19v nuori nainen löysi itselleen 15v poikaystävän onko ok? Kyse siis omasta tyttärestäni...
Seksiäkin kuulemma ovat harrastaneet useamapaan kertaan. Yhdessä ovat olleet kohta 2kk ja tällä hetkellä tyttäreni on hakemassa poikaystäväänsä meille yö-kylään viereiseltä paikkakunnalta n.30km päästä kotontaan. Kommentoikaa onko ok?
Kommentit (92)
ja tyttö arvostaa nimenomaan sitä, että poika on kiltti, eikä hae pelkkää seksisuhdetta, kuten moni ikäisensä tai sitä vanhempi poika hakisi, niin en näe mitään väärää tuossa.
Kysehän on vain siitä, millaista seurustelu on, mutta en ikinä usko, että kukaan nuori tyttö tahtoisi käyttää hyväkseen poikaystäväänsä, joka tuskin edes vielä paljon tietää seksistä.
Rakkauteen tuollaiset suhteet yleensä perustuvat tuossa iässä ihan täysin.
Nuoremman kanssa on turvallista olla. Etenkin jos ei ole hyviä kokemuksia tai mitään kokemuksia aikuisista miehistä. Onko tyttö isätön?
Laki on ihmisen kirjoittama ja mikään ihmisen kirjoittama ei ole muuta kuin sanoja paperilla.
jos jotkut rakastavat on heillä oikeus nauttia toisistaan miten tahtoo siihen minkään suomen natsivaltion puuttumatta.
On sillä pankilla sitä niin paljon että pikkasen vois mullekin antaa. Ja kun se lakikaan ei ole kuin sanoja paperilla...
Suojaikärajalla tarkoitetaan yleensä seksuaaliseen kanssakäymiseen liittyvää ikärajaa. Suomessa suojaikäraja on 16 vuotta ja se tarkoittaa, että alle 16-vuotiaat ovat erityisessä suojelussa seksuaaliselta hyväksikäytöltä. Tietyissä tapauksissa, esimerkiksi lapsen vanhemman tai häntä opettavan opettajan syyllistyessä seksuaaliseen hyväksikäyttöön, suojaikäraja on 18 vuotta.
Lapsen seksuaalisella hyväksikäytöllä tarkoitetaan sellaista seksuaalista kanssakäymistä yleensä alle 16-vuotiaan kanssa, joka on omiaan aiheuttamaan haittaa lapsen kehitykselle. Se ei tarkoita pelkästään ilman lupaa tapahtuvaa seksuaalista ahdistelua, vaan rikokseksi voidaan katsoa myös alle 16-vuotiaan kanssa tapahtuva sukupuoliyhteys silloin, kun toinen osapuoli on huomattavasti toista vanhempi, vaikka kyseessä ei olisikaan sukupuoliyhteyteen pakottaminen.
Teon ei myöskään tarvitse olla sukupuoliyhteys johtaakseen rangaistukseen. Esimerkiksi seksuaalissävyisten tekstiviestien lähettäminen on tulkittu lapsen seksuaaliseksi hyväksikäytöksi.
Myös itse alle 16-vuotias voi vastoin yleistä käsitystä syyllistyä lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön tehdessään seksuaalisen teon huomattavasti itseään nuoremman ja epäkypsemmän henkilön kanssa (rikosoikeudellinen vastuuikäraja on 15 vuotta).
Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei pidetä tekoa, jossa osapuolten iässä tai henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa. Lainkäytössä tätä pykälää on tulkittu laajasti riippuen tapauksesta. Yleistäen kuitenkin lailliseksi katsotaan sitä suurempi ikäero, mitä vanhempia osapuolet ovat. Esimerkiksi joulukuussa 2003 Helsingin hovioikeus vapautti 14-vuotiaan tytön 19-vuotiaan poikaystävän hyväksikäyttösyytteestä, koska seksisuhteessa olleiden nuorten katsottiin viiden vuoden ikäerosta huolimatta olleen suunnilleen yhtä kypsiä vastaamaan tekemisistään.[1]
Aikaisemmin Suomessa homoseksuaalisen kanssakäymisen suojaikäraja oli 18 vuotta, siis korkeampi kuin heteroseksuaalisen. Homoseksuaalisen kanssakäymisen korkeampi ikäraja poistettiin vasta 1998 rikoslain kokonaisuudistuksen osana. Tällöin muutettiin seksuaalirikoksia koskeva 20. luku.
Suojaikärajan rikkominen eli alaikäiseen sekaantuminen ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita, että tekijä olisi pedofiili, sillä vain pieni osa ilmitulevista alaikäisiin sekaantumisista kohdistuu niin nuoriin, mitä pedofilian määritelmään kuuluu.
Laki on ihmisen kirjoittama ja mikään ihmisen kirjoittama ei ole muuta kuin sanoja paperilla.
jos jotkut rakastavat on heillä oikeus nauttia toisistaan miten tahtoo siihen minkään suomen natsivaltion puuttumatta.
On sillä pankilla sitä niin paljon että pikkasen vois mullekin antaa. Ja kun se lakikaan ei ole kuin sanoja paperilla...
Kuinka monta tuomoista 15 vee 19 vee tapausta tiiät josta ois linnaa tms. rapsahtanu verrattuna pankkikeikkaan.
Mielestäni paljon tärkeämpää olisi puhua ihan oikeasti siitä pedofiliasta mikä koskee pientä lasta ja aikusta ihmistä..tiedätte varmaan mitä tarkoitan. 15-vuotias kun osaa jo rakastua ja ihastua ja hieman asettaa niitäkin juttuja kohilleen mikä tuntuu oikealta ja mikä ei. Suhteellisuudentajua kiitos.
Nuoremman kanssa on turvallista olla. Etenkin jos ei ole hyviä kokemuksia tai mitään kokemuksia aikuisista miehistä. Onko tyttö isätön?
ei ap., mutta myös tyttö muutaman vuoden vanhempi.
Enemmän mua pelottaisi suoraan sanottuna, jos tyttö seurustelisi muutamaa vuotta vanhemman pojan kanssa. Kiitos, että edes joku ymmärtää, ettei ole mistään pedofiliasta kyse:)
15 v pojat näyttävät usein jo ihan kolmekymppisiltä. Osa käy jo baareissa ja pokaa vielä vanhempia naisia. Eli ihan normaalia.
Moni teistäkin jotka olette harrastaneet yhdenillan suhteita, olette varamsti tietämättänne harrastaneet kiihkeää seksiä alle 16v pojan kanssa.
Niistä kun ei huomaa kun jo partakin kasvaa ja ovat pitkiä solakoita komeita veikkosia.
Onneksi en kuitenkaan ole koskaan harrastanut tuollaisia suhteita!
Heh!
15 v pojat näyttävät usein jo ihan kolmekymppisiltä. Osa käy jo baareissa ja pokaa vielä vanhempia naisia. Eli ihan normaalia.
Moni teistäkin jotka olette harrastaneet yhdenillan suhteita, olette varamsti tietämättänne harrastaneet kiihkeää seksiä alle 16v pojan kanssa.
Niistä kun ei huomaa kun jo partakin kasvaa ja ovat pitkiä solakoita komeita veikkosia.
Näin erään ystävättäreni teini-ikäisen pojan baarissa vanhemman naisen seurassa. Poika oli vasta 15 vuotias.
Kävin käräyttämässä pojan ensin hänen "naiselleen" sitten soitin äidille ja kerroin mitä poika oikein puuhaa.
Seuraavana päivänä sain soiton pojan isältä ja haukut päin näköä. Ystävättärenikään ei ole vastannut puhelinsoittoihini. Eli emme ilmeisesti ole enää ystäviä :(
Hänen poika näytti kyllä selvästi lähelle 35v. Komea oli kyllä kuin mikä.
No totta puhuen, ihmettelen, etenkin, koska nainen on vanhempi osapuoli, koska tytöt ovat edellä kehityksessä poikia. Odottakoot vuoden, jolloin poika on 16 v. ja suhde on sallittu, jos suhteella tarkoitetaan seksiä. Nyt tämä pari voi mm. vaikka kuljea kaupungilla ja vaikka kahviloissa ja kirjoitella jne. 4 v. ei ole paha ikäero, vaikka poika on kyllä tosi nuori.... vaikea tilanne ap kyllä. Sano, jos pitäisivät hieman etäisyyttä ja palaavat asiaan, kun poika on 16 v.
Etenkin humalassa näyttävät kaikki +20-30 vuotiailta. Ei niitä erota sen tietyn kehityksen jälkeen. Useimmat ovat jo 15 vuotiaina jo miehen mitoissa. Ei sitä huomaa ja pojat on aina poikia eli se mitä vanhemmat miehet sanoo niin nuoret tekee perässä. Ei edes keskustelun taidoista huomaa eroa, että minkä ikäisiä ovat.
Hankala uskoa, että jo lukion päättänyt seukkaa ylä-asteelaista. Tuossa iässä eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Minä olen 34 ja mulle myydään joskus lastenlippua edelleen bussissa, poikani ovat 16 ja 15v ja parikymppisen näköisiä. Ei me olla kuitenkaan henkisesti samalla tasolla läheskään. Ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä minkään henkisen kypsyyden kanssa.
Ongelma on siinä että 15 -> 19v on ihan hirvittävän pitkä ajanjakso nuoren kehityksessä ja 15v ja 19v elää ihan eri elämänvaihetta. Mulle on ihan sama miten päin nuo iät on, minusta nainen voi hyvin olla vaikka 15 vuotta vanhempi jos molemmat on aikuisia. Mutta en tykkäisi jos alaikäinen lapseni seurustelisi täysi-ikäisen kanssa kun ikäero noin suuri. Onhan se nyt eri asia kun 15 vuotiaalla on kotiintuloajat ym. (ainakin pitäisi olla) ja 19v päättää kaikesta itse.
Kyllä mä tiedän miltä minun poikani vaikuttavat ulospäin, varmaan todella kypsiltä ja fiksuilta vieraiden silmissä. Minä kuitenkin äitinä näen sen toisen puolen, että he ovat lapsia vielä eivätkä miehiä vaikka partaa joutuvat ajamaan. Se tosi miehekäs 15v saattaa kotona äitin kainalossa olla vielä välillä pieni poika joka ei halua kasvaa vielä aikuiseksi. Eikä tuon ikäisen vielä tarvitsekaan.
mun pikkusisko on 18v (täyttää 19v) ulkonäöllisesti voisivat olla pari. Poika on 185cm pitkä 70kg raamikas urheilija,menee ihan täysi-ikäisestä ja käytöskin on jostain syystä? aika aikuismaista ei ole mikään huoltoasemalla notkuja tai renkaisiin potkija vaan reipas,mukava,huumorintajuinen sm-tason urheilja. En yhtään ihmettele jos häntä katselevat vanhemmat tytöt,se,että hän seurustelisi itseään vanhemman--täysi-ikäisen kanssa olisi pieni "shokki",muttei mitenkään mahdoton ajatus. Ei kaikki tuonikäiset ole "räkänokkia"
minun mieheni on minua 9 vuotta nuorempi ja olemme onnellisia - nyt, ehkä myös 20 vuoden kuluttua. Ken tietää.
yksi neljästä on alaikäinen. Pitäkäähän mammat silmät tarkkoina. Pyytäkää aina henkilötunnuksia kun tarjoatte juoman tai otatte juoman vastaan mieheltä. Se mies nimittäin saattaa olla alaikäinen ja pian pöksyissänne.
seurustelun miehen ollessa 16 ja naisen 19
Siitä 10 v ja ovat nykyään naimisissa ja kaksi lasta
seurustelun miehen ollessa 16 ja naisen 19 Siitä 10 v ja ovat nykyään naimisissa ja kaksi lasta
Enpä tiedä onko tuon ikäisen pojan kehitykselle ok saada jo seksiä. Ja vielä paljon vanhemmalta. Hienoista hyväksikäyttöä aikuisen 19v puolelta jos poika vasta täyttänyt 15v
Älä nyt viitsi naurattaa.