Vetääkö naiset koko ajan vatsaa sisään?!
Mä olin ihan ällistynyt, kun pari kaveria on raskaaksi tultuaan todennut, että ihanaa kun on tää raskausmaha, niin ei tarvii enää vetää vatsaa sisään. Siis häh?! Vedättekö te (ilmeisesti julkisilla paikoilla) koko ajan vatsaa sisään, jotta ne näyttäisi pienemmältä?
Kommentit (47)
No vedän ja vedän, pidän lihakset pienessä jännityksessä ja ryhdin kasassa. Ihan luonnollinen olo niin ja tuntuisi hassulta antaa mahan pullottaa. :D
Joko mulla ei oo vatsalihaksia ollenkaan tai sit vaan en osaa... Mutten minä ainakaan pysty paria minuuttia kauempaa niitä jännittämään! Koko ruumis jännittyy eikä voi hengittää kunnolla
Tanssiessa ainakin vedän catsaa sisään. Ikään kuin olisi tiukat farkut jalassa. Napaa ylös ja lantiota eteen. Parantaa ryhtiä ja tosiaan tehokas vatsalihasliike samalla.
Mulla on alaselän rappeuma, ja sen takia opettelin korjaamaan ryhdin suoremmaksi ja kulkemaan jatkuvasti lantio koonnettuna, ja siis myös vatsaa jännittäen. Jos en tee sitä, selkä suuttuu heti. Mulla onkin sitten kuulemma kuninkaallinen ryhti.
Nyt olen ollut jalan takia paljolti sohvalevossa, ja kun jonain päivänä muutaman tunnin kulkee pystyasennossa, kyljet huutavat. Pitää aloittaa asteittain. Polvet pitää päästää ehkä hiukan koukkuun ensin, ennen kuin etureidet venyvät tarpeeksi.
Olen miettinyt joskus samaa. Ainakin yhden kaverin tiedän tätä tekevän AINA julkisilla paikoilla liikkuessa, on tehnyt ala-asteelta lähtien, muiden kanssa ei ole tullut aihe puheeksi niin en heistä tiedä. :D
Itsehän vedän vatsaa julkisilla paikoilla hyvin harvoin sisään, joskus jonkun tiukemman paidan kanssa jos tuntuu että maha höllyy. Silti, minulla on paremmat vatsalihakset kuin tällä aina vastaa sisään vetävällä kaverilla (joka vetää siis kunnolla vatsaa sisään, ja kyllähän se selkeästi hoikistaa!), joten hieman suhtaudun kriittisesti tuohon "paras vatsalihasliike evööörr!!"-ajatukseen. :)
Itse asiassa vedän, nyt kun tulin asiaa ajatelleeksi, Kotona annan pömpöttää, paitsi jos satun vilkaisemaan peiliin ja näyttää kauhealta, silloin vedän vatsaa sisään kotosallakin.
No mä voisin ajatella tarkoittaneen sitä tilaa raskaudessa kun vatsa alkaa jo vähän näkymään, mutta ei halua kertoa vielä muille. Silloin ainakinitsellä tuli vedettyä vähän mahaa sisään ja nojattua eteenpäin vatsan peittämiseksi. Nykyään ei enää tarvi kun näkyy puolelle maailmalla ;)
Tai sitten sitä ryhdin säilyttämistä, korsetin kasassa pitoa.
Eikös sitä ryhtiä sillä lailla pidetä kasassa..? Mä kyllä raskaana ollessanikin edelleen koitan sitä "korsettia" käyttää, ettei pamahtais selkä. Jollainhan tota kohtuakin pitää kannatella, lantionpohjan lihasten lisäksi. En kyllä ulkonäköasioita ajattele tässä.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:38"]
Eikös sitä ryhtiä sillä lailla pidetä kasassa..? Mä kyllä raskaana ollessanikin edelleen koitan sitä "korsettia" käyttää, ettei pamahtais selkä. Jollainhan tota kohtuakin pitää kannatella, lantionpohjan lihasten lisäksi. En kyllä ulkonäköasioita ajattele tässä.
[/quote]
Kyllä se kohtu pysyy kyydissä ilman erillisiä kannattelujakin.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:50"]
Mulla on alaselän rappeuma, ja sen takia opettelin korjaamaan ryhdin suoremmaksi ja kulkemaan jatkuvasti lantio koonnettuna, ja siis myös vatsaa jännittäen. Jos en tee sitä, selkä suuttuu heti. Mulla onkin sitten kuulemma kuninkaallinen ryhti.
Nyt olen ollut jalan takia paljolti sohvalevossa, ja kun jonain päivänä muutaman tunnin kulkee pystyasennossa, kyljet huutavat. Pitää aloittaa asteittain. Polvet pitää päästää ehkä hiukan koukkuun ensin, ennen kuin etureidet venyvät tarpeeksi.
[/quote]
Hiukan sama syy mulla. Välilevytyrä leikattu muutamia vuosia sitten ja pidän lihaksia tiukkana selän takia. Pitää treenata myös syviä vatsalihaksia selän tueksi eli napa sisään, alavatsa tiukkana. Oon pullero, mutta kyllä lihaskorsetti näkyy ryhdissä ja olemuksessa silti. Ja auttaa tietty lantionpohjan tukemisessa myös.
Kyllä mä vedän aina, en ees osaa olla, etten vetäisi, tuntuu oudolta ja epämiellyttävältä olla vetämättä, tekee ryhdin huonoksi. Mä oon luullut, että kaikki vetää.
Joo vedän aina julkisilla paikoilla, mutta olenkin aika painavia. Olen jutellut tästä laihojen kavereiden kanssa ja he eivät vedä, mutta eipä heillä ole tarvettakaan.
mä en vedä mutta mun kaveri kerran paljasti et hän vetää aina vatsaa sisään. aina oppii uutta :D
ja mä olen siis laiha ja kaveri vähän tukevampi ja hän vetää sisään jatkuvasti, minä en
No aina kyllä tosiaan näköjään oppii uutta.
En ole moista ennen kuullutkaan vai vitsailetteko te kaikki.
T: 40 v. nainen
Joo, yritän pitää ryhdin sillä.