Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LAIHAT NAISET: parhaat keinonne laihana pysymiseen?

Vierailija
24.06.2010 |

Miten pysytte laihoina: ettekö syö kuin vähän ja harvoin vai aineenvaihdunta on niin vilkasta? Pliis kertokaa... :)

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lihon heti kilon, kun vain näenkin suklaata :(

Vierailija
22/60 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totta! Mahtavaa että joku muukin uskoltaa ja tajuaa syödä ja liikkua, itsekin olen samaa kaliiperiä. Tosin nostin juuri menneeltä puolen vuoden kitudieetti-mässäyspelleilyjaksolta (oli tyhmä idea, melkein sairastuin, laihduin kuiteski -8kg) ruokamääriä nii paino nousi 3 kg, toivottavasti hetkellisesti. Olen kuiteski pelkkää lihasta ja rasva% tooooosi pieni.

Moni ihminen ei ymmärrä, että kun syö tarpeeksi ja hyvää, ravitsevaa ruokaa sekä on aktiivinen niin aineenvaihdunta pelittää ja pysyy hoikkana. Syödä saa ja pitää, ei siitä mihinkään lihoa, jos syö pääsääntöisesti järkevää ruokaa.

Tytsy 20 v. 165cm ja nyt just ruoat vatsassa 53 kg

Toiv. painoni tasoittuisi sinne about 50 tietämille. 48 kg olin taannoin liian ruippana...

Mut nyt lopuu löpinä, aika rientää salille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä paljon vaatteita päällä että mulla on aina vilpoinen niin sehän kuluttaa kyllä kroppaa kun pitää lämpöä yllä.

Liikun paljon ihan perusliikuntaa ja sitten käyn hiihtämässä.

Vierailija
24/60 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

söisikin mitä vaan nuorempana ja pysyisi hoikkana. Kaveri on ammatiltaan liikunnanopettaja ja päälle vetää jumppia. Ja tekee paljon itse mukana ja erit. noissa iltajumpissa koko ajan. Nelikymppiseksi asti söi kuin hevonen. Hän veti täytekakkua jatkuvasti useita paloja kerralla, pizzaa, kebulaa ja mitä vaan. Liikuntamäärät piti hoikkana silti. Neljäkymmentä täytettyään alkoi yhtäkkiä lihoa ja pullistui 6kk:n aikana 8kg. Manaili vaan, että ekan kerran elämässään pitää tuon liikuntamäärän lisäksi alkaa hiukan katsoa myös syömistä.

Vierailija
25/60 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin sanoa Laihat! Mutta normaalipainoiset hallitsee energiansaannin. Onhan se mukavampaa olla pian synnytyksen jälkeenkin omansa kokoinen. Kiva sopia vaatteisiin ja olla hyväkuntoinen. Toisella sijalla tärkeydessä, mieskin tykkää :)

Vierailija
26/60 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 35 näkee tän kommentin, nii kertoisitko vielä yhden viikon liikunnan määristäsi? Onko jokapäiväistä hikitreeniä? Itselläni on lähes tulkoon niin. Oi kunpa oppisin hieman hellittämään! :D

p.s. ja jotta vastaisin edes hiukka tähän kysymykseen nii tänään oon syöny:

aamu: reilut pari dl puuroa hillolla, oivariinilla ja maidolla. Luonnon jogurttia (0%) ja hedelmiä.

lounas: katkarapukeittoa, ruisleipä ja näkkäri margariinilla, salaattia paljon +kastiketta ja rasvatonpiimälasi.

välipala: ruisleipä raejuustolla, kinkulla, vihanneksilla. Luonnon jogurttia (0%) ja hedelmiä.

päivällinen: pari dl bataatti-kasviskeittoa raejuustolla, kaali-porkkana-riisipataa, kaali-porkkana-ananassalaattia ja näkkileivän margariinilla.

vielä ois treenin jälkeen jotain iltapalaa. Tän päivän ruoat on ollu aika kevyitä.

Pääasiassa syön paljon kalaa ja kanaa, kasviksia, hedelmiä, täysjyväleipää ja rasvattomia maitotuotteita. Harvemmin riisiä. En lähes koskaan perunaa ja pastaa, vain jos koulussa tai muualla on ihan pakko, ja toivon silloinkin niiden olevan täysjyvää.

Vierailija
27/60 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömisiäni tarkkaillut tai kaloreita laskenut. Liikuntaakaan en juuri harrasta.

171cm/55kg

Vierailija
28/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei hajuukaa miks vastaan melkein vuoden vanhaan viestiin....

Olen 165 cm nainen. Koitan pysyä bmi 18 yläpuolella, ja syön:

-aamiaisen

(-välipalan)

-lounaan

-välipalan

-päivällisen

-illallisen

-ja jossain välissä ehkä vielä välipalan urheilujen jälkeen, kun en oo voinu syödä raskaasti ennen treeniä

Urheilen milloin mitäkin, mutta pääosin: spinningiä, juoksua, kuntosalia, body pumpia, body combattia jne. Joskus kävelen pitkiä lenkkejä koiran kanssa.

Ruokavaliossani suosin pääosin terveellistä ravintoa: kasviksia, hedelmiä, marjoja, vähärasvaista lihaa- ja maitotuotteita (jogurtit, juustot...), perunaa, täysjyväriisiä ja -pastaa, ruis- ja täysjyväleipiä, rypsiöljyä, pähkinöitä, margariineja jne.. Mutta syön myös välillä "huonompaa" ravintoa, esim. valmispitsoja, nugetteja, hampurilaisen, muromysliä (meni kipollinen äskön ja ehkä hitusen liikaa, koska jäljelle jäi äklö olo :D ), karkkia, suklaata ja päläpälä...

ANNOSKOOT on avainsana. Ei tarvii kerralla ahtaa itseään överitäyteen, kun tietää, että kyllä parin tunnin päästä voi aivan hyvin jo syödä uudestaan, jos nälkä tuntuu. (Itselläni varsinkin on tosi huono verensokerin laskun sieto!!)

Ei saa rajoittaa, ei laskea kaloreita tai nipottaa. Täytyy vain kuunnella kropan haluja, valita ravintonsa pääsääntöisesti viisaasti ja syödä, kun on nälkä.

Terveisin terve laiheliini (=

Vierailija
29/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaiketi se aineenvaihdunta. syön ihan normaalisti (mitä sekin sitten tarkoittaa) Siis kotiruokaa. Herkuttelen myös aika usein... Alkoholia juon vain harvoin, enkä silloinkaan humalahakuisesti. Käytän ihan normaalirasvaisia tuotteita, siis kevytmaitoa ja tavallista jugurttia, en mitään "light"-juttuja (ne on lihaville sanoo hoikka äitinikin aina :))

Vierailija
30/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeissa pitäminen aiheuttaa tosi mukavia vaikutuksia, esim. sokeutumisen. Mutta sittenhän sinne peiliin ei enää näe ja voi syödä hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
31/60 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aineenvaihdunnan" vaikutus painoon on enimmäkseen höpölöpöä. Kaikki lihovat, jos saavat enemmän energiaa kuin kuluttavat, ja päin vastoin. Ei se nopeasti kakkaaminen lihomista estä.

Itse siis olen laiha ollut aina ja syönyt aivan mitä sattuu. Liikuntaa en ole harrastanut sitten ylä-asteen ellei paria kuntosalikertaa vuodessa lasketa ja joitain sattunaisia kertoja kun kävelen töihin 2km yms. Tosin nyt vanhentuessa huomaan että ei se bm enää taida siellä liian laihassa pysyä hiljaa alkaa hiipimään...nyt bm jotain 19-20. teini-iässä oli noin 17-18 ja kyllä ravasin kaikki mäkkärit ja kebab paikat.

Vierailija
32/60 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä suklaasta tulee aivan sama kalorimäärä ihan jokaisen kehoon.

Kulutus ja muu energiansaanti taas riippuvat itsestä.

Vierailija
33/60 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ollut hyvin laiha.

Kaikki ruoat teen kermalla ja/tai voilla, ikinä en ole mihinkään kevyttuotteisiin koskenut enkä koske.

Alkoholia en käytä ja karkista en tykkää. Suklaata kyllä menee ja itse tehtyjä leivonnaisia.

Eineksiä tai puolivalmisteita en käytä, aika paljon luomuraaka-aineita.

Liikuntaa en harrasta, omalla pihalla puuhastelen.

Pissalla käyn koko ajan, minulla on oikeasti tajuton aineenvaihdunta. Ennen töihinlähtöä käyn pissalla kaksi kertaa ja 40 min työmatkan jälkeen on töissä jo kova kiire pissille ;)

Antoiko vastauksia?

Vierailija
34/60 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. pari hapankorppua ja banaanin päivässä. Muuten en pysy hoikkana.

Vierailija
35/60 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aineenvaihdunnan sairauksia. Liikun ja hyörin ees taas. Syön raejuustoa ja rahkaa viisi kertaa päivässä.

Vierailija
36/60 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän ihan omaa normaalia elämääni. Syön kotiruokaa silloin kun satun ehtimään ja sitä nyt sattuu olemaan tarjolla, herkuttelen silloin tällöin, juon silloin tällöin kohtuudella alkoholia. En harrasta mtiään joogaa kummempaa urheilulajia, mutta joudun pakosta harrastamaan paljon hyötyliikuntaa (kantamaan lapsia, kauppakasseja, tavaroita, työntämään vaunuja, kävelemään portaita, juoksemaan bussiin ja kävelemään kauppaan, siivotessa kyykistelemään, sekä lyhyenä naisena hypähtelemään ja kurottelemaan). Käytännössä syön yleensä aika runsaan aamupalan - tai no, runsas verrattuna siihen, kun pari vuotta sitten en vielä syönyt lainkaan aamupalaa, niin nyt syön omien lasten jämät sekä oman aamupalani. Sen jälkeen seuraava ruokani on päivällinen noin klo 18, koska lasten ulkoilutuksilta, vaipanvaihdoilta, vaatteiden pukemiselta, riisumiselta, leikittämiseltä, nukuttamiselta, lukemiselta jne. en ole ehtinyt syödä itse päivän aikana. Juon pitkin päivää vettä jatkuvasti, ja käyn kyllä pissallakin joka välissä kun vaan voin, että kai mulla on aineenvaihduntakin sitten kunnossa. Usein syön sitten vielä jotakin iltapalaa lasten mentyä nukkumaan, se on yleensä ns. epäterveellistä, kuten munakasta, mutta olen järkeillyt, ettei tarvitsemani kalorimäärä ainakaan ylittymään ole päässyt, kun paino ei kerta nousemaan ole lähtenyt.

Ruoka on meillä yleensä ihan kotiruokaa, joskin myönnän ruuanlaittoa nopeuttaakseni ja helpottaakseni käyttäväni esim. pakastevihanneksia ja -kasviksia aika usein (eikös ne lasketa puolivalmisteiksi). Mä hoidan tällä hetkellä kotona kahta omaa ja kahta kokopäiväistä hoitolasta, joten ruokakin pitää olla terveellistä, en voi latoa pakastepizzaa pöytään päivästä toiseen (tai loppuu tulot, kun hoitolasten vanhemmat ottavat lapsensa hoidosta pois). Mä en ylipäänsä oikein ymmärrä, kun tälläkin palstalla syytellään äitejä siitä, että lihovat vaan kotona, makaavat sohvalla ja syövät herkkuja, kun itse en ole vielä keksinyt, että missä pirun vaiheessa tässä oikeesti ehtisi niin paljon sohvalla makaamaan ja herkkuja mässäämään, että lihomaankin pääsisi...

Vierailija
37/60 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että hoikkuudessa on pitkälti kyse perintötekijöistä. Minä saan esimerkiksi syödä aivan mitä tahansa ja olla kuukausia urheilematta eikä paino muutu yhtään miksikään. Ja tämä on tosi ärsyttävää, koska olisi mukavaa, että olisi edes vähän tissejä ja takapuolta, eikä vain pelkkään luuta ja nahkaa. Eli kai se vain on niin, että aika harva nainen on 100 % tyytyväinen omaan vartaloonsa. Tähän ikään mennessä olen kuitenkin tullut siihen lopputulokseen, että kannattaa vain hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, ja nauttia elämästä eikä turhaan stressata. Terveellisiä elämäntapoja, monipuolista ruokavaliota ja säännöllistä liikuntaa omaksi iloksi suosittelen kaikille!!!

Vierailija
38/60 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelen viljasäkkejä vajan seinään niin että rytisee. Vetelen leukoja, menee muuten 44 kpl edelleen. Jos tytär lähtee mukaan niin hän pudottelee säkkejä vatsani päälle samalla kun kiristän vatsan kovaksi.

Harjoituksen lopuksi taon paljailla nyrkeilläni vajan peruspilareita alakoukuin niin että vajan yläkerta pölisee aurinkoa vasten.

Lopuksi kietaisen vaseliinia parkkiintuneille käsilleni ja painun aamupalalle. Juon suuren tuopillisen kahvia kermalla ja kietasen siinä ohella paahtoleivän kananmunalla kitaani.

Usein tämän päälle päätän aamutoimet röyhtäisyyn. Sitten painelen pehkuihin pariksi tunniksi kunnes mieheni herättää minut kovalla kalullaan, mutta useimmiten hän on kyllä pellolla hommissa!!!

Vierailija
39/60 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pieniä annoksia.

Vierailija
40/60 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun paljon, sekä syön erittäin harvoni pastaa, perunaa, riisiä. Leipää aika vähän myös. Pahoja rasvoja pyrin välttämään, mutta oliiviöljyä lotraan salaattiini aika paljon.