Kiista: kumpi menee lapsen tarhakaverin synttäreille mukaan jos vanhemmat eronneet (ov)
Tilanne meille uusi. Olemme vastikään eronneet ja tyttö sai kutsun viikonlopuksi tarhakaverinsa 5v synttäreille. Olisi etä-isän viikonloppu. Kerroin synttäreistä isälle ja nyt kielsikin minua tulemasta paikalle!
Synttärit ovat tässä meidän lähellämme ja mielelläni tutustuisin vähän perheeseen koska en ole heitä tavannut mutta uusia perhetuttuja olisi mukava saada alueelta. Siksi olin itse ajatellut että voisimme mennä kaikki kolme yhdessä, ainakin samalla ovenavauksella siis.
Kommentit (8)
Jos ne on kaverisynttärit, isä vie ja hakee tytön ovelta sovittuina aikoina ja sinä et sinne ovelle änkeä norkoilemaan :)
Jos ne on sellaiset minne menee vanhemmat mukaan (ootko ihan varma että tosiaan on?!) niin sinne minusta menee se joka lapsen tarhasta vastaa, tai jos molemmat yhtä paljon, niin silloin se jonka luona lapsi on silloin kun juhlatkin on,
paitsi että todellako isä vastaa tarha-asioista yhtä paljon kuin äiti tässä tapauksessa?
Kyllä sinä ehdit niihin myöhemminkin tutustua. Koko maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
Meillä 5vllä ollut vaan kaverisynttäreitä..
Tutustut siihen perheeseen sitten toisella kertaa, kutsut vaikka tyttöä / vanhempia teille.
Lapsi on siis isällään lähes kaikki viikonloput. Koska työnjakomme on välimatkan vuoksi sellainen. Se hiukan vaikuttaa omaan kantaani; minähän en olisi milloinkaan missään aktiviteeteissa mukana jos näin orjallisesti pidettäisiin isän ja äidin alueet omina.
Ne menevät juhliin jotka sinne on kutsuttu eli ne joiden nimet kutsussa on mainittu. Jos kutsu oli vain lapsen nimissä, hänet viedään sinne yksin ja viejänä toimii se jonka luona lapsi silloin on. Jos kutsu oli lapsen + toisen vanhemman nimissä, menevät ne joiden nimet kutsussa lukee. Jos kutsussa lukee "Pirkko + vanhemmat", juhliin menevät lapsi ja molemmat vanhemmat.
Etikettisääntöjen tunteminen helpottaa elämää paljon, kannattaa tutustua!
jotenkin muten, jos järjestely on huono, mutta tässätapauksessa se on isän vastuulla
Vie ovelle ja hakee pois, ei siinä pahemmin tutustuta..