Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1 vuotiaan vauvan ruoka (sisältää tyhmän kysymyksen)

Vierailija
22.06.2010 |

Eli millaista ruokaa 1-vuotiaalle annetaan. Tiedän, että voi antaa samaa ruokaa kuin muillekin mutta ilman suolaa. Minua kiinnostaisi, että missä muodossa ruoka annetaan. Kuinka pieniksi palasiksi ruoka pilkotaan? Esim. annetaanko makaronit kokonaisina vai pilkotaanko vielä pienemmiksi paalasiksi? Meillä kun menee esimerkiksi makaronilaaatikon kanssa tunti, että saa syötyä. Sitten jos pitää antaa purkkiruokaa, niin sellaisia 6kk soseita menee 2kappaletta alle 10 minuutissa. Mietin, että teenköhän jotakin väärin tuon oikean ruoan kanssa. Hampaita on on 4 ylhäällä ja 4 alhaalla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei vielä "kunnon ruoka" niin menekään. Koitapa itse järsiä vaikkapa makaronia pelkillä etuhampaillasi. :D

Kun takahampaita (puruhampaita) rupeaa puhkeamaan niin kyllä se siitä helpottuu huomattavasti. Aika lailla sosepitoista (hyvin pieniä pehmeitä paloja)antaisin lapselle.

Vierailija
2/8 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan sosetta tarvitse olla, mutta ei liian isoja palojakaan. Huomaat kyllä miten ne menee parhaiten alas. Makaronit menee meillä ainankin ihan kokonaisena, mutta kaikki kova kuten kurkku, porkkana pitää olla aika pieninä paloina.

1v ja vähän allekkin kestää jo pieniä määriä suolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muillekin, mutta muussasin sitten haarukalla vähän hienommaksi/pienemmäksi ja saatoin sekottaa sekaan tipan maitoa jos ruoka kovin kuumaa tai kuivaa, kunnes puhkesi poskihampaat.

Vierailija
4/8 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein niin että soseutin pienen osan, ja sitten loppuja hienonsin jos tarvitsi...tuli hiukan mukvamman rakenteista syötäväksi. MEillä on kyllä syöty niin hyvin ettei lautasellisessa kauaa oo nokka tuhissut, jos hidas syömään helpompaa soseuttaa enempi, ja jättää sattumia sekaan pikkuhiljaa enempi niin alkaa mennä paremmin. Valmissoseiden kanssa mä oon toimintu niin että puoli purkkia sosetta ja keitän siihen perunan/ riisiä tai makaronia...oppinut paremmin mun mielestä syömään rakeisempaakin näin...ja maha ei kestänyt pelkkiä purkkiruokia, mun mielestä ne on hirveen liruja suurin osa...

Vierailija
5/8 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö samaa ruokaa kuin mekin, suolan kanssa.

Makaronitkin menee ihan kokonaisina vaikka vasta 4 hammasta edessä. Kurkkua myös syö tankoina eli puraisee siitä aina sopivan palan ja mutustelee pienemmäksi itse.

Perunat muussaan ja spagetin ja lihan katkon saksilla pikkulohkoiksi.

On varmaan kiinni totuttautumisesta. Totuta vähitellen kiinteämpään ruokaan ja huomaa, että lapsi saa kyllä pelkillä ikenilläkin ruokaa hyvin muussattua jos vaan haluaa.

Vierailija
6/8 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olisiko se ruoka edelleen samantapaista kuin ne vauvojen 8kk purkkiruoat? En ole koskaan niitä 12kk ikäisten purkkiruokia ostanut, niin en tiedä onko ne palaset jotakinkin erilaisia 8kk verrattuna. Jos ostaisi sellaisen 12kk purkin, niin saisiko siitä hyvin vinkkiä minkä kokoisia niiden paljonen tulisi suunnilleen olla? Vai onko ne purkkiruoat liian sosemaisia?

Vierailija
7/8 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen koostumusta.voi olla vähän karkeempaa tai ainaki meillä(1v. jolla ylhäällä 4 hammasta ja alhaalla 2 hammasta) syö kotiruokaa ihan hyvin,kun sen muussaa haarukalla.tietty kokoliha pitää laittaa pamixilla,mutta jauheliha,kala ym. menee haarukalla,kasvikset voi olla pieniä palojakin jos on oikein kypsiä.

Vierailija
8/8 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö ihan sitä mitä mekin, makaroonilaatikkoa syö itse haarukalla isoja paloja. kökköruokaa rupesi syömään jo 6kk iässä. mitä aikaisemmin rupeaa opettamaan, sitä vähemmän ongelmia on myöhemmin sen ruuan kanssa. eikö teidän 1 vuotiaat muka syö jo itse?