Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhäillä tyylikkäästi?

Vierailija
23.06.2010 |

Laittakaapa parhaat köyhäilyvinkkinne! Jäin yh:ksi kun mies lähti lätkimään. Omat tuloni on paljon pienemmät kuin exän, mutta menot ei puolittuneet äijän lähtiessä :(

Elatusmaksuja maksaa kun muistaa (se idiootti!)

En haluis elintason romahtavan, vaikka olenkin valmis tinkimään monesta.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tunnettu siitä että me otetaan kaikki vastaan.

Pari viikkoa sitten ex oli auttamassa muutossa, he saivat kaikki vanhan toimiston huonekalut ja meillehän ne piti raahata. Samana iltana otin kaikista valokuvat ja laitoin huutikseen. Sohviin kannattaa laittaa lähtöhinta 1 euro, muuten ne eivät mene kaupaksi.

Ennen juhannusta oli kaikki myyty. 3 sohvaa, hinnat olivat naurettavia, sain niistä yhteensä 35 euroa, sohvapöydistä 10 euroa ja 140 euroa ja 2 kpl nojatuolia meni hintaan yht 50 euroa.

Vähän ex katsoi kun eilen tuli lapset hakemaan ja asunto on taas lähes tyhjä. Meillä on tilava asunto, kun kaikilla on omat huoneet ja ei lasten huoneissa paljoa ole huonekaluja.

Mutta tolla rahalla mä maksan tulevat harrastusmaksut syksyllä ja ostan treenitarvikkeet.

Kun saan lahjoituksia kirpparimyyntiä varten, laitan kaikki heti eteenpäin. Vähintään 3 pv kuluu, kun tavarat ovat jo kirpparilla. Yleensä nopeamminkin.

Vierailija
22/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaa kuin Greta Garbo (vai oliks se Creta Carbo) ja hiukset samanlaiselle säkkäräkiharalle. Olet ainakin laiha ja tyylikäs. Köyhä tietysti päälle päätteeksi.

Kodin sisustaminen on helppoa: nojaudut skandinaviseen suuntaan ja kas, kaiken turhan voit kotoa laittaa pois. Koti näyttää autiolta, kolkolta, mutta on ehtaa skandinavista minimalismia. Muistathan maalata kaiken valkoiseksi. Siinä sitten räpsyttelet tekoripsareita tyyliin Garbo, mustiin pukeutuneena ja kohta on joku arkkitehti (tai arkkitehtuurin opiskelija) pauloissasi. Jos et tupakoi, niin hanki kuitenkin sellainen pitkä imuke ja vetele poskareita. Kohta on kuule myös J. Palmu tai vastaava ovella vonkaamassa mallikseen ja inspiraation lähteeksi.

Piafia levylautaselle ja opettele laulamaan kohtalokkaalla, tummalla äänellä Jé ne regret rien, pal de mal pal de ... (sorry, en osaa ranskaa sitten ollenkaan, mutta Pariisin varpunen kolahtaa!). Sinullahan on jo eronneena yksinhuoltajana kohtalokkaan naisen vetovoimaa. Mutta morfiiniin älä sorru kuten Edith. On liian kallistakin.

Tee köyhyydestä taidetta. Ei tässä muukaan auta. Kunnon performanssi pitää ainakin mielenvaurautta yllä jos ei muuta.

Täällä muuten kirjoittelee toinen köyhä. Rahaa ei ole koskaan riittäväsi. On sitä kai tarpeeksi, mutta loppukuusta on kuitenkin fyrkat loppu ja pitää höylätä Amexia. Tänä aamuna mies ilmoitti että sekin kortti pitää laittaa kuivumaan...

Uusia ammatteja mietin tosissani. Olisko kellään ehdotuksia? Mihin hommaan mut tunkisitte tämän kirjoituksen perusteella?

Love you all. Now and forever!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäitä köyhäilyvinkkejä... Hmm. tää on tosi mielenkiintoinen.

1) muuta aivan työpaikkasi lähelle ja kulje kävellen töihin

2) älä missään nimessä laihduta (tai liho), sillä silloin menee koko vaatekaappi helposti uusiksi

3) käytä hyödyksi alennusmyynnit ja niistä ostat itsellesi vain klassisia vaatteita, esim. beigeä, mustaa, vaaleanpunaista ja tummansinistä

4) lapsille ostat mieluummin merkkivaatteita alennusmyynnistä tai huutiksesta kuin Tarjoustalosta täydellä hintaa

5) siirry kasvispitoisempaan ruokaan, tee vaikka normaalit ruuat, mutta jätä lihan määrä puoleen siitä mitä käsketään, kukaan ei taatusti ajattele, että syöttepä huonosti vaan päinvastoin paljon terveellisemmin

6) älä säästä niistä asioista, joista voi tulla vielä suurempia kulueriä, kuten terveydestä, joistain vakuutuksista ja d-vitamiinista ;-)

7) pistä välittömästi exälle viesti, että pistää elarit suoraveloitukseen ja jos maksut ovat jatkossa myöhässä, niin pistät ne välittömästi ulosottoon (rahalle juoksee korko joka päivältä, niitä rahoja sinun ei kannata jollekin muulle menettää, koska kyse on vielä sinun LAPSESI rahoista ja hänen hyvinvoinnistaan

8) opettele tekemään itse leipää, se on parempaa ja terveellisempääkin kuin monet kaupan leivät ja maksaa vain kolmasosan siitä, mitä kaupan leivät, leipäkonekin maksaa itsensä pian takaisin tai etsi sellainen vaikka käytettynä, niitä varmaan lojuu ihmisten nurkissa käyttämättöminä

9) harrastakaaa piknickiä ja kirjastossa käyntiä ja käykää lähes ilmaisissa kulttuuririennoissa

10) osta lahjat ihmisille jo ennakkoon, esim. joulun jälkeen alesta saa puoleen hintaan paljon joulutavaroita, joita voi antaa seuraavana jouluna ihmisille lahjaksi

Vierailija
24/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos olet jotain hyvin yleista kokoa, niin kannattaa hankkiutua kokoluokkaan XXS tai XS, 32/34. Nama koot jaavat yleensa aina alemyyntiin. Toisekseen taman kokoisista vaatteista on mm. Huutonetissa kova tarjonta (kaikki lihonneet tietty ja vaatteet pitaa myyda pois!).

Joten pieni vaatekoko = pienet pukeutumiskustannukset.

Vierailija
25/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta ikinä kirpparilta vaatteita,syödään huvin(lapsia 3), olen ostanut koko asunnon sisustuksen ja huonekalut viimeisen 5v. aikana,vaikka en ole ollut 6 vuoteen töissä. Tällä hetkellä kodinhoidontuella.

Toisaalta en omista autoa,en juo,en polta,en käy baareissa,käytän prepaid-liittymiä,en tilaa lehtiä.En ikinä ota lainaa tai maksa osamaksulla.

Vierailija
26/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jokainen päivä klo 19 aloitetaan nukkumaanmeno toimet korjaamalla lelut.

Kun lapset ovat nukkumassa, viimeistään sen jälkeen siivoan keittiön, heitän Hesarin roskiin, laitan seuraavan päivän työvaatteet valmiiksi.

Aamun aloitan Hesarilla, on kiva lukea lehteä siistissä ympäristössä.

Koska olen myynyt kaikki ylimääräisen huutiksessa ja kirpparilla, on oikeesti siistiä.

Ostan nykyään vain muutaman vaatteen vuodessa. Sukkia ja alusvaatteita on isot kasat vanhoja. Olen päättänyt saan ostaa uudet sukat, kun 10 sukkaparia on mennyt roskiin.

Hyvä ystäväni on todella tyylikäs pukeutuja. Hän tuli kerran illaksi kylään, käytiin mun vaatekaappi läpi. Vaatteet ovat suurimmalta ajalta ostettu sinkkuaikoina, eli reilu 10 v sitten. Hän sitten yhdisteli vaatteita, teki mulle on 30 vaateyhdistelmää, jotka ovat mulla vihossa ylhäällä. En ikinä käytä samaa vaatetta kahta päivää putkeen ja kun tulen töistä, vaihdan verkkarit ja kulahtaneen t-paidan päälle.

En ole todellakaan muotilehdestä revityn näköinen, mutta ystäväni ja työkaverit, jotka tietävät rahatilanteesta ihmettelevät usein miten voin näyttää tältä käyttämättä yhtään rahaa.

Vierailija
27/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen varmaan yli 10 v pitänyt aina syksyllä lettukestit. Lettutaikinahan ei maksa juuri mitään ja vieraat tuovat hillot, kermavaahdot jne.

Nyt on 2 krt pidetty pääsiäisen aikoihin pizzabileet. Mä tarjoan tilan lisäksi pizzataikinan ja lainaan pizzauunin.

Olen ollut ehdoton, ilmoittautuminen on pakollista. Kummallakin kerralla on tullut ihmisiä ilmoittamatta ja kahta kättä heiluttaen, olen laittanut kauppaan.

Pizzajuhliin varsinkin olen tehnyt listan : ananasta, juustoja esim home, mozzarella ja tavallista, basilikaa, jauhelihaa, salamia jne. Eli on tärkeää että se joka lupaa tuoda juustoa, tuo sen verran että se myös riittää. Ekalla kerralla yks tuttu toi 2 lastaan ja 150 g juustoa, ovella sanoi hei ja oli lähdössä. Meikä juoksi perään ja kysyin mistä on kysymys ja vaadin että ottaa lapsensa mukaan, käy kaupassa, tulee uudestaan ja jää lasten kanssa eikä jätä niitä meille hoitoon. Seuraavalla kerralla oli kuullut juhlista jälkikäteen ja oikeesti ihmetteli kun ei toistamiseen pyydetty. Selitin asian ja lupasi käyttäytyä seuraavalla kerralla paremmin jos saa kutsun. Harkitaan.

Oikeesti, tälläisiä edullisia juhlia on tosi vähän ihmisten elämässä. Meillä on 75 neliön rivitalokolmio, meille mahtuu porukkaa helposti 20 henkeä, jos lapset syövät ekaks ja menevät se jälkeen leikkimään lasten huoneisiin.

Kummallakin kerralla on ollut ongelmia just vähien tuomisten takia. Viimeksi oli yks isä, joka vähintään 10 krt kysyi eikö meillä todellakaan ole olutta. Selitin jokainen kerta nämä on lasten juhlat ja jos hän olutta haluaa, meillä on lähikauppa ihan lähellä. Selitti ei heilläkään vieraitten pidä omia juotavia hakea. Lopulta vaimo lähti kauppaan ja heitti oluttölkin miehen naamaan ja huusi ole hiljaa. He eivät ikinä ole meitä pyytäneet kylään.

Näitä kahta miestä lukuunottamatta ollaan saatu paljon kehuja just sen takia kun tälläinen tapahtuma piristää arkea ja halvalla saa vatsan täyteen. Mikä parasta, valtaosa tuo liikaa. Yhden äidin oli määrä tuoda ananasta. Sanoin halvin säilyke riittää, jos vaikka 5 tölkkiä. Toi 25 ja lisäksi 5 tuoretta + juotavaa. Kertoi että hänellä meni näihin vajaa 20 euroa rahaa ja oli ajatellut heillä menee pizzeriassa syömisessä n 40 euroa rahaa, joten osti sitten 20 eurolla meille ruokaa + juomaa. Kaikki oltiin taas tyytyväisiä.

Vierailija
28/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette sitten tajunneet, että tämä on tuon blogin kirjoittajan mainostusyritys??? Vielä uudestaankin muka joku mainitsi sen keskustelussa, vaikka se oli ihan uusi eikä sisältöäkään ollut juuri yhtään...

Hiukan läpinäkyvää!

Vierailija
29/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen varmaan yli 10 v pitänyt aina syksyllä lettukestit. Lettutaikinahan ei maksa juuri mitään ja vieraat tuovat hillot, kermavaahdot jne.

Nyt on 2 krt pidetty pääsiäisen aikoihin pizzabileet. Mä tarjoan tilan lisäksi pizzataikinan ja lainaan pizzauunin.

Olen ollut ehdoton, ilmoittautuminen on pakollista. Kummallakin kerralla on tullut ihmisiä ilmoittamatta ja kahta kättä heiluttaen, olen laittanut kauppaan.

Pizzajuhliin varsinkin olen tehnyt listan : ananasta, juustoja esim home, mozzarella ja tavallista, basilikaa, jauhelihaa, salamia jne. Eli on tärkeää että se joka lupaa tuoda juustoa, tuo sen verran että se myös riittää. Ekalla kerralla yks tuttu toi 2 lastaan ja 150 g juustoa, ovella sanoi hei ja oli lähdössä. Meikä juoksi perään ja kysyin mistä on kysymys ja vaadin että ottaa lapsensa mukaan, käy kaupassa, tulee uudestaan ja jää lasten kanssa eikä jätä niitä meille hoitoon. Seuraavalla kerralla oli kuullut juhlista jälkikäteen ja oikeesti ihmetteli kun ei toistamiseen pyydetty. Selitin asian ja lupasi käyttäytyä seuraavalla kerralla paremmin jos saa kutsun. Harkitaan.

Oikeesti, tälläisiä edullisia juhlia on tosi vähän ihmisten elämässä. Meillä on 75 neliön rivitalokolmio, meille mahtuu porukkaa helposti 20 henkeä, jos lapset syövät ekaks ja menevät se jälkeen leikkimään lasten huoneisiin.

Kummallakin kerralla on ollut ongelmia just vähien tuomisten takia. Viimeksi oli yks isä, joka vähintään 10 krt kysyi eikö meillä todellakaan ole olutta. Selitin jokainen kerta nämä on lasten juhlat ja jos hän olutta haluaa, meillä on lähikauppa ihan lähellä. Selitti ei heilläkään vieraitten pidä omia juotavia hakea. Lopulta vaimo lähti kauppaan ja heitti oluttölkin miehen naamaan ja huusi ole hiljaa. He eivät ikinä ole meitä pyytäneet kylään.

Näitä kahta miestä lukuunottamatta ollaan saatu paljon kehuja just sen takia kun tälläinen tapahtuma piristää arkea ja halvalla saa vatsan täyteen. Mikä parasta, valtaosa tuo liikaa. Yhden äidin oli määrä tuoda ananasta. Sanoin halvin säilyke riittää, jos vaikka 5 tölkkiä. Toi 25 ja lisäksi 5 tuoretta + juotavaa. Kertoi että hänellä meni näihin vajaa 20 euroa rahaa ja oli ajatellut heillä menee pizzeriassa syömisessä n 40 euroa rahaa, joten osti sitten 20 eurolla meille ruokaa + juomaa. Kaikki oltiin taas tyytyväisiä.

Siis varmasti kiva juhlia yhdesä halvalla, mutta aikas on tiukat säännöt?!

Vierailija
30/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaihtoillat ja nyyttärityyppi on taatusti sama. Itselle ei tulisi mieleenkään kyllä nipottaa, jos joku ei tuo kuin 150 g juustoa, jos joku muu tuo vastaavasti 20 eurolla ananasta...

Vierailija
31/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on 20 henkeä montako pitsaa teet? Paljon esim. menee juustoa näihin? Mitkä on olleet suosikkipitsat?

Vierailija
32/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta törkeää tuoda lapset ja lähteä itse. Ja jos tietää että 20 hengelle... toisin kilon pussin, tai mikähän se iso pussi kaupassa on.

Tuo vaihtoillat ja nyyttärityyppi on taatusti sama. Itselle ei tulisi mieleenkään kyllä nipottaa, jos joku ei tuo kuin 150 g juustoa, jos joku muu tuo vastaavasti 20 eurolla ananasta...

Vierailija
33/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen saa päättää mitä tuo, mutta jos lupaa tuoda juustoa, pitää tuoda juustoa eikä yhtäkkiä päätä olla tuomatta mitään.

Eli ilmoittautuessa kysyn mitä tuot ja jos vieras ei tiedä, sanon esim tomaatteja, jauhelihaa jne ja sitten pyydän tuomaan esim 2 kpl 400 g jauhelihapaketteja.

Ja meillä on juhlat eikä juustopussilla toimiva lastenhoitopalvelu.

Vierailija
34/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen pizzaan PITÄÄ laittaa juustoa. 150 g juustoa on oikeesti tosi vähän.

Ilmoittautuessa sanotaan mitä tuo ja silloin ilmoitetaan määrät niin että jokainen saa pizzaansa täytettä.

Vierailija
35/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on 20 henkeä montako pitsaa teet? Paljon esim. menee juustoa näihin? Mitkä on olleet suosikkipitsat?

siksi pitää määrä tietää etukäteen.

Meillä on ollut lainassa pizzauuni. Siihen menee halkaisijaltaan tosi isokin pizza, mutta lapsia varten teen roiskeläppäpizzaa vähän isommat pohjat.

Taikinan teen hyvissä ajoin, edellisellä viikolla, pyyhkeitä väliin ja pakkaseen. Otan aamulla sulamaan, mutta periaatteessa pakkasestakin käy hyvin. Siksi on tärkeää tietää tuleeko 20 vai 10 ettei pohjat lopu kesken.

Jauheliha on oikeesti ykkönen, ihan selvästi.

Lapset tykkää ihan hirveesti täyttää omia pizzoja. Olen ystäväni kanssa keittiössä ja täytetään lasten kanssa pizzat, sitten mä paistan ne ja lapset tulevat jokainen vuoronperään syömään. Paistaminen kestää n 5 min, eli jos lapsi syö 15 min, on pöydässä seuraa ja vaihtuvuus hyvä.

Aikuiset tykkää mistä vaan, esim sipuli-paprika-homejuusto sai uuden faniryhmän viimeksi.

Juustoa menee kaikki. Lapset eivät tajua kuinka paljon mättävät ja aikuiset saavat loput, välillä järkyttävän vähän, mutta kukaan ei ole valittanut tästä ( paitsi minä, kun tuotiin liian vähän ).

Vierailija
36/71 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen uunin saanut lainaan?

Meinaan soveltaa tätä ideaa tässä elokuussa, kun kaikkipalailewe lomilta :). Tosin kutsun ehkä vaan noin 10 ihmistä. Siksi niin kyselen.

Vierailija
37/71 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi olen säästänyt vanhoja muoviastioita, joita tulee esim jäätelöistä. Mutta nyt, kun rahat ovat tiukilla ja lounaan otan kotoa mukaan, on hyvä kun näitä purkkeja riittää. Käytän aina yhden loppuun, halpispurkit kestää n 2 vkoa, eli reilu 10 käyttökertaa, jolloin kannet hajoaa. Vähän paremmat jopa kuukauden. Paitsi jos tippuu lattialle ja tulee halkeama.

Tietenkin olisi ehkä jonkun mielestä fiksumpaa ostaa Tupperin eväsrasia, mutta käyttämäni purkit ovat tulleet ilmaiseksi ruuan mukana esim jäätelön, joten nyt siis käytän laatikon loppuun.

Käytännössä purkkeja tulee enemmän kuin käytän loppuun.

Vierailija
38/71 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverini, jonka kanssa en ole juuri minkäänlaisessa tekemisissä valitti siskonsa työttömyyttä. Ehdotin huuto.nettiä. Sanoin helposti saadaan porukkaa kokoon. Annetaan hänelle myyntiin, hän hoitaa kaiken ja tilittää rahat kerran kuussa.

On nyt vuoden verran tehnyt tätä.

Ainakin 20 naistan meidän työpaikalta on tuonut hänelle myytävää, ellei enemmänkin. Sisko tienaa tällä n 500 - 1000 euroa vkossa !!! Mutta tekeekin sitä vähintään 8 h päivässä. Pakkausmateriaalit, siis kirjekuoret saa meiltä töistä, kun meille tulee työpostia paljon, siis saa käytettyjä kirjekuoria, kierrätystä parhaimmillaan.

Eli me saadaan tilaa kaapeihin, ostajat ovat tyytyväisiä ostoksiin ja sisko sai töitä. On opettanut kovasti vastuuta, jos aloittaa työt vasta iltapäivällä, jää työt tekemättä ja se näkyy heti "palkassa".

Mulla on lisäksi ystäviä, jotka haluaisivat myös hänen asiakkaakseen, mutta kuulemma tällä hetkellä ei voi ottaa lisää "asiakkaita" kun 8 h on max mitä haluaa työtä tehdä. Kun yhden kaapit ovat tyhjät, varmaan 10 olisi tulossa hänen tilalleen.

Vierailija
39/71 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas päässä tapahtunut juhannuksen jälkeen.

Kohta on vuosi kun mies lähti ja kaikki ystävät sanoivat varaudu että kyseessä on toinen nainen. Mies halusi erota, käytännössä heitin miehen pois, ei saanut ottaa mukaansa mitään. Olen hänen vaatteensa, työpaperinsa jne tietenkin antanut hänelle, ekaks appivanhempien kautta, mutta nyt siivotessa varastoa löysin hänen vanhat talvikenkänsä. Ilmoitin niistä ja kysyin laitanko lasten mukana tulemaan ja huoli ne.

Vuosi sitten olisin heittänyt ne uffiin, nyt mä ekaks riemastuin kengät nähdessään, koska tiedän että ex niistä tykkäs. Mä lankkasin ja jopa vaihdoin narut, koska ex.n ostamat narut oli kaapissa.

Olen tehnyt ns pieniä virityksiä, esim kun oli tulossa syntymäpäiväni ja ex toi lapset, toi samalla appivanhempien lahjan. Pyysin ex.ää laittaa lahja ruokakaappiin, jotta lapset eivät ala mankumaan ja pyytämään mua avaamaan sitä. Kaapissa on 7 hyllyä ja se on aina ollut aivan täynnä. Nyt hyllyssä ainoastaan 2 alahyllyä on täynnä Tupperin purkkeja ja niissä on erilaisia jauhoja, makarooneja, riisejä jne, muut hyllyt ovat tyhjät. Itse olin juuri sillä hetkellä sopivasti ripustamassa pyykkejä pihalla. Ex sitten kysyi miten on mahdollista tämä kaapin siisteys ja mä vaan naurahdin ja sanoin joo, on pitänyt todellakin miettiä kaikkia ostoksia, joten meillä on paljon syöty kaapin sisältöä kun käyty kaupassa. Ja sanoin kyllä me pärjätään, mutta tiedän että ex ajattelee tätä asiaa.

Itse huomaan olevani nykyään paljon järjestelmällisempi. Olen talvipakkasten jälkeen saanut varastoa tyhjennettyä, sain vihdoin ja viimein myytyä huutiksessa hyvin edullisesti 5 v vanhat vaunut, rattaat ja kaukalon. Mutta oikeesti, varastoon tuli paljon tilaa.

Olen tehnyt itselleni jo kunnon rutiinin vapaaviikoille.

Perjantaisin kun tulen tyhjään kotiin, mä ekaks paikkaan ja korjaan kaikki rikkinäiset vaatteet, ompelen puuttuvat napit. Koska en tykkää tästä duunista ja teen tätä aika usein, joka toinen pe, ei tässä mene juuri ikinä tuntia enempää aikaa. Tämän jälkeen silitän kaikki paidat ja muut mitä pitää silittää, käyn läpi seuraavan 2 vkon vaatteet. Mulla on kansio, johon olen piirtänyt eri asukokonaisuuksia. Kokonaisuus on muovitaskussa ja taskut ovat paksussa kansiossa. Valitsen vaatteet ja tarkistan että kaikki on kuosissa. Koska vaatekaapissa kaikki vaatteet ovat kuosissa, tähänkään ei kauaa aikaa mene, mutta tähän ei mene ikinä aikaa myöskään aamuisin ja huomaan että vaatepuoli on kunnossa eikä siihen tarvitse rahaa laittaa.

Tämän jälkeen värjään kulmat, lasken itselleni kylvyn, jonka jälkeen kidutan itseäni epilaattorilla ja siistin kulmat. Illalla on kiva mennä nukkumaan kun tekemättömiä töitä ei ole.

Meillä kun on vko/vko systeemi, en mäkään saa elareita, mutta mä hoidan vaatepuolen. Laitan lapsille mukaan aina seuraavan viikon vaatteet ja kun he tulevat kotiin pesen ne. Tästä hyvästä ex on alkanut maksaa mulle 100 euroa kuussa. Yh-aikana olen pitänyt kummankin synttärit ja nyt ilmoitin että hän voi varmaan pitää seuraavat. Syyskuussa on pojan synttärit ja on alkanut vihjaamaan jos mä voisin järjestää ne. Sopii, varmaan antaa taas 100 euroa.

Oikeesti, tiukkaa on ollut rahallisesti koko ajan. Esim pojan jalkapallojoukkueen kanssa myydään joskus pelissä kahvia. Yks äiti keksi me voitais pitää seuran lippikset päässä, kun välillä ihmiset eivät tiedä kuka on tässä pisteessä töissä ja kuka ei. Eihän mulla ole varaa laittaa 30 euroa lippikseen, jota ei muuten käytä, joten otin vanhan lippiksen ja ratkoin kaikki tekstit siitä pois. On lähes samanvärinen kuin seurankin, paitsi lippis on n 15 v vanha, mutta hyvin vähässä käytössä ollut. Otin pojan vanhasta paidasta logon. Paitahan oli jo lähes puhki ja liian pieni ja ompelin logon oikeaan paikkaan lippiksessä. Taatusti tarkkasilmäinen näkee että lippistä ei ole niin ostettu, mutta muille äideille se kelpas ja se riittää mulle.

Mielikuvitusta saa käyttää jatkuvasti. Mutta se mielikuvityksen käyttö on tyhjentänyt meidän ja muitten varastoja tosi paljon ja mä olen ymmärtänyt kierrätyssanan ihan uudestaan.

Vierailija
40/71 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa työstäsi 'isossa firmassa' palkkaa kun pitää työkavereilta ruinata rojuja ja myydä?

Ex-mies vaikutti olleen pelkkä rahoittaja tuossa suhteessa joten ei ihme että lähti. Onnea hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän