Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mielestäsi alle kouluikäisen lapsen äiti olla matkatöissä?

Vierailija
22.06.2010 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten lapsen hoito on järjestetty. Jos isä pystyy hoitamaan lasta sillä aikaa, niin periaatteessa voi, mutta kovin moni ei varmasti halua jatkuvasti olla erossa lapsestaan.

Vierailija
2/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole matkatöissä. Kuinka paljon matkapäiviä vuodessa? 200, vai lasketaanko kymmenissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta henkilökohtaisesti ihmettelen, että joku haluaa olla matkatöissä kun on pieniä lapsia kotona.

Vierailija
4/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni juuri eilen kieltäytyi uudesta (mielenkiintoisesta) työstä, joka olisi vaatinut n. 5-10 ulkomaanmatkapäivää kuukaudessa. Totesi vaan, että kotonakin pitää olla :) Meillä on 5 ja 6,5 v lapset.

Vierailija
5/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoinen tuli.

Nyt on matkustanut muutaman matkan, kun kuopus on kuuden.

Mutta siihen entiseen rumbaan en ikinä suostuisi lasten kanssa. Heillä on oikeus isään.

Vierailija
6/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttajana ja lääkeyhtiön edustajana reissaan lähes joka päivä jossain päin Suomea, mutta lähden työhön yleensä klo 7.30 ja palaan klo 16, ihan niin kuin suurin osa muistakin työtätekevistä.

Yönylireissuja minulle tulee yksi tai kaksi kuukaudessa, mikä ei ole tuottanut ongelmia, koska isällä on huomattavasti joustavampi työnantaja. Usein teemme niin, että isä ja lapset tulevat yönylireissuille mukaan.

Isä myös joutuu olemaan työnsä takia matkoilla noin kerran kuukaudessa, mutta koska saan päättää itse hyvin vapaasti omien työpäivieni sisällön, ei ole tuottanut ongelmia muokata näitä päiviäni joko kotipäiviksi tai muuten lyhyiksi.

Vierailija
7/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppeliä.

Vierailija
8/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän työn olisi silloin hyvä olla vähän paikoillaan olevampi. Aika paljon riippuu myös siitä, mitä odottaa perhe-elämältä ja kumppaniltaan. Mun mies ei matkusta juuri koskaan ja se tuntuu oudolta, koska olen lapsena tottunut, ettei isät ole niin paljon kotona. Kyllä se voi toisinkin päin mennä.

Vierailija
9/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin reissaan töitten puolesta samoin kuin mies.

Välillä ollaan koko perhe reissussa ja välillä osa, välillä pelkästään toinen vanhemmista.

Jos itsellä on 9-15 päivän ulkomaanreissu ja reissun aikana 5-12 päivää koulutusta niin loput päivät ollaan yhdessä. Sillä aikaa kun toinen on työtehtävissä toinen katsoo lapset.

Tänä vuonna oltu 4 kertaa ulkomailla töitten puolesta. Kolmella reissuilla oltu koko perhe. Espanjassa, thaimaassa ja kanarian saarilla. Ens kuussa lähdetään 2 viikoksi tunisiaan. Kerran käynyt yksin tänä vuonna.

Kaikki asiat pystyy meijän firmassa sopimaan niin että koko perhe nauttii.

Ja meillä lapset 3v, 4v ja 6v.

Vierailija
10/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pienlapsiperheessä voi olla matkatyöläinen, mutta vain yksi. Siitä ei tule mitään, jos molemmat vanhemmat matkustaa koko ajan. Meidän perheessä matkustaa mies, mutta mulla suht säännöllinen työ ilman matkustustarvetta. Monen ystäväni perheessä taas nainen matkustaa työnsä puolesta, mutta miehillä ei ole matkustustarvetta. Löytyy ystäväpiiristäni yksi perhe, jossa molemmat aikuiset matkustaa ja täytyy sanoa, että minusta lapset eivät voi kovin hyvin.

Vierailija
11/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttajana ja lääkeyhtiön edustajana reissaan lähes joka päivä jossain päin Suomea, mutta lähden työhön yleensä klo 7.30 ja palaan klo 16, ihan niin kuin suurin osa muistakin työtätekevistä.

Yönylireissuja minulle tulee yksi tai kaksi kuukaudessa, mikä ei ole tuottanut ongelmia, koska isällä on huomattavasti joustavampi työnantaja. Usein teemme niin, että isä ja lapset tulevat yönylireissuille mukaan.

Isä myös joutuu olemaan työnsä takia matkoilla noin kerran kuukaudessa, mutta koska saan päättää itse hyvin vapaasti omien työpäivieni sisällön, ei ole tuottanut ongelmia muokata näitä päiviäni joko kotipäiviksi tai muuten lyhyiksi.

jos tämä on matkatyö niin on sitten varmaan itsellänikin kun siivoon ostoskeskusta välillä öisin. Meen pyörällä ja olen poissa kotoa 21.30-6.00. Onhan se silloin matkatyö :D :D :D

Vierailija
12/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi voi olla matkatöissä minkä ikäisen lapsen kanssa vaan. Helponta se on alle kouluikäisen kanssa, sitten tulee yläkouluikäisen kanssa ja vaikeinta se on alakouluikäisen kanssa.

Vierailija
13/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhde ei vaan ole tasapainoinen jos toinen vain matkustaa. miksi olla erossa jos voi olla yhdessä?

molemmat tai ei kumpikaan!

joskus lapset nauttii muustakin kun kotona olemisesta. siitä tulee vasta jos molemmat vanhemmat matkustaa. sun lapset ei voi hyvin jos nysväät niiden kans kotona ja isä painelee pitkin maailmaa. kyllä sinä tiedät itsekkin mitä se sielä tekee.

Vierailija
14/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttajana ja lääkeyhtiön edustajana reissaan lähes joka päivä jossain päin Suomea, mutta lähden työhön yleensä klo 7.30 ja palaan klo 16, ihan niin kuin suurin osa muistakin työtätekevistä. Yönylireissuja minulle tulee yksi tai kaksi kuukaudessa, mikä ei ole tuottanut ongelmia, koska isällä on huomattavasti joustavampi työnantaja. Usein teemme niin, että isä ja lapset tulevat yönylireissuille mukaan. Isä myös joutuu olemaan työnsä takia matkoilla noin kerran kuukaudessa, mutta koska saan päättää itse hyvin vapaasti omien työpäivieni sisällön, ei ole tuottanut ongelmia muokata näitä päiviäni joko kotipäiviksi tai muuten lyhyiksi.

jos tämä on matkatyö niin on sitten varmaan itsellänikin kun siivoon ostoskeskusta välillä öisin. Meen pyörällä ja olen poissa kotoa 21.30-6.00. Onhan se silloin matkatyö :D :D :D

Matkatyötäkin on monenlaista, mutta en ole kuullut, että siivoojat kävis useamman päivän työmatkoilla.

Voisko ap tarkentaa, minkälaisesta matkatyöstä on kyse? Pois kotoa useamman yön joka viikko vai pari kertaa kuussa niin että perheenkin vois ottaa mukaan?

Vierailija
15/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi voi olla matkatöissä minkä ikäisen lapsen kanssa vaan. Helponta se on alle kouluikäisen kanssa, sitten tulee yläkouluikäisen kanssa ja vaikeinta se on alakouluikäisen kanssa.

Kyllä meillä ainakin yläasteella oleva poika osaa itse lähteä kouluun, syödä, tehdä läksyt ja pitää kodin siistinä.

Kyllä olen yh ja poika nauttii yksinolemisesta kun itse matkustan 9 päivää kuukaudessa.

Vierailija
16/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerrna kuussa yöpyy muualla.

Kyllä kai siivoojatkin voi sen verran matkustaa. Meidänkin siivooja asuu ihan toisessa maassa ja asuu täällä vain joka toinen viikko.

Vierailija
17/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo käy matkatöissä (ts. asuu arkipäivät eri paikkakunnalla) samoin kuin useat miespuoliset työkaverinsa. Mun työhön ei juuri kuulu matkastamista.

Olemme sopeutuneet tilanteeseen mielestäni hyvin eikä ongelmaa juuri ole ollut. Tai no yks: seksistä paastoaminen ohuesti harmittaa.

Vierailija
18/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin yläasteella oleva poika osaa itse lähteä kouluun, syödä, tehdä läksyt ja pitää kodin siistinä.

Kyllä olen yh ja poika nauttii yksinolemisesta kun itse matkustan 9 päivää kuukaudessa.

Mutta sitä koulussa painostetaan pitämään bileitä ja sitä vituttaa ihan suunnattomasti kun ketään ei kiinnosta. Se on just siinä iässä, missä minä päivänä hyvänsä päässäkilahtaa ja ysin keskiarvo vaihtuu dropoutiksi. Että onnea sulle, kun vaan sanot että vanhemman tukea tarvitseva nuori on mammari.... Ja mä siis teen itsekin matkatyötä ja munkin lapset selviää siitä. Sanon vaan, ettei se aina helppoa ole kenellekään.

Vierailija
19/19 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaista se matkatyö on. Itse matkustin työni puolesta 4 vuotta ympäri Eurooppaa ja Suomessa. Suomessa yleensä lähdin varhain aamusta, ja tulin myöhään illalla, tai sitten oli yön tai kaksi poissa. Ulkomailla sitten pidempiä reissuja.

Matkustin työn vaiheesta riippuen pahimmillaan neljään eri kaupunkiin päiväksi-pariksi työviikon aikana. Matkatyö on mielestäni todella raskasta ja kuluttavaa. Kyllästyin ainaiseen notkumiseen lentokentillä, juna-asemilla ja hotelleissa.

Pääsin onneksi saman yrityksen palveluksessa toiselle osastolle töihin, jossa ei tarvitse matkustaa kuin poikkeustapauksissa. Olen kuin lotossa olisin voittanut, vaikka palkkaakin piti laskea, ja tietty kaikki päivärahat yms. jäävät pois. Pääsen tekemään normaalia päivätyötä! Jee!

Niin, ja lapseni ovat 5- ja 9-vuotiaita. Eli aloitin reissurumban kun pienempi oli 1 v. Ei todellakaan mikään perheenäidin unelma..

Ja suosittelenko? EN. Lapset kärsivät selvästi jatkuvista poissaoloistani, vaikka mies olikin paikalla. Mutta mieheni on esimiesasemassa, ja joutuu usein iltaisinkin tekemään töitä. Lapset olivat ihan liikaa omillaan. Lapset ottivat tiedon työnvaihdoksesta vastaan riemunkiljahduksin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi