Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhäillä tyylikkäästi?

Vierailija
23.06.2010 |

Laittakaapa parhaat köyhäilyvinkkinne! Jäin yh:ksi kun mies lähti lätkimään. Omat tuloni on paljon pienemmät kuin exän, mutta menot ei puolittuneet äijän lähtiessä :(

Elatusmaksuja maksaa kun muistaa (se idiootti!)

En haluis elintason romahtavan, vaikka olenkin valmis tinkimään monesta.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisen naisen vinkkejä tyylikkääseen köyhäilyyn:

1. Lopeta kalliit lehtitilaukset ja maksullinen Spotify. Lainaa kirjastosta kirjoja, keittokirjoja, matkaopaskirjoja, elokuvia, sisustuslehtiä ja musiikkia jne.

2. Osta uutena laadukkaat ja oikeankokoiset rintaliivit, mutta pese ne käsipesuna, siten kestävät käytössä pidempään.

3. Kilpailuta energiayhtiöt ja voit säästää sähkölaskussa.

4. Osta hajuvedet tax-free myymälästä tai nettikirppukseltä. Kukaan ei tiedä, mistä olet hajuveden ostanut.

5. Yksi laadukas käsilaukku riittää naiselle. Myy muut laukut kirpparilla.

6. Hanki pre-paid puhelinliittymä. Suosi ilmaista whatsapp viestintää ja whatsapp puheluota.

7. UFF:sta voi löytyä laadukkaita naisten merkkivaatteita tai jalkineita. Itse ostin UFF:sta Janitan siistit mustat talvikengät 6 eurolla ja SAND kauluspaidan 7 eurolla.

8. Lopeta kuntosalijäsenyys ja säästät noin 750€/vuosi. Osta hyvät lenkkarit ja aloita lenkkeily tai juoksuharrastus. Kotona voit tehdä vatsalihasliikkeitä. Ilmaisia kuntosalilaitteita löytyy kaupungin ylläpitämistä liikuntapuistoista.

9. Kokkaa ruoka itse kotona. Sämpyläjauhopussi maksaa 1,50 € ja jauhoista voi leipoa ainakin 50 sämpylää.

10. Kokkaa kasvisruokaa. Se on edullisempaa kuin liha ja kala. Kasvisruoka on trendikästäkin nykyään.

11. Tuunaa vaatteita. Itse värjään tekstiilejä pesukonevärillä pinkiksi tai mustaksi.

12. Osta huonekalut tori piste fi tai huuto piste net. Itse ostin alcantara kankaisen tyylikkään sohvan 100 eurolla. Kukaan ei tiedä, että tyylikäs sohvani on hankittu nettikirppiksestä.

13. Pyydä ilmaisia kosmetiikkanäytteitä Sokos Emotions tai Stockman tavaratalojen kosmetiikkaosastoilta.

14. Matkusta Tallinnaan silloin, kun laivayhtiöillä on ilmaisia laivaristeilyjä.

15. Majoitu airbnb majoituksessa. Halvempi kuin hotellit.

16. Unohda cafe latten juominen kahviloissa. Yksi latte maksaa 4€. Kahvipaketin saat samalla rahalla kaupasta.

17. Ulkomaan lennot voit tehdä halpalentoyhtiöiden lennoilla.

18. Latas kännykkään Taxify applikaatio ja kulje taksimatkat edullisesti.

Vierailija
62/71 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa ei kertakaikkiaan ole, joutuu harrastuksetkin ja ruokaostokset miettiä uudelleen

19. Aloita ilmainen hiihtoharrastus. Kaupunki ylläpitää talvella erinomaisia hiihtolatuja. Useat hiihtoladut ovat valaistuja.

20. Joka kuun ensimmäinen perjantai pääsee Kiasma taidemuseoon ilmaiseksi.

21. Keskitä ruoka-ostokset S-ryhmään. Saat bonuksia ruoka-ostoksistasi useita kymppejä kuukaudessa.

22. Hope ry lahjoittaa lapsille vaatteita.

23. Ota yhteyttä kirkon diakoniatyöntekijään, jos rahaa ei ole ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin.

24. Suuremmissa kaupungeissa on leipäjonoja, josta saa leipää ja/tai elintarvikkeita maksutta.

25. Kotiruoka kunniaan. Lopeta ulkona syöminen.

26. Älä osta kalliita eineksiä. Opettele kokkaamaan. Osta satokauden mukaan kasviksia ja juureksia.

27. Kata ruokapöytä aina kauniisti.

28. Kun ruokajuomana on vesi, niin tästä tulee iso säästö.

29. Lopeta tupakan poltto. Kallista ja epäterveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa tuota asiaa ei pitäis lähestyä tätä kautta koska elämänlaatuun liittyy niin paljon erilaisiia osatekijöitä kuteen myös meiden historiaan ja kehittyneeseen kulttuuuriin.

Vierailija
64/71 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-Sanomat julkaisee vissiin Me Naisissa alunperin olleita markettikosmetiikka-vertailuja. Olen löytänyt niistä monta suosikkia, mm. Tokmannilla myytävistä Essencen ja Prettyn sarjoista.

Ostan vaatteita nettikauppojen alelaareista, ja aina "väärän" sesongin vaatteita, esim nyt talvitakki/-kengät etc.

Annan lahjaksi omia tavaroitani. Ihan suoraan sanon, että otin tämän omasta hyllystäni, koska tämä sopii sinulle/olet sitä ihaillut etc.

Ostan marketista halvimman kukkakimpun (3,50), ja hoidan sitä mahdollisimman hyvin. Neilikat ja krysanteemit saattavat kestää kolmekin viikkoa.

Päiväkävely museoon tai näyttelyyn on minusta tyylikäs ajanviete.

Kata kauniisti ja syö mieluisista astioista.

Järjästä ystävättärien kanssa "lumppukarnevaalit". Vaihdatte vaatteita, laukkuja, sopimatonta/turhaa kosmetiikkaa etc.

Yksi kunnollinen nahkalaukku: itse ostin Zadaasta 200e Lumi-laukun neljällä kympillä. Ja kun on hyvää, pehmeää nahkaa patina/kuluma ei haittaa.

Pidä huolta vaatteista ja kengistä. Minulla on varmaan viisi vuotta vanhat Wolfordin sukkahousut juhlakäyttöön, jotka pesen aina käsin. Ja kengistä joka päivä kurat pois ja hyvä rasva/lankki. Pidän kotona aina ns. kotivaatteita, että oikeat vaatteet säilyisivät mahdollisimman pitkään siistinä.

Huomasin, että saan nykyisin shoppailu-kicksit kun teen erityisen edulliset ja hyvät ruokaostokset.

Tyylikkäintä on, ettet valita vähävaraisuutta! Toki bestikselle yms. voi joskus purkautua, mutta ainainen rahan vähyydestä valittaminen on tyylitöntä. Ja ennenkaikkea syövyttää sun omankin mielen.

Vierailija
65/71 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyylittömyyttä, voi käyttää mieleisiään olematta merkkitietoinen? Tiedän, muut ihmiset mittaavat sinut mikä merkki siinä mustassa pikkulaukussa on. Tämän kertoi minulle ystävä "paremmista piireistä", professori, mutta av-mammatkin näyttävät tietävän tämän. 

Itse en ole piitannut muusta kuin hauskoista yhdistelmistä, ja ostelen kivan muotoisia, omasta mielestä en kökön näköisiä ja ennen muuta toisiinsa sopivia vaatteita ja asusteita, ja huonekalut käytettynä.

Saan kehuja, olivat sitten säälistä tai tyylistä. Ainakin itse tykkään, ja jos ei ole valittajasorttia, ihmisten on helppo olla kanssani, vaikka minulla olisi se porukan halvin takki tai käsilaukku? Yleensä ostan 60-70% alesta ne. Mitä väliä?  

En lukenut ketjua mutta oletan sanotun sitä että laatua . Eole toistaiseksi keksinyt vielä, miten naamioin tällä lailla ajatteleville, vain luonnonmateriaaleja kierrätyksestä ostaville ekovalinnaksi jostain vinkuintiasta tilaamani tekokuituvaatteet ja keinonahkalaukun, vaikka itse niistä pidän. Vinkkejä? 

Vierailija
66/71 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylilyyli* kirjoitti:

19. Aloita ilmainen hiihtoharrastus. Kaupunki ylläpitää talvella erinomaisia hiihtolatuja. Useat hiihtoladut ovat valaistuja.

27. Kata ruokapöytä aina kauniisti

Sukset on kalliita.

Miten kaunis kattaus liittyy tähän aiheeseen?

Vierailija
67/71 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylilyyli* kirjoitti:

27. Kata ruokapöytä aina kauniisti

Sukset on kalliita.

Miten kaunis kattaus liittyy tähän aiheeseen?

Vaikka teetkin ruokasi punalappuisista ja ylipäiväisistä tarpeista, voit silti kattaa kauniisti, niinkuin kattaisit "paremmalle" ruuallekin.

Tyylikästä köyhäilyä. Tai itsensä ja ruuan arvostamista, ihan miten vaan.

Vierailija
68/71 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp, lisää näitä. Haluan ain köyhäillä tyyllikkäästi, en olla resupekka, tai mikään pihipetteri. Rahaa on vain vöhemmän nyt kuin aikaisemmin.

Vierailija
69/71 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, ihana aloitus. ❤️ Mulla ei kyllä ole mitään taloudellista tarvetta köyhäilyyn, mutta sellaisena lifestylenä aivan ihastuttava ajatus.

Minä olen aivan heikkona meikkeihin, mutta olen jokunen vuosi sitten luopunut kynsilakan ja hajusteiden käytöstä. Ihan siksi, että kaikki hajusteet ovat ihmiselle lievästi haitallisia ja kynsilakan kemikaalit eriytyvät kynnen läpi elimistöön. Hajusteita en todellakaan ole kaivannut.

Sama kynttilöiden suhteen. Ne aiheuttavat haitallisia pienhiukkasia eivätkö ole hyväksi kenenkään terveydelle. Etenkään tuoksukynttilät.

Hiuksiin kannattaa etsiä malli, jota ei tarvitse leikkauttaa kuin 3 kk välein. Samalla raidoitetaan tyveä, koska näitä harmaantuvia hiuksia en halua katsella. Oma väri (sikäli kun se on tallella 😆) on useimmiten se parhaiten pukeva väri ja suosittelen harkitsemaan sen kasvattamista. Hiusvärit eivät myöskään ole mitään terveyttä edistäviä kemikaaleja, mutta raidoittamalla väriä ei mene päänahkaan eikä siten juurikaan pääse elimistöön.

Suosittelen siis turhien kemikaalien vähentämistä. Samalla voi köyhäillä tyylikkäästi ja edistää terveyttään.

Pöydän kattaminen on myös ihana idea! Kertokaahan siihen vinkkejä!

Vierailija
70/71 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä olen varmaan yli 10 v pitänyt aina syksyllä lettukestit. Lettutaikinahan ei maksa juuri mitään ja vieraat tuovat hillot, kermavaahdot jne.

Nyt on 2 krt pidetty pääsiäisen aikoihin pizzabileet. Mä tarjoan tilan lisäksi pizzataikinan ja lainaan pizzauunin.

Olen ollut ehdoton, ilmoittautuminen on pakollista. Kummallakin kerralla on tullut ihmisiä ilmoittamatta ja kahta kättä heiluttaen, olen laittanut kauppaan.

Pizzajuhliin varsinkin olen tehnyt listan : ananasta, juustoja esim home, mozzarella ja tavallista, basilikaa, jauhelihaa, salamia jne. Eli on tärkeää että se joka lupaa tuoda juustoa, tuo sen verran että se myös riittää. Ekalla kerralla yks tuttu toi 2 lastaan ja 150 g juustoa, ovella sanoi hei ja oli lähdössä. Meikä juoksi perään ja kysyin mistä on kysymys ja vaadin että ottaa lapsensa mukaan, käy kaupassa, tulee uudestaan ja jää lasten kanssa eikä jätä niitä meille hoitoon. Seuraavalla kerralla oli kuullut juhlista jälkikäteen ja oikeesti ihmetteli kun ei toistamiseen pyydetty. Selitin asian ja lupasi käyttäytyä seuraavalla kerralla paremmin jos saa kutsun. Harkitaan.

Oikeesti, tälläisiä edullisia juhlia on tosi vähän ihmisten elämässä. Meillä on 75 neliön rivitalokolmio, meille mahtuu porukkaa helposti 20 henkeä, jos lapset syövät ekaks ja menevät se jälkeen leikkimään lasten huoneisiin.

Kummallakin kerralla on ollut ongelmia just vähien tuomisten takia. Viimeksi oli yks isä, joka vähintään 10 krt kysyi eikö meillä todellakaan ole olutta. Selitin jokainen kerta nämä on lasten juhlat ja jos hän olutta haluaa, meillä on lähikauppa ihan lähellä. Selitti ei heilläkään vieraitten pidä omia juotavia hakea. Lopulta vaimo lähti kauppaan ja heitti oluttölkin miehen naamaan ja huusi ole hiljaa. He eivät ikinä ole meitä pyytäneet kylään.

Näitä kahta miestä lukuunottamatta ollaan saatu paljon kehuja just sen takia kun tälläinen tapahtuma piristää arkea ja halvalla saa vatsan täyteen. Mikä parasta, valtaosa tuo liikaa. Yhden äidin oli määrä tuoda ananasta. Sanoin halvin säilyke riittää, jos vaikka 5 tölkkiä. Toi 25 ja lisäksi 5 tuoretta + juotavaa. Kertoi että hänellä meni näihin vajaa 20 euroa rahaa ja oli ajatellut heillä menee pizzeriassa syömisessä n 40 euroa rahaa, joten osti sitten 20 eurolla meille ruokaa + juomaa. Kaikki oltiin taas tyytyväisiä.

Tämähän on vuosikymmen vanha juttu,joten ihmettelen kyllä onko tällaista oikeesti missään, edes ollut? Onnistuuko vielä?

Toisaalta täytyy kyllä ihailla ap:n jämäkkyyttä! Usein saa täältäkin lukea näitä , jotka eivät sano mitään suoraan ja sitten toiset jyrää yli ja nämä jää jälkeen mielensä pahoittamaan. Oikea ote juosta perään jollekin äipälle, ja vaatia hakemaan kaupasta lisää ruokaa tai lähteä kotiinsa. Respect.

Vierailija
71/71 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa kaikki sinkkuina,ei kannata pariutua koskaan. Vaan vaihtaa naista/miestä kun paitaa kun kyllästyy niin ei tule sydänsuruja. Eikä kukasn pidä vallassaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän