Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsien puutuminen

Vierailija
23.06.2010 |

Onko kellään muulla vaivana, ja mihin voisi liittyä? Mulla on koko ikäni ollut taipumusta siihen että kädet puutuu etenkin öisin ihan tunnottomiksi, joskus (yksi käsi kerrallaan yleensä) olkavarresta asti mutta useimmiten kyynerpäästä tai vaikka vain muutama sormi/puoli kättä. Herään siihen ja joudun "heiluttelemaan" täysin tunnottoman ja velton käden "hereille", jälkeenpäin pistelee hetken aikaa mutta menee ohi. Viimeisen parin vuoden aikana on lisääntynyt huomattavasti, eli tapahtuu lähes joka yö. Ei riipu ainakaan suoraan asennosta, kädet puutuvat jopa jos makaan selälläni käsi rennosti vatsan päällä, eli siis hiukan on ranteesta taitoksissa mutta en esim. nuku sen päällä. Tietääkö kukaan mistä tuossa oikein voisi olla kyse, onko pelkästään hermon painamisesta vai voiko olla myös esim. verenkierrosta (sukurasituksena on paha valtimonkovettumatauti)? Entä onko aihetta lääkäriin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu minulla rannekanavaoireyhtymästä. Fyysinen työ ja aloin käyttää rannetukia. Voisin kuvitella että koko käden puutuminen johtuu niskan alueen lihaksista ja/tai hermoista. Lääkärin kautta fysioterapiaan.

Vierailija
2/11 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä sormet on puutuneet. Silloin vika korjaantui selkäjumpalla fysioterpeutin ohjeiden mukaan. Raskauden aikana todettiin rannekanavaoireyhtymä. Olin jo leikkausjonossa, mutta peruin. Kuntoilu on mulla auttanut, ja tiettyjen asentojen välttäminen, En siis neulo, enkä aja enää pitkiä matkoja pyörällä. Leikkaus on varmaan edessä, mutta kun näinkin pärjää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutuu vähintään sormet, joskus käsivarsikin. Mitään muuta syytä minulla ei ole kuin yläselkä- ja niskakivut, yleensä vielä ennakoi migreeniä.

Vierailija
4/11 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS-tauti aiheuttaa myös tuollaisia oireita. Olet varmaan käynyt jo lääkärissä, jos olet kärsinyt tuollaisesta lähes koko ikäsi?

Vierailija
5/11 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapia jumppaohjeita, uusi tyyny joka tukee niskaa ja hartioita.

Vierailija
6/11 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS-tauti aiheuttaa myös tuollaisia oireita. Olet varmaan käynyt jo lääkärissä, jos olet kärsinyt tuollaisesta lähes koko ikäsi?

mutta muusta syystä olen kyllä käynyt neurologilla pari vuotta sitten ja ihan "neurologisesti normaali" olen kyllä, eli MS-taudista tuskin on kyse. Asia ei ole oikeastaan minua vaivannut aikaisemmin, ja ihan muutama vuosi sitten vasta tajusin oikeastaan ekaa kertaa että kaikkien ihmisten kädet eivät puudukaan öisin. ;-) Nyt vain on tuo puutuminen tullut niin jokapäiväiseksi (tai oikeammin -öiseksi) että alkaa jo häiritä minuakin.

Ap

Vierailija
7/11 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapia auttoi minulla ja nykyään enää satunnaista.

Vierailija
8/11 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen päivät pitkät töitä tietokoneella, hartiat ovat jumissa ja kädet puutuvat öisin.

Vierailija
9/11 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mulla on TOS-oireyhtymä, joka myös aiheuttaa tuota yöllistä puutumista. Puutumista on ollut 19-vuotiaasta asti, ja nyt oon 50-v.

Vierailija
10/11 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerrottiin minulle. En nyt muista minkä nikaman välillä se on kun kädet puutuu ja särkee yöllä.

Pyydä päästä hermoratatutkimukseen. Sillä pystytään selvittämään missä se pinne on.

Buranaakin voit kokeilla...

Vierailija
11/11 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiva. Kiinnostais minuakin mistä johtuu. Joskus joutuu toisella kädellä liikuttamaan sitä puutunutta kättä. Sormi- ja rannejumppaa joutuu monena yönä tekemään että saa veren kiertämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi