraampi, sanoisin että kasvattaa vain niitä omia lapsiaan, eikä puutu minun tekemisiin, ärtyisin vahvasti mutten loukkaantuisi.

No joo. Minulla on lehmän hermot muutenkin.