Olenko ainoa, jonka mielestä laivan buffet-aterialla on liian vähän aikaa syödä?!
Olimme taas pitkästä aikaa ruotsinlaivalla ja kävimme buffetissa 2 kertaa. Kattaus kesti 1,5 tuntia, ja se oli meille yksinkertaisesti liian vähän.
Meillä oli mukana 3 lasta, mutta ei heidän passaamiseensa nyt NIIN paljon aikaa mennyt. Mitä nyt vuorotellen miehen kanssa hieman autoimme isompia lapsia ruokajonoissa ja pidimme välillä vauvaa sylissä. Emmekä minusta ole edes mitään hitaita ruokalijoita, kun lasten kanssa on ollut kotioloissakin pakko oppia toimimaan nopeasti.
Silti minusta tuntui laivalla, että jouduin hotkaisemaan ruoan, eikä aika silti tahtonut riittää. Jo pelkkään jonottamiseen tuhraantui aikaa varsinkin alussa. Ihmettelin, kun jotkut vetivät jälkiruokaa jo siinä vaiheessa, kun meidän perhe vasta mietti, siirtyisimmekö alkupaloista pääruokaan.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (57)
Jos siis kattaus alkaa klo 17.15, niin moneltako sieltä pitää oikeasti lähteä pois?
Entäs se myöhäisempi kattaus, kun alkaa klo 20 moneltako pitää mennä pois?
Laivamatka on kesälle varattuna, mitenhän tehdään ruokailujen kanssa?
Minulla oli kyllä jo viimeksi maha täynnä ennen kuin 1,5h oli kulunut, niin loppuajan jouduin odottamaan, kun Marko vielä söi. Marko sanoi, ettei aika riittänyt, mutta mulle oli jo vähän liiankin pitkä aika. :D
jokainen minuutti laivan buffet-aterialla on liikaa. Markolla tai ilman.
Oho, en ole ikinä kuullutkaan mistään rajoitetusta syöntiajasta... Olen matkustanut perheineni jo vuosikaudet Vikingillä Tukholmaan erinäisinä vuodenaikoina ja aina ollaan ehditty syödä hyvin ja ei koskaan ole tullut sellainen olo, että meitä oltaisiin häätämässä pois.
Onkohan Siljalla sitten eri meininki? Kerran erehdyttiin matkustamaan Siljalla ja siellä ruoka oli melko pahaa buffetissa. Muutenkin laiva oli jotenkin nuhjuinen verrattuna Viikkariin. Siitä asti ollaan valittu Viikkari. OIlaan siis matkusteltu aika paljon pohjoismaissa siten, että ollaan menty ja tultu laivalla.
Toivottavasti aloittajan lapset ovat neljässä vuodessa kasvaneet sen verran että saisi hänkin jo syödä rauhassa...
Mulle aika on aina riittänyt, mutta olenkin hirveä hotkija. Olen oppinut töissä syömään todella nopeasti, kun aina hirveä kiire (töissä sairaalassa). Sama paha tapa arkenakin. Minusta buffetissa on aina paremmat ruoat ja saan syödä juuri niitä herkkuja, mitä haluan, siksi menen aina sinne. Olisi kyllä kivempi, jos se aika olisi vaikka 2h.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2010 klo 22:14"]
ulos, kun oltiin vasta päästy jälkkäreihin. kyllä harmitti. oltiin ihan vain kahden miehen kanssa, joten nautiskeltiin rauhassa.
Ravintolassa tuli valomerkki, ja mies totesi että täytyypä hakea äkkiä jälkiruoat. Kun hän oli niitä hakemassa, tarjoilija tuli hosumaan, että valomerkki meni jo. Siellä valomerkki ei siis tarkoitakaan, että vielä voi hakea viimeisen "kaljan", vaan että ravintola menee kiinni samalla hetkellä...?
ap
Valomerkki ei missään tarkoita että vielä voi hakea viimeisen kaljan, vaan se tarkoittaa että tarjoilu loppuu siihen hetkeen.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:55"]
Mulle aika on aina riittänyt, mutta olenkin hirveä hotkija. Olen oppinut töissä syömään todella nopeasti, kun aina hirveä kiire (töissä sairaalassa). Sama paha tapa arkenakin. Minusta buffetissa on aina paremmat ruoat ja saan syödä juuri niitä herkkuja, mitä haluan, siksi menen aina sinne. Olisi kyllä kivempi, jos se aika olisi vaikka 2h.
[/quote]
Vikingillä se aika on 2 h.
On todellakin liian lyhyt aika. Meillä se ei riitä edes kahden aikuisen ruokailuun. Haetaan kaikista alkupalapöydistä erikseen ja niitä on välillä neljä eli lihat, kalat, "rehut" ja joku teemapöytä. Sen jälkeen lämpimiä ruokia ja sitten jälkkärit. Ja tosiaan vielä jos on rapuja jotka joku mainitsi niin kyllä nauttimiseen menee aikaa. Meidät yleensä "heitetään" sieltä ulos kun ollaan niin kauan kuin saa olla. Ja ihan normaalipainoisia, normaaleja ihmisiä ollaan jotka nauttii ruuasta ja viinistä.
Laivan buffet-ruuan laadukuudesta; söimme kesällä muutaman saksalaisen ystäväni kanssa Suomen ja Ruotsin välisellä laivalla buffet-illallisen ja kaikki kehuivat erittäin kovasti monipuolista ruokavalikoimaa.
Ja takaan, että keskivertosaksalainen taitaa kulinarismi-jutut paremmin kuin suomalainen, joka käy ylikalliissa ravintoloissa syömässä ehkä 2-3 krt vuodessa.
Liian vähän aikaa on. Muistan muutama vuosi syöneeni laivalla eikä 1.5h tms riittänyt. Pitäisi olla 3h vähintään. Jos syö alkupalat ja kaiken niin kyllä se vie aikaa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2010 klo 22:24"]
itse menin kovin odotuksin laivan buffetiin pari viikkoa sitte. Aina kaikki on kehuneet, miten hyvää ruokaa siel on ja miten paljon kaikkea. En ole koskaan ennen käynyt buffetissa, vaikka laivalla tulee usein käytyä mutta nyt ajattelin sit käydä testaamassa.
No mentiinpä sitte miehen ja lapsen kanssa syömään (lapsi onneksi pääsi ilmaiseksi, sen verran pieni vielä). Oli pitkät listat mitä kaikkee buffetissa on tarjolla. Pettymys oli kyllä aika kova. Tosi monia listalla mainituista sortimenteista ei ollut ollenkaan tarjolla.
Ja ruoka oli haljua, mitäänsanomattoman makuista. Piti oikein skarpata, että saa syötyä edes jotain. Vatsa täytettiin lähinnä salaateilla, joita oli pihi valikoima ja joiden juusto maistui ihan kamalalta, ja leivillä.. Ruuat, varsinkin lasten kattauksessa maistuivat eineksiltä ja arvatenkin natriumglutamaattia oli käytetty reilusti muka makua parantamaan. Seuraavana päivänä olikin pää kipeä, niinkuin aina, kun erehdyn syömään jotain E621:stä sisältävää...
Jälkiruuat oli myös aika pettymys. Jäätelökin ehti sulaa ennen kuin pääsin pöytään takaisin istumaan.. Alkoholit olis kait kuulunut hintaan mutta niitäpä ei paljon nautiskella, kun ollaan autolla lähdössä kotiin satamaan saavuttuamme...
Jäi tosi syvä ihmetys, että miksi se laivan buffet on niin ihmeellinen? Mieluummin syön jostain toisesta ravintolasta vaikka lihapullia, vaikka nekin ovat eineksiä ja E621:llä terästettyjä luultavasti. Eipähän tarvitse ihan niin paljon maksaa ylihintaa...
Nim. Never again...
[/quote]
Et maininnut laivaa? Vai luuletko että kaikilla laivoilla on samanlainen buffet?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2010 klo 22:36"]
miettikääpä nyt, onko se laivan buffet sen rahan arvoista, mitä se nyt sitten maksaakaan - n 30e/hlö. Ei ruoan taso ole siellä mistään kotoisin.
[/quote]
Monestako ravintolasta saat alkuruuan, pääruuan, jälkiruuan+kahvin ja ruokajuomat tuohon hintaan?
Meillä oli buffet varattu 17.30 ja mun mielestä pari tuntia siellä istuskeltiin. Seuraava kattaus alkoi 20.30.
Tai ehkä se puolitoista tuntia ei riitä juomiseen, sieltä kun sitä hanasta saa.;-)
Toinen näkökanta on se,että laivan ollessa täynnä,siellä voi olla 2500 matkustajaa.Ja suuri osa käy buffetissa syömässä,mielestäni se mahdollisuus on kuitenkin tärkein.Siksi tuota aikaa on rajattu.Mikäli jokainen kattaus kestäisi 3 tuntia,ne pitäisi aloittaa hirmu aikaisin,ja viimeiset pääsisivät syömään yöllä.Suosittelen muita ravintoloita kiirettömämpään ruokailuun ja tuolla buffetissa "maan tavalla",ehkä hieman vähemmän nautiskellen:)