Äitiyspakkaus 2010: miksi on ok pukea tyttö "poikavaatteisiin"?
mutta sitten vastaavasti samanlaista punaista/vaaleanpunaista pakettia ei ole koskaan jaossa?
Ei, en itse ole tänä vuonna tulossa äidiksi ja todella pidin aikoinaan saamastani paketista (taisi olla vuoden 2008), mutta nyt tuo nykyinen paketti ihmetyttää. Siinähän on kaikki pojille.
Kommentit (48)
Ei se sun tyttö kuule siitä mitään traumoja saa! Jotkut jopa itse ostavat tytölle "poikavärisiä" vaatteita. Mietipä sitä! Nyt on sitä paitsi ollut pojille ja miehillekin vaaleanpunaista ja pinkkiä vaatteissa.
(lapseton) katsoi äitiyspakkausta 09 ja totetsi vihreistä vaattesta ettei nuo nyt sovi tytölle lainkaan.esim se valko-vihreeraidallinen. ainut mistä itse en pidä oli se persikan/vaaleanpunainen oloasu, en pidä siitä edes tytöllä =)
Mun mielestä tuo pakkaus on ihana, sopii sekä tytölle että pojalle. Tuo harmaa ulkohaalari on tosi söpö. Ainoo minkä voisin vaihtaa on makuupussi. Ihan mielelläni puen vauvan noihin vaatteisiin, olipa tämä tuleva muksu sitten tyttö tai poika.
monesti oon ihmetelly, mutta toisaalta, tehköön kuka tahansa, mitä tahansa lastensa vaatteiden kanssa.. meidän 3v pojan lemppari pyjama on sellainen hennon vaaleanpunainen, jossa on dalmatialaisten kuva edessä. :) yömekkoa oon käyttäny, tosin nyt en tiedä, missä se on, vaikka olis aika näppärä, siis kaikilla pojilla on ollu. Ja ovat tykänneet. :) Monesti on kans punaista tai vaaleanpunaista, tosin ei rusetteja, röyhelöitä, eikä pikkuemäntä tekstejä.
On niiiin outoa ajatella että sininen tai vihreä ei sopisi tytöille. Kyllähän aikuisetkin naiset käyttää kaikkia värejä mitä vaan on olemassa. Miehille nyt valitettavasti on edelleen tiukemmat värirajoitteet, mutta eiköhän nekin aika myöten lievenny.
Mutta ei noista tyttö pilalle mene. Ostin omille pojilleni joskus tyttöjen vaatteita, koska ne olivat söpöjä. Kun yhdisti jonkun vaaleanvihreän bodyn, jossa on vaaleanpunainen elukan kuva vähän poikamaisempiin housuihin, niin hienolta näytti. Ostin pojille paljon jotain turkoosia, ruskeaa ja violettia, jotka käyvät myös tytöille. Kaverini tyttövauva sai suuren osan nuorimman poikalapseni vanhoista vaatteista käyttöönsä.
tytöille on kaupat tulvillaan vaaleanpunaista, etteköhän te saa tytöistänne ihan tyttömäisiä.
Musta äitiyspakkaus 2010 näytti tosi kivalta ja olin päättänyt jo ottaa sen. Mutta tyttö olikin tulossa ja meillä 1-vuotias poika ennestään. Periikin sitten isoveljen (poikamaiset) vaatteet. Lisäksi ostan siten vaikka kirppikseltä vaaletyttöjen vaatteita. Kyllä tulee hieno!
Liian vaaleanpunainen vaatetus kun mielestäni on huh huh. vaikka mistäs sitä tietää, jos sekoan.
Tästä on taitettu peistä vuosia ja yleisin vasta-argumentti on se, että älä ota sitä pakkausta, jos se ei miellytä. Ongelma siis lakaistaan pois tai siitä tehdään kysyjän ongelma, vaikka todellinen kysymys jää vaille vastausta.
Reilumpaa olisi, että pakkauksessa olisi sinistä, punaista, vihreää jne. ja jopa vaaleanpunaista, jolloin myös poikien äidit joutuisivat siirtämään osan vaatteista sivuun, jos eivät halua muiden luulevan lastaan tytöksi. Nythän "pakkauslasten" voisi luulla olevan poikia eli vain tyttöjen vanhemmat joutuvat miettimään asuvalintoja.
Kuten voit vastauksista päätellä niin poikien vanhemmille pakkauksen värit eivät ole ongelma :-)
ovat mun mielestä aika unisex-värejä, voisin pitää kummalla vaan. its eolen raskaana, ja innoll aodotan pakkausta. Oli kumpi vaan ,varmasti tulee käyttöön ;)
Ekasta lapsesta saaman ipakkaus sisälsi haalarin, joka oli violetti, ja siinä oli röyhelö hupun ympärillä, sellainen persikka tai oranssi raidallinen. Varsin tyttö,mäinen oli minusta, mutta kyllä sitä silti poikalapsella käytin. kaiken kaikkiaan nuo vaatteet on ylesesti sellaisia, että sopivat kummallekin, perusvaatetta. ja jos ei miellytä, eihän sitä pakkausta ole pakko ottaa!
Just pesin 2010-pakkauksen: valkoista, keltaista, oranssia, vihreätä, ruskeata, harmaata... Ei vilkkunut pippelinkuvat silmissä, ihan normaaleja vauvanvaatteita olivat.
mutta poikavärejä eli sinistä ja ruskeaa, harmaata voi olla vaikka miten paljon. Tasapuolisuuden nimissä jokaista "poikaväristä" kohti pitäisi olla yksi selkeästi "tyttövärinen".
Tasa-arvoa ei ole se, että sukupuoli pyritään näennäisestä häivyttämään.
ihan selkeästi PENIS pystyssä! :/
http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/200410130323NU/$File/13204…
mutta poikavärejä eli sinistä ja ruskeaa, harmaata voi olla vaikka miten paljon. Tasapuolisuuden nimissä jokaista "poikaväristä" kohti pitäisi olla yksi selkeästi "tyttövärinen".
Siis haloo, mistä lähtien tytöt / naiset eivät ole voineet käyttää mitään sinistä, ruskeaa, harmaata? Naisellisin mekkoni on sininen, eikä sitä kukaan ole erehtynyt luulemaan miesten vaatteeksi värin takia. Ainoat värit joilla on selkeä sukupuolirajoite ovat vaalea liila ja pinkki, ne ovat selvästi tyttöjen värejä. Kaikki muut ovat unisex.
Jos sinua häiritsee esim. sinisen potkarin liika "poikamaisuus", ompele siihen joku pinkki sydän niin ongelma poistuu. Sellaisia poikien vaatteita ei olekaan, mitkä ei kävisi myös tyttövauvoille, jos niissä nyt ei suorastaan lue "Isän poika" tai "pikku isäntä". Äitiyspakkauksen vaatteissa ei lue :)
ihan selkeästi PENIS pystyssä! :/ <a href="http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/200410130323NU/" alt="http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/200410130323NU/">http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/200410130323NU/</a>$File/13…
mihin pitäisi lisätä kirjoitus "pikkuisäntä", jotta vaatteen kantaja miellettäisiin pojaksi!
Nainen voi pukea päälleen harmaata ja sinistä, mutta myös pojan päälle pitäisi voida pukea vaaleanpunaista ja pinkkiä ja juuri niitä värejä ei äitiyspakkauksesta löydy. Kysymys kuuluukin, että miksi siellä on sinistä mutta ei vaaleanpunaista? Jos kerran kaikki väri ovat kaikille niin miksi yksikään vaate ei ole pinkki?
kun tällaisesta jaksetaan tehdä näin suuri ongelma. No, hyvähän se on, ettei ole todellisia ongelmia elämässä!
sellaista asiaa kuin "poikien värit" ei ole olemassakaan. Tyttöjen vaatevalikoima on paljon laajempi kuin poikien ja sama juttu jatkuu aikuisikään asti: nainen voi käyttää housuja ja hametta, mies vain hametta. Vähän epistä, mutta näin se vain on.
he ajattelevat että pakkauksessa ei tarvitse olla tyttövärejä, koska kyllähän tytöt voi käyttää poikavärejä.
Miksi ajattelette noin?
Saman logiikan mukaanhan voisi olla myös tyttövärejä, koska kyllähän se poika voi niitä käyttää eikä pilalle mene.
Miksi tyttöjen pitäisi tyytyä poikaväreihin mutta poikien ei tarvitse tyytyä tyttöväreihin?
Sen takia kai, että kulttuurimme sallii tytöille ja naisille helpommin rajanylityksiä ainakin noissa pukeutumisasioissa. Mä pyrin kasvattamaan lastani niin, että sukupuolella ei ole väliä ja ihan kaikkia värejä myös vaaleanpunaista on meidän pojalla käytetty. Vallankin ihan pienellä vauvelilla ovat tosi sööttejäkin vaikkeivat ole lemppareitani tytöllä eivätkä pojalla. Kun lapsi tulee vanhemmaksi hän helposti itse alkaa enemmän määritellä sitä, miten pukeutuu ja voi kieltäytyä ns. tyttöjen väreistä mutta nyt on onneksi onnellisen tietämätön näistä värikoodeista ja muutenkin tyyleistä kun välttelen hällä kaikkia lieska- ja örkkijuttuja, jotka ovat musta tökeröitä.
Mulla oli 2008 paketti ja yksi tuttu sanoi siitä, ettei halunnut sitä kun siinä oli sellaisia tyttövaatteita kun tiesi odottavansa poikaa. Musta se oli ihan käsittämätöntä kun hänestä jotkut oranssikeltaiset potkarit oli tyttövaatteita musta ne on täysin unisex. Kävin uteliaisuutta kattoon ton uudenkin paketin ja mulle jäi mieleen vain hauska kestovaippa ja ihana keltainen vaate, en muista edes muuta. Nyt kun itsellä on lapsi huomaa vielä selvemmin kun ennen miten sukupuolittaminen alkaa samantien (tai pahimmillaan jo ennen) kun lapsi syntyy. Ärsyttää!