Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jonka mielestä laivan buffet-aterialla on liian vähän aikaa syödä?!

Vierailija
23.06.2010 |

Olimme taas pitkästä aikaa ruotsinlaivalla ja kävimme buffetissa 2 kertaa. Kattaus kesti 1,5 tuntia, ja se oli meille yksinkertaisesti liian vähän.

Meillä oli mukana 3 lasta, mutta ei heidän passaamiseensa nyt NIIN paljon aikaa mennyt. Mitä nyt vuorotellen miehen kanssa hieman autoimme isompia lapsia ruokajonoissa ja pidimme välillä vauvaa sylissä. Emmekä minusta ole edes mitään hitaita ruokalijoita, kun lasten kanssa on ollut kotioloissakin pakko oppia toimimaan nopeasti.

Silti minusta tuntui laivalla, että jouduin hotkaisemaan ruoan, eikä aika silti tahtonut riittää. Jo pelkkään jonottamiseen tuhraantui aikaa varsinkin alussa. Ihmettelin, kun jotkut vetivät jälkiruokaa jo siinä vaiheessa, kun meidän perhe vasta mietti, siirtyisimmekö alkupaloista pääruokaan.

Onko kellään samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen lasten passaamiseen ja heidän ruokien noutamiseen menee tosi paljon aikaa (kun haluavat muutakin kuin niitä ranuja ja lettuja lastenpöydästä)

Itse kun viimein pääsee ruokiin kunnolla kiinni, on pöydät jo tyhjillään ja saa kipoista kaapia jämiä - herkullista!

Vierailija
2/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos, kun oltiin vasta päästy jälkkäreihin. kyllä harmitti. oltiin ihan vain kahden miehen kanssa, joten nautiskeltiin rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten lapset mukana tai ei. Jos ystäväporukassa, niin olisi mukavampi jutella pidempään ruokaillessa.

Vierailija
4/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos, kun oltiin vasta päästy jälkkäreihin. kyllä harmitti. oltiin ihan vain kahden miehen kanssa, joten nautiskeltiin rauhassa.

Ravintolassa tuli valomerkki, ja mies totesi että täytyypä hakea äkkiä jälkiruoat. Kun hän oli niitä hakemassa, tarjoilija tuli hosumaan, että valomerkki meni jo. Siellä valomerkki ei siis tarkoitakaan, että vielä voi hakea viimeisen "kaljan", vaan että ravintola menee kiinni samalla hetkellä...?

ap

Vierailija
5/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen lasten passaamiseen ja heidän ruokien noutamiseen menee tosi paljon aikaa (kun haluavat muutakin kuin niitä ranuja ja lettuja lastenpöydästä) Itse kun viimein pääsee ruokiin kunnolla kiinni, on pöydät jo tyhjillään ja saa kipoista kaapia jämiä - herkullista!

Vierailija
6/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille riittää tuo aika mainiosti kolmen lapsen kanssa. Jos kerran hakee alkuruokia, pääruokaa ja lopuksi jälkkärit niin ei siihen tuntikausia mene. Hyvin jää vielä aikaa juoda kahvit ja viinit loppuun, mikäli vaan lapset jaksaa niin kauan istua paikallaan.

Harvoin laivalla matkustan, muttei ainakaan kuukausi sitten Siljalla ollut juurikaan edes jonoja buffassa.

Vierailija
7/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nro 7, minusta buffetin idea on juuri se, että ruokia saa hakea monta kertaa! Jos olen buffetissa jossa ei ole kiire, haen alkuruokia vähintään 2 kertaa, pääruokia 1-2 kertaa ja jälkiruokia myös 2 kertaa. En syö isoja määriä, vaan haluan maistella ja nautiskella rauhassa.

Vierailija
8/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse menin kovin odotuksin laivan buffetiin pari viikkoa sitte. Aina kaikki on kehuneet, miten hyvää ruokaa siel on ja miten paljon kaikkea. En ole koskaan ennen käynyt buffetissa, vaikka laivalla tulee usein käytyä mutta nyt ajattelin sit käydä testaamassa.

No mentiinpä sitte miehen ja lapsen kanssa syömään (lapsi onneksi pääsi ilmaiseksi, sen verran pieni vielä). Oli pitkät listat mitä kaikkee buffetissa on tarjolla. Pettymys oli kyllä aika kova. Tosi monia listalla mainituista sortimenteista ei ollut ollenkaan tarjolla.

Ja ruoka oli haljua, mitäänsanomattoman makuista. Piti oikein skarpata, että saa syötyä edes jotain. Vatsa täytettiin lähinnä salaateilla, joita oli pihi valikoima ja joiden juusto maistui ihan kamalalta, ja leivillä.. Ruuat, varsinkin lasten kattauksessa maistuivat eineksiltä ja arvatenkin natriumglutamaattia oli käytetty reilusti muka makua parantamaan. Seuraavana päivänä olikin pää kipeä, niinkuin aina, kun erehdyn syömään jotain E621:stä sisältävää...

Jälkiruuat oli myös aika pettymys. Jäätelökin ehti sulaa ennen kuin pääsin pöytään takaisin istumaan.. Alkoholit olis kait kuulunut hintaan mutta niitäpä ei paljon nautiskella, kun ollaan autolla lähdössä kotiin satamaan saavuttuamme...

Jäi tosi syvä ihmetys, että miksi se laivan buffet on niin ihmeellinen? Mieluummin syön jostain toisesta ravintolasta vaikka lihapullia, vaikka nekin ovat eineksiä ja E621:llä terästettyjä luultavasti. Eipähän tarvitse ihan niin paljon maksaa ylihintaa...

Nim. Never again...

Vierailija
9/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jossain paremmassa ala-carteravintolassa tilaa kolmen tai useamman ruokalajin illallisen niin kyllä sen syömiseen menee kolmisen tuntia. Mut eihän laivan buffet tietysti ole mikään kunnon ravintola eikä kunnon illallinen. Siellä käydään vaan tankkaamassa, että jaksetaan taas ryypätä ja pelata.

Vierailija
10/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen oppinut, että enää ei käydä ottamassa lautaselle vaan vaikka mätiä, smetanaa ja leipää, vaan kasataan kaikenlaista sekaisin kukkurainen kasa, ettei mene aika jonottaessa. Ennen kävin monta kertaa hakemassa alkupaloja jne. erikseen, mutta aika loppui kesken, koska on monta lastakin, joita pitää auttaa ruokaa hakemaan, ja vähän naureskeltiin niille, joilla on kukkurapäin kaikenlaista sekaisin lautasella. Nykyisin toimin ihan samoin kuin muutkin.

Vierailija
11/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla jotain white trashia?

Vierailija
12/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettikääpä nyt, onko se laivan buffet sen rahan arvoista, mitä se nyt sitten maksaakaan - n 30e/hlö. Ei ruoan taso ole siellä mistään kotoisin.

Vierailija
13/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo se on ihanaa, että ruoan on joku muu tehnyt kuin minä itse, saan rauhassa syödä ja valita kaikenlaista, mistä itse pidän. Ruoan kruunaa viini. Toistaiseksi on aikakin vielä riittänyt.

Vierailija
14/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

= ranskalaisia perunoita

Vierailija
15/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just käytiin ja syötiin 2 tuntia ihan rauhassa

Vierailija
16/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettikääpä nyt, onko se laivan buffet sen rahan arvoista, mitä se nyt sitten maksaakaan - n 30e/hlö. Ei ruoan taso ole siellä mistään kotoisin.

etpä sä kolmella kympillä kyllä gourmee-illallistakaan syö. Viimeksi kun olen syönyt todella hyvän illallisen niin lasku oli noin 120 euroa/henki. Toi ole toki hyvä illallinen, mut ei alkuruoka-pääruoka-jälkkärit-javiinit paljon edullisemmaksikaan millään tule. Siihen nähden laivan buffee on ihan hintansa väärti.

Vierailija
17/57 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffetissa (ainakin viikkarilla) on vaikka mitä ihanaa...

Jos nyt maissa tilaat vaikkapa rossossa alku-, pää- ja jälkiruuan, niin 30 egee paukkuu jo ennenkuin edes pääset viinilistaan asti...

Vierailija
18/57 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puhun stadin slangia, ja täällä noita ainakin kuulee alvariinsa.

Vierailija
19/57 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljalla meillekin tuli olo, että ruoka vietiin käsistä pois ja kaikkea haluttavaa ei ehtinyt maistaa. Lisäksi jonottamiseen meni tuhottomasti aikaa.

Viikkarilla ehdittiin syödä hyvin (silloin oli 2 lasta mukana, Siljalla vain mieheni kanssa), ja silti ruuat oli edelleen esillä. Jälkkärit ihan taivaallisia.

Hintana meille lasten kanssa ruokalu oli minusta edullista, 2x 28e neljältä hengeltä. Molemmat siis alle 6v.

Vierailija
20/57 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suurin osa ajasta menee jonottamiseen. En ikinä mene enää.

Nyt kun käydään laivalla, niin mennään ala carteen. Siellä on lapselle noutopöytä ja aikaa jää todellakin syömiseen ja nautiskeluun. Paljon miellyttävämpi vaihtoehto. Lisäksi tulee ihan edulliseksikin, jos esim ottaa sen alkuruokapöydän pääruuaksi (on meinaan ihan riittävä ainakin mulle), tai ihan vaan pelkän pääruuan listalta... Lisäksi lapsen saa sellaisen puuhasetin, joten saa syödä ihan rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi