Olenko ainoa, jonka mielestä laivan buffet-aterialla on liian vähän aikaa syödä?!
Olimme taas pitkästä aikaa ruotsinlaivalla ja kävimme buffetissa 2 kertaa. Kattaus kesti 1,5 tuntia, ja se oli meille yksinkertaisesti liian vähän.
Meillä oli mukana 3 lasta, mutta ei heidän passaamiseensa nyt NIIN paljon aikaa mennyt. Mitä nyt vuorotellen miehen kanssa hieman autoimme isompia lapsia ruokajonoissa ja pidimme välillä vauvaa sylissä. Emmekä minusta ole edes mitään hitaita ruokalijoita, kun lasten kanssa on ollut kotioloissakin pakko oppia toimimaan nopeasti.
Silti minusta tuntui laivalla, että jouduin hotkaisemaan ruoan, eikä aika silti tahtonut riittää. Jo pelkkään jonottamiseen tuhraantui aikaa varsinkin alussa. Ihmettelin, kun jotkut vetivät jälkiruokaa jo siinä vaiheessa, kun meidän perhe vasta mietti, siirtyisimmekö alkupaloista pääruokaan.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (57)
ootko tosissas? xDDD
Ja ruoka oli haljua, mitäänsanomattoman makuista. Piti oikein skarpata, että saa syötyä edes jotain. Vatsa täytettiin lähinnä salaateilla, joita oli pihi valikoima ja joiden juusto maistui ihan kamalalta, ja leivillä.. Ruuat, varsinkin lasten kattauksessa maistuivat eineksiltä ja arvatenkin natriumglutamaattia oli käytetty reilusti muka makua parantamaan. Seuraavana päivänä olikin pää kipeä, niinkuin aina, kun erehdyn syömään jotain E621:stä sisältävää...
Saa syödä rauhassa, ruoka tuodaan pöytään ja kyllä se ruokakin on parempaa kuin buffetissa. Ei tuo ole muistaakseni juuri kalliimpaakaan. En kyllä ihan varmasti tuota hintaa muista... Kokeilkaas joskus. Ei tee mieli enää sen jälkeen buffettiin :)
Tässä talvella olin Sila Europalla jossa aikaa syömiseen oli 1.5h. Aivan liian vähän jos olisi halunnut nauisteklla kunnolla rapuja yms.
terveisin toinen stadilainen.
Itse puhun stadin slangia, ja täällä noita ainakin kuulee alvariinsa.
Sen jälkeen olemme aina syöneet a la cartessa.
ja lastata kaikki heti samalle lautaselle, eikä hienostella. Saa syötyä tarpeeksi ja kaikkea mitä haluaakin.
useimmiten syömme ainakin toiseen suuntaan mennessä siellä. Itsekin pidän alkupalapöydästä, kalat ja mädit ovat herkkuani. En ole tiennytkään, että aikaa ruokailuun on vain 1,5 tuntia. Yleensä olemme siinä myöhäisemmässä kattauksessa syöneet noin kaksi tuntia, eikä kukaan ole ajanut meitä pois. Siinä ajassa ehtii hyvin nautiskella pari - kolme kierrosta alkupaloja ja yhden kierroksen pääruokaa ja jälkiruokaa. Pääruoka laivan buffetissa on aika mitäänsanomatonta, mutta nuo alkupalat viineineen kyllä mielestäni 30 euron arvoisia.
siellä kerkeää syödä.
Olimme taas pitkästä aikaa ruotsinlaivalla ja kävimme buffetissa 2 kertaa. Kattaus kesti 1,5 tuntia, ja se oli meille yksinkertaisesti liian vähän. Meillä oli mukana 3 lasta, mutta ei heidän passaamiseensa nyt NIIN paljon aikaa mennyt. Mitä nyt vuorotellen miehen kanssa hieman autoimme isompia lapsia ruokajonoissa ja pidimme välillä vauvaa sylissä. Emmekä minusta ole edes mitään hitaita ruokalijoita, kun lasten kanssa on ollut kotioloissakin pakko oppia toimimaan nopeasti. Silti minusta tuntui laivalla, että jouduin hotkaisemaan ruoan, eikä aika silti tahtonut riittää. Jo pelkkään jonottamiseen tuhraantui aikaa varsinkin alussa. Ihmettelin, kun jotkut vetivät jälkiruokaa jo siinä vaiheessa, kun meidän perhe vasta mietti, siirtyisimmekö alkupaloista pääruokaan. Onko kellään samanlaisia kokemuksia?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2010 klo 22:29"]
olen oppinut, että enää ei käydä ottamassa lautaselle vaan vaikka mätiä, smetanaa ja leipää, vaan kasataan kaikenlaista sekaisin kukkurainen kasa, ettei mene aika jonottaessa. Ennen kävin monta kertaa hakemassa alkupaloja jne. erikseen, mutta aika loppui kesken, koska on monta lastakin, joita pitää auttaa ruokaa hakemaan, ja vähän naureskeltiin niille, joilla on kukkurapäin kaikenlaista sekaisin lautasella. Nykyisin toimin ihan samoin kuin muutkin.
[/quote]
Juuri näin. Ei pidä ihmetellä kyynärpäätaktiikkaa ja kaikkien ruokien mättämistä lautaselle kerralla. Tuo on ainoa tyyli saada mahansa täyteen. Tykätään kuitenkin käydä yhtenä iltana buffetissa koska lapset pystyvät maistelemaan tuolla montaa sellaista asiaa mitä ei tulisi muuten maisteltua.
Liian lyhyt aika ja ihan lapseton olen. Helposti 3h menisi jos syö hyvässä seurassa kolme ateriaa, mutta ihmettelen kyllä miten muut hotkii ne niin nopeasti :D
Kuinka ihmeen iso maha teillä on. Miten ihmeessä saatte sinne "nautiskeltua" tuntikausia ruokaa?
Toisaalta ihmiset on kyllä niin ylipainoisia, että en ihmettele tätä ketjua.
Itse en tee buffeteilla mitään, koska maha tulee täyteen ja muutamasta kalapalasta ja salaatista. Tuntuisi hullulta mättää siihen vielä liharuoat ja jälkiruoat päälle.
Ei ihminen tarvitse kiloa ruokaa ruokailukerralla pysyäkseen hengissä.
Jos kulkisin aikuisporukassa, haluaisin mennä rauhassa nautiskelemaan kunnon ravintolaan. Toisaalta kyllä se lasten passaaminenkin vie aikaa, joten ehkä buffetissakin olisi sitten rennompi tunnelma. Finnlinesilla opin viime kesänä sen, että kannattaa aloittaa pääruoasta ja siirtyä vasta sitten alkuruokaan, niin ei tarvi jonottaa. Tyhmää kyllä, mieluummin ottaisin alkuun salaattia ja kylmiä leikkeleitä etc. Mutta on tosiaan totta, että jos ruokailuaika olisi joku 2,5-3 tuntia, kattausten määrää pitäisi vähentää. Mutta joo, kiva olisi lapsetkin opettaa ruokailuun, jossa ei tarvi kyynärpäätaktiikkaa...
Mitä eri pääruokia buffetissa yleensä on? Entä alku- ja jälkiruoat?
Tallink Siljan buffet:
http://www.digipaper.fi/tallinksilja/91452/
Viking Linen buffet:
https://www.vikingline.fi/documents/menus/2013-viking-buffet-fi.pdf
Mä ainakin mätän lautasen täyteen, ihana istua pöydässä ja katsella ohi lipuvia maisemia. Ei mua haittaa mitä av-mammat musta ajattelee. Mulle seisova pöytä on juhlaa kerran vuodessa!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2010 klo 22:14"]
ulos, kun oltiin vasta päästy jälkkäreihin. kyllä harmitti. oltiin ihan vain kahden miehen kanssa, joten nautiskeltiin rauhassa.
Ravintolassa tuli valomerkki, ja mies totesi että täytyypä hakea äkkiä jälkiruoat. Kun hän oli niitä hakemassa, tarjoilija tuli hosumaan, että valomerkki meni jo. Siellä valomerkki ei siis tarkoitakaan, että vielä voi hakea viimeisen "kaljan", vaan että ravintola menee kiinni samalla hetkellä...?
ap
Tietysti! jos kattaus loppuuc 1,5 h päästä, on sieltä lävhdettävä oli jälkkärit syöty tai ei. Kummaa sakkia, luuletko että sulla olisi oikeus istua siellä yli kattaus ajan..?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2010 klo 22:14"]
ulos, kun oltiin vasta päästy jälkkäreihin. kyllä harmitti. oltiin ihan vain kahden miehen kanssa, joten nautiskeltiin rauhassa.
Ravintolassa tuli valomerkki, ja mies totesi että täytyypä hakea äkkiä jälkiruoat. Kun hän oli niitä hakemassa, tarjoilija tuli hosumaan, että valomerkki meni jo. Siellä valomerkki ei siis tarkoitakaan, että vielä voi hakea viimeisen "kaljan", vaan että ravintola menee kiinni samalla hetkellä...?
ap
Tietysti! jos kattaus loppuuc 1,5 h päästä, on sieltä lävhdettävä oli jälkkärit syöty tai ei. Kummaa sakkia, luuletko että sulla olisi oikeus istua siellä yli kattaus ajan..?
Niin, eihän asiakkaalla ole mitään oikeuksia. Armosta olet päässyt sinne syömään ja jos luulet että saat sitten vielä jotain palvelua niin oletpa ääliö. Jos et ole tohelona älynnyt hotkia niin joudat olla ilman. Noi buffetit on kyllä vähän kuin karjamarkkinat, jonossa mennään ja kasataan kaikki sikinsokin lautaselle. Ja päälle viinit automaatista. Ah!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2010 klo 22:24"]
itse menin kovin odotuksin laivan buffetiin pari viikkoa sitte. Aina kaikki on kehuneet, miten hyvää ruokaa siel on ja miten paljon kaikkea. En ole koskaan ennen käynyt buffetissa, vaikka laivalla tulee usein käytyä mutta nyt ajattelin sit käydä testaamassa.
No mentiinpä sitte miehen ja lapsen kanssa syömään (lapsi onneksi pääsi ilmaiseksi, sen verran pieni vielä). Oli pitkät listat mitä kaikkee buffetissa on tarjolla. Pettymys oli kyllä aika kova. Tosi monia listalla mainituista sortimenteista ei ollut ollenkaan tarjolla.
Ja ruoka oli haljua, mitäänsanomattoman makuista. Piti oikein skarpata, että saa syötyä edes jotain. Vatsa täytettiin lähinnä salaateilla, joita oli pihi valikoima ja joiden juusto maistui ihan kamalalta, ja leivillä.. Ruuat, varsinkin lasten kattauksessa maistuivat eineksiltä ja arvatenkin natriumglutamaattia oli käytetty reilusti muka makua parantamaan. Seuraavana päivänä olikin pää kipeä, niinkuin aina, kun erehdyn syömään jotain E621:stä sisältävää...
Jälkiruuat oli myös aika pettymys. Jäätelökin ehti sulaa ennen kuin pääsin pöytään takaisin istumaan.. Alkoholit olis kait kuulunut hintaan mutta niitäpä ei paljon nautiskella, kun ollaan autolla lähdössä kotiin satamaan saavuttuamme...
Jäi tosi syvä ihmetys, että miksi se laivan buffet on niin ihmeellinen? Mieluummin syön jostain toisesta ravintolasta vaikka lihapullia, vaikka nekin ovat eineksiä ja E621:llä terästettyjä luultavasti. Eipähän tarvitse ihan niin paljon maksaa ylihintaa...
Nim. Never again...
[/quote]olit ilmeisesti siljalla...
Syö niin paljon kuin ehdit.
Hyvin seisseet alkupalat - yöks.
Jäähtyneet pääruuat.
Kyytipoikana halvimmat mahdolliset viinit.
siljalla on meille loistavasti riittänyt; Minä, mies ja viisi lasta. Lapset ovat oppineet hakemaan itse ruokansa jo noin kolme vuotiaasta. Palveltavana on siis yksi lapsi. Samoin isommat osaa poistua ihan itse leikkimään syötyä ruokansa.
Ruan laadussa on kylläkin mielestäni kehittämisen varaa! Samat kattaukset vuodesta toiseen, vaihtulu olisi mukavaa.