Onko puhelimessasi ICE-numero? Kenen se on?
Kommentit (29)
näkyykö siellä erikseen esim. aviopuoliso ja lapset?
Ei ekaksi todellakaan etsitä mitään lähiomaisia. Ensin selvitetään esim. sairaalatiedoista perussairaudet ym. ja siellähän ne omaisen tiedotkin on. Se on sitten omaa tyhmyyttä jos ei mitään henkilötietoja ole mukana. Siinä voidaan hukata kallisarvosita aikaa.
mieheni ja äitini..Paljon tulee reissattua varsinkin ulkomailla ja juuri siksi olen laittanut koodit.
Mutta asutaan nykyään eri kaupungeissa, joten taidanpa näpytellä sinne toisenkin icen.
Myös ulkomailla voi tapahtua jotain eikä siinä paljon sairaalan tai väestörekisteritiedot auta. Taidanpa minäkin lisätä äitini myös. Ei siitä ainakaan haittaa ole. Ja kyllä tapa on suositeltu.
T. Lääkäri
Miestäni on hyvin hankala tavoittaa puhelimitse työpäivän aikana, joten siksi äiti. Olen pitänyt tätä tärkeänä senkin takia, että jos minulle tapahtuu jotain lasten seurassa -> joku tavoittaa äitini, joka tulee pelastamaan hetipian lapset, ettei heidän tarvitse traumatisoitua "heitteillä" sairaalassa tms.
Tällä hetkellä ihan siitäkin syystä, että meillä 3 yhteistä lasta, joten hyvä olisi, että joku hoitaisi myös lasten tilanteen/järjestäisi hoidon, jos minulle jotakin sattuisi...
Sairaalassa taas on jo muut keinot omaisten etsimiseen.
,ei sitä missään nimessä kannata käyttää???
Mieheni, joka on ensihoitaja, pitää tuota juttua ihan turhana. Eikä ole minullekaan yhdelläkään ensiapukurssilla mainittu koko asiaa.
https://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/ice/
"Suomen Punainen Risti pyrkii edistämään ICE-koodin leviämistä Suomessa kertomalla siitä ensiapukursseillaan."
itseäni tyhmänä vaikka menenkin lenkille ilman ajokorttia, tai uimarannalle vain uikkari ja pyyhe mukana (silloin ei siis ole sitä kännykkääkään). Mutta en rupea raahaamaan henkilötodistusta kaikkialle vain sen takia että voin joskus joutua onnettomuuteen. Käynpä joskus kaupassakin niin että on vain käteistä mukana, ei mitään kortteja tms. joista henkilöllisyys voisi selvitä