Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka kauan imetit rintakumilla?

Vierailija
21.06.2010 |

Mulla vauva keskiviikkona 3vkoa ja olen muutaman kerran koittanut kesken imetyksen ottaa kumin pois (koska nänni on silloin suurentunut, alussa on niin pieni, ettei vauva saa otetta) vauva alkaa imemään mut sit se loppuu kun seinään :/ se ei vaan jotenkin pysy sen suussa..imee pitkään kun on kumi välissä..onko siitä jotain haittaa jos joudun imettämään koko ajan (tarkoitus ainakin se 6kk) kumilla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavaivoja voi tulla, jos ei kumi pysy tiiviisti muttei muuten ole mitään haittaa. Imetin esikoista lähes puoli vuotta kumin kanssa. Voithan aina välillä koittaa, joko olisi oppinut imemään ilman, mutta vaikkei onnistu älä ota stressiä siitä.

Vierailija
2/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään ongelmia ilmentynyt missään vaiheessa. Mun rinnat on anatomialtaan sellaiset, ettei ilman kumia imettäminen onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin imettää 4 kk rintakumin kanssa, ennen kuin alkoi sujua ilman. Ei siitä ole muuta haittaa, kuin se vaiva mikä siitä tulee.

Vierailija
4/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös imetin kaikki 8 kuukautta, jolloin poika sai rintamaitoa, kumilla. Hyvin toimi ja maitoa tuli yllin kyllin. Vähän kurjaahan minusta kumittelu oli, kun ne aina piti olla mukana eikä imettämistä voinut tehdä niin huomaamattomasti, kun "asennus" vei pienen hetken.

Mutta siis ilman kumia vauva ei oppinut imemään, ja sitten yhtäkkiä tottui rintakumiin niin, ettei ilman sitä onnistunut lainkaan. Jos joskus saan toisen vauvan, teen kyllä kaikkeni, että lapsi oppisi imemään ilman kumia. (En kyllä tajua, miten vauva voisi saada kiinni surkeaakin surkeammista, ihan lattanoista, rinnoistani.)

Mutta siis imetys rintakumilla onnistui kyllä. Tsemppiä!

Vierailija
5/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa imetin 1v 8 kk rintakumilla, ja toista lasta 1v 10 kk samaisella kumitissillä.

Ja hirvee painostus neuvolasta, että kumi pitäis jättää pois, mitään syytä asiaan ei löytynyt.

Ensimmäinen lapsi suostui sentään joskus ottamaan tuttipullosta jotain, toiselle kelpasi vain tissi rintakumilla.

Vierailija
6/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molempia aluksi imetetty kumin kanssa. Poika söi kumin kanssa kolme viikkoa, silloin oppi imee ilman. Tytön kanssa meni 7 viikkoa, kunnes keskellä yötä hokasi tarttua kunnolla kiini, auts muistan vieläkin kuin se sattu.

Vierailija
7/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistakin imetin koko lyhyen imetyksen rintakumilla (2kk). Kolmatta ehkä kaksi kuukautta ja sitten pikkuhiljaa ilman (ei ihan joka kerta aluksi). Mulle neuvolassa sanottiin, että nykyään rintakumit on sen verran ohuempia, että niistä ei tule mitään purentaongelmia ja saa imettää vaikka koko imetyksen. Eli älä stressaa. Lopettaa kumin kanssa imemisen, kun on valmis. Tai sitten ei.

Mulla kipeytyi rinnat tosi paljon, kun kumin kanssa lopetettiin, joten tietyllä tavalla se kumin kanssa imettäminen on helpompaa. Samoin myös ylimääräinen maidontulo lakkasi ja esim. pumppaaminen alkoi olla tosi vaikeaa kumin jälkeen kaikkien lapsien kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi