Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LAIHAT NAISET: parhaat keinonne laihana pysymiseen?

Vierailija
24.06.2010 |

Miten pysytte laihoina: ettekö syö kuin vähän ja harvoin vai aineenvaihdunta on niin vilkasta? Pliis kertokaa... :)

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kulutan ja kulutan paljon, koska harrastan liikuntaa.

Ei hoikkana pysyäkseen pidä syödä vähempää kuin lihavankaan, joka ei jatkuvasti liho. Kysehän on tankkaamisen ja kulutuksen suhteesta. Aineenvaihduntakin on toki vilkas, koska syön oikein. Tässä esim. eilinen päivä esimerkiksi syömisistä.

Aamu: lautasellinen puuroa ja mustaherukoita, pari ruisleipää raejuustolla ja vihanneksillä, tuoremehua, maitokahvi

Lounas: hernekeitto, porkkanaraaste, leipä, lasi maitoa

Välipala: Weebabix ja auringonkukansiemeniä, luonnonjogurttia banaanin ja mustaherukoiden kanssa, maitokahvi

Välipala 2: pari ruisleipää juustolla ja vihanneksilla

Päivällinen: lohikeittoa iso lautasellinen (sellaisen kevytkermajuttuun tehtynä, nam)

Iltapala: pari leipää raejuustolla ja vihanneksilla, bulg.jogurtti, kuppi teetä

Normi-iltana juon usein lasin viiniä tai yhden keskioluen, ehkä noin 4 kertaa viikossa siis yhden annoksen alkoa.

Liikuntaa tuli eilen se, että pyöräilin kauppaan kymmenisen kilsaa ja raskaan kassin kanssa takaisin.

Vierailija
42/60 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tekemistä laihuuden/lihavuuden kanssa?

esimerkkit meidän perheestä; kaksi lasta isä ja äiti. Kaikki syövät samaa kotiruokaa.

1. Poika syö aivan hervottomat määrät kaikkea ja kokoajan. Pojan kanssa on joudutu käymään jopa sairaalassa, KUN HÄN ON ALIPAINOINEN!

2. Tyttö syö paljon vähemmän, kuin poika ja säännöllisesti 5 x päivässä. Hän on hieman pyöreä, ei lihava vaan pyöreä pojan taas ollessa alipainoinen hän pyöreytensä korostuu.

Taustatiedoksi lapset ovat 9 vuotiaat, äidin bmi 19 ja isän 22.

Miksi tyttö on pyöreä ja poika alipainoinen????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ite kysyin samaa, tuli monta karppauskommentia.

Vierailija
44/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 5-7 x pv ja kohtuu/pikkusia annoksia. Aamupala on aina suurehkompi n. 400-500 kcal arviolta, joskus ylikin. Aina jotain proteiinia ja kasviksia/marjoja/hedelmiä. Rasvaa en välttele olleskaa: menee pähkinöitä, ranskankermaa, oivariinia... karkkiherkkuja tms. menee pieniä annoksia esim. pari palaa suklaata, 200g irtokarkkia (onko sitte pieni annos tai ei... no ihan sama) jos mieli tekee.

bmi n. 18

Vierailija
45/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nii ja no ennen urheilin tosi paljon aerobista. Nyt en kesätöiltä jaksa/ehdi niin paljoo. Työni on aktiivista (jalkojen päällä oloa koko pv) ja sitte usein illalla/aamulla (riippuu vuorosta) kävelen esim. 30-60 min tai juoksen 45

Vierailija
46/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi äskönen viesti jotenki pätkäs kesken. :o Eli piti sanoa, että olen todella akiivinen ja joka pv liikun jotenki. Käyn salilla hieman puntteja nostamassa (matkat yht. n6km pyörällä/kävellen/juosten, joskus bussilla) lisäksi ryhmäliikuntoja jos huvittaa ja koiran kävelytystä. Juoksulenkkejä tein viime kesänä kovin paljon ja n. 1-2h kerralla, nykyään ei jaksa niin paljon, mutta pari-4 x vkossa ja useimmiten 45-75min kerralla. (==

Vierailija
47/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen aineenvaihdunta hidastuu vuosien mittaan, että se vaikuttaa.

Olen itse ollut hyvin eri painoinen eri aikoina, ja tämä toimii mulla:

- hikiliikunta 3 krt/vko

- näläntunne ennen ruokailua

- arkisin 3 ateriaa päivässä, joista 2 ateriakooltaan pieniä

- viikonloppuisin voi kohtuudella herkutella

- vältän leipomista itse paitsi jos vieraita tulossa, koska tulee syötyä liikaa

- ei palkitsemista ruoalla, vaan mieluummin vaate/kengät/käsilaukku

- jos vaatteet kirraa, niin HETI kevennys ruokavalioon

Vierailija
48/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänhän me laihduttajat koko ajan pyritään ja räpistellään, teille nämä jutut on ihan itsestäänselvyyksiä. :) Oispa itselläkin joku tommonen sisäänrakennettu tervepäisyys, joka sanelis sen, mitä keho oikeasti tarvitsee.

No itse BMI normaalin puolella (24,5), mutta en mä mikään hoikka ole ja painoa kertyy hyvin herkästi, just pikku repsahduksista. Jos vähänkin haluaa pudottaa tai pysytellä samassa, niin pitää tehdä kovasti töitä, että muistaa kaikki niksit (ruokavalio, liikunta, säännöllisyys...).

Vierailija
49/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt "lihavin" mitä ikinä. Syynä talven sairastaminen ja kotona sohvalla makaaminen ja makeat herkut. 168/59.

Eli keinoni pysyä hoikkana ja silti sallia herkkuja itselle on ollut liikunta. Hyötyliikunta kaikissa muodoissaan, siis työmatkat. Lenkkeily ja jumpat tms. Useamman kerran viikossa.

Toinen keino on säännöllinen syöminen, pieniä määriä kerrallaan. Jos tulee iso nälkä, sitä ahmii ja menee kyllä mulla herkästi vatsakin epäkuntoon siten.

Nyt kun yritän päästä normaalipainooni takaisin, pitäisi jättää vissiin ne herkutkin, ja se ei oo helppoa se. Helpompaa on pitää paino paikallaan.

Vierailija
50/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään luonnostani syödä suhteellisen terveellisesti eli en himoitse pullaa, leivoksia tms., johtuisikohan sitten osaltaan siitä, että syön riittävästi ja oikein muuta. Kuitenkin esim. varsin energiapitoisia pähkinöitä menee 100-500 g viikossa, tummaa suklaata levyllinen, välillä lakua ja jätskiä. Kulutan kai aika paljon, koska käyn säännöllisesti salilla (=lihasmassaa löytyy), minkä lisäksi juoksen ja pyöräilen viikossa yhteensä seitsemisen tuntia.

Vierailija
51/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä syö liikaa. En mässytä makeaa joka päivä enkä koskaan syö sipsejä (en tykkää niistä). En toisaalta käytä mitään kevyttuotteita satunnaista Cola Zeroa lukuun ottamatta. Lisäksi 3-4 kertaa viikossa hölkkään.

Toki niitä mässäilypäiviäkin tulee mutta ei jatkuvasti eikä liian usein.

Pituus 163, paino n. 51 kiloa. Ja ikä 43.

Vierailija
52/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kiireisinä päivinä vain 2-3 kertaa, aineenvaihdunta pysyy kyllä käynnissä. Liika paikalleen jääminen saa syömään; lähde mielummin vaikka kävelylle kuin sohvalle lukemaan kirjaa!

Vierailija
53/60 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellistä, ravitsevaa ruokaa. Salaatteja, raasteita, vihanneksia paljon. Hedelmiä ja marjoja rahkojen/jogurtin kanssa. Katkarapuja, kananmunia, pähkinöitä, siemeniä, broileria, kalaa, joskus pun. lihaa. Näkkileipää, ruisleipää, ohraa, t.j.riisiä (TÄYSJYVÄÄÄ!!) Juon kahvia, maitoa, vihreää teetä, light limuja ja mehuja (=E koodeja)... Joskus syön liikaa karkkia enkä muuta...

Tänään juoksin 45 min lenkin parilla intervallilla (=täysii mäki ylös)Sitten söin aamupalaksi/lounaaksi: munan+valkuaismunakkaan, salaattia paljon, ananaksen, n. 6 rkl salaattikastiketta (thousand island+caecar KEVYET), sinappia, broileria paloina vähän ja täysjyvä Sport näkkärin ilman päällisiä. Join cocis lighttia ja kahvia lirulla rasvatonta maitoa.

Kauhee miten tarkasti selitin...

Vierailija
54/60 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen liikkumalla ja syömällä pieniä annoksia 2-3 tunnin välein. Kuuntelemalla omaa kroppaansa. Herkutella saa, mutta kohtuudella. Sokerit minimiin. Jos sorrun limuihin juon lightia.

Vierailija
55/60 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka, kahvi ja kiireinen epäsäännöllinen seisomatyö.

Lisäksi paljon vettä.

Syön kun ehdin, silloinkin mitä sattuu. Kotona kaksi lasta, joten kaksi lämmintä ruokaa on päivässä, jos olen vapaalla.

Vierailija
56/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan syödä ihan mitä haluan. Toki yritän ihan kunnonkin vuoksi liikkuakin. Silti olen varmaan ihan pulassa, kun ikä hidastaa aineenvaihduntaa, enkä osaa edelleenkään hillitä mielihalujani.

BM1 19,2, mikä on enemmän kuin vuosiin, sentään normaali paino, vaikka yleensä olen alipainoinen.

Neljän äiti, 38v.

Vierailija
57/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katson vähän mitä syön, mutta syön myös pizzaa yms. Ruokailuja tulee 5-6 kertaa päivässä. Syön myös paljon protskua ja treenaan jonkin verran. Liikun fillarilla lähes joka paikkaan, enkä ees kotona makaa sohvalla ja ole paikoillani, en osaa.

Vierailija
58/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä parhaat keinoni (jotka tulevat luonnostaan):

- Syön tiheästi, n. 6 kertaa päivässä kohtuullisia aterioita

- Syön ravinteikasta ruokaa, eli sopivasti hiilihydraatteja ja riittävästi proteiinia ja paljon kasviöljyjä

- Laitan ruokani itse, en osta vihanneksia tai teollista sokeri-einespaskaa

- Herkuttelen silloin kun huvittaa, en säännöllisesti

- Pidän kohtuuden syömisessä. Tämä tulee luonnostaan. Pystyn jokaisella hetkellä tuntemaan, olenko lihomaan vai laihtumaan päin

- En ole koskaan dieetillä tai usko mihinkään höpö-dieetteihin, painonvartijoihin ym.

- Pidän yllä lihaskuntoani jumppaamalla kotona (en ole mikään himoliikkuja todellakaan vaan jumppaan ja teen pienen lenkin joka toinen päivä)

- Minulla on läpipaskan geenit eli pysyn normaalipainoisena, vaikka söisin todella paljonkin.

BMI 19.

Vierailija
59/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen: ostan toki vihanneksia :D

Vierailija
60/60 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kunnollista, puhdasta ja energiapitoista ruokaa enkä mitään lisäaineilla raiskattua einesmössöä tai muuta light-ruokaa.