Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lasta "pakottaa" menemään juhannukseksi isälleen? Ja muutenkin huolestuttaa...

Vierailija
22.06.2010 |

Olen erittäin huolestunut läheiseni lapsesta ja hänen henkisestä hyvinvoinnistaan.

Taustaa:

äidin ja isän erilleen muutosta on puoli vuotta ja sitä ennen on perheessä ollut isän puolelta sekä fyysistä että psyykkistä väkivaltaa äitiä kohden,jota lapset myös nähneet,alkoholin käyttöä,itsemurha yritys,uskottomuutta ja tähän päälle vielä taloudelliset ongelmat.Näistä ongelmista eivät tiedä kuin pieni lähipiiri.

Lapsi,joka on 12-vuotias pelkää suunnattomasti isänsä luo menoa,koska isä on lapsen mukaan erittäin epävakaa tunnetiloiltaan ja raivostuu salaman nopeasti,pienestäkin asiasta ja käyttää lapsen läsnäollessa myös alkoholia. Isän uuden kumppanin läsnäolo ahdistaa häntä.

Vieraiden edessä mies on todella fiksun,mukavan ja sympaattisen oloinen ihminen,mutta todellisuus on sitten toista...

Äitinsä kanssa tyttö ei ole kunnollisissa puheväleissä,koska äidin mielenterveydellinen tilanne ei ole aivan kunnossa kaikesta em. johtuen.. Äidillä myös uusi kumppani,jonka läsnäolo myöskin on tytön mielestä vaikeaa,jonka toki ymmärrän,koska kaikki isot muutokset hänen elämäänsä ovat tulleet aivan liian nopeassa tahdissa.

Isoveljensä kanssa myös välit kiristyneet ( veli 15-vuotias) ja veli on käynyt pahimmillaan tyttöön ruumiillisesti käsiksi :/

Vaikeaksi tilanteen tekee myös tytön äiti,joka kieltää tyttöä puhumasta perheen asioista ja vaikeuksista sekä omasta ahdistuksestaan kenellekään muille. Minulle tyttö on uskaltanut puhua,koska olen luvannut olla kertomatta äidillensä hänen puheistaan.

Pelkään myös,että äiti katkaisee välimme,mikäli puutun heidän asioihinsa. Mieli teksisi ottaa yhteyttä ammattiapuun,jota koko perhe selvästi tarvitsee,mutta en oikein tiedä miten asian hoitaisin???

Juhannuksesta tyttö on nyt erityisen huolissaan,koska äiti poistuu maasta ja hänelle ainoa paikka on nyt sitten isän koti,jossa hän pelkää olla. Teksisi mieli pyytää tyttöä meille juhannukseksi,mutta teenkö väärin,jos puutun asiaan ja näin estän tyttöä ja isää kohtaamasta??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei ole ainoa kerta kun tyttö ja isä kohtaisivat pitempään aikaan. Jos he tapaavat esim viikoittain tai joka toinen viikko, niin yksi juhannus ei sitä tuhoa, päinvastoin, on tuonikäiselle kasvattava seikkailu olla juhannus yökylässä jossain muualla.

Vierailija
2/4 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuta niin ilmoitus lastensuojeluviranomaisille. Tyttö tarvitsee kovasti tukea. Hirveä tilanne hänelle. Olen ollut tuossa samassa tilanteessa ja se oli ihan kamalaa. Isäni on väkivaltainen alkoholisti, joka ryyppäsi myös meidän vierailuviikonloppuina. Äitini suojeli veljeäni kaikelta mahdolliselta ja hakkasi minua ihan joka asiasta. Olisipa silloin tullut joku joka olisi pelastanut minut siltä helvetiltä.

Se tyttö pelkää kotona ja "kotona". Tee ihan mitä tahansa että tyttö saa apua. Vaikka menisi välit äitiinkin. Se on pientä.

Ja sano tytölle, että teille voi aina tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on juhannuksen isällään, niin silloin hän on. Vai haluatko syytteet tuon sopimuksen rikkomisesta? Ota kuitenkin yhteyttä lastensuojeluun pikaisesti ja kerro tilanne!

Vierailija
4/4 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkimisesta perheelle,mutta hänen mielestään heillä on kaikki asiat ihan ok...

Hänellä on selvästi todellisuuden taju hämärtynyt.

Mieltäni kaivertaa tytön ajatukset siitä,että kuinka hänellä on ollut kamala lapsuus ja näkee unta siitä,että tappaa itsensä :(

Tyttö viettää meillä paljon aikaa ja usein myös chattailen hänen kanssaan Facebookissa. Toivottavasti edes se helpottaa hieman hänen oloaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä