Mies sai sisaruksiltaan syntymäpäivälahjaksi 750 e
joka "korvamerkitty" uuden mökin pihakalusteiden hankintaan.
Saako mies mielestänne ostaa ihan sellaiset kuin itse tahtoo vai pitääkö kuunnella minunkin mielipidettäni? Mies sanoi, että minä voin ostaa omilla rahoillani juuri sellaiset kuin itse haluan, mutta niin ostaa hänkin.
Kommentit (14)
Voithan sä sanoa tietty oman mielipiteen asioista, mutta kerta mies saanut synttärilahjaksi nuo rahat niin hän on sitten se joka päättää tuon summan verran mitä hän haluaa.
mies totesi, että tuo ei ole yhteistä rahaa vaan syntymäpäivälahja hänelle :(
ostakoon mies omansa ja sinä omasi. Vartioikaa että kumpikin pysyy omalla puolella.
mutta eikö se ole teidän perhe, teidän pihakalusteet, teidän yhteinen elämä? eikö mies arvosta sinua? kuulostaa lapselliselta ja ilkeältä mieheltä. yritä saada hänet ymmärtämään yhdessä valitsemisen romantiikka ja symboliarvo.
niin annatko 50 e miehelle ihan siksi, että rahat on yhteisiä?
ja sinä maksat puolet kalusteista, näin ollen päätätte niistä yhdessä?
mutta eikö se ole teidän perhe, teidän pihakalusteet, teidän yhteinen elämä? eikö mies arvosta sinua? kuulostaa lapselliselta ja ilkeältä mieheltä. yritä saada hänet ymmärtämään yhdessä valitsemisen romantiikka ja symboliarvo.
Ylipäätään että tuollaisia pitää pohtia.
A) Jos miehellä on joku kauan himoitsema asia mitä todella haluaa, eikö saa siihen käyttää syntymäpäivälahjaansa? Niinkuin ihan suorilta ilman mitään keskusteluja?
B) Onko pariskunnan molemmat puoliskot niin lapsellisia etteivät voi hankkia molempia miellyttäviä kalusteita?
C) Jos mies käyttää yleensäkin itseensä itsekkäästi rahaa ja jättää muut vähemmälle, miksei JSSAP?
On teilläkin suhde jos ei löydy sellaisia mihin molemmat ovat tyytyväisiä! Hieman täytyy katsos molempien antaa aina vähän periksi.
Osta sinä sitten itse ne hemmetin kalusteet ja sano siipalles, että laittaa rahat mihin lystää.. Ei asioista tarvitse tehdä sen vaikeampia kuin ne on. Ja tämä on hyvin helppo ja yksinkertainen asia.
Ap saa olla mukana päättämässä kalusteista, koska ne tulee yhteiselle mökille.
sisaruksiltaan rahaa uusiin kalusteisiin.. ni tottakai kalusteet pitää ostaa eikä ihan mitä huvittaa.. ja toki vaimoa vois myös kuulla.. luulis et mieskin haluaa sellaset mistä molemmat tykkää.. :)
On teilläkin suhde jos ei löydy sellaisia mihin molemmat ovat tyytyväisiä! Hieman täytyy katsos molempien antaa aina vähän periksi. Osta sinä sitten itse ne hemmetin kalusteet ja sano siipalles, että laittaa rahat mihin lystää.. Ei asioista tarvitse tehdä sen vaikeampia kuin ne on. Ja tämä on hyvin helppo ja yksinkertainen asia. Ap saa olla mukana päättämässä kalusteista, koska ne tulee yhteiselle mökille.
tai on vuokramökki. Silloinko mies saa päättää? Miksi mökin omistussuhteet vaikuttavat siihen, mihin mies saa lahjarahat käyttää`?
Entä jos se olisi ollut vaikka laskuvarjohyppykurssirahaa, pitäisikö silloinkin kysyä vaimon lupa?
Aidostiko ollaan sitä mieltä, että mies ei saa käyttää lahjaksi saamiaan rahoja juuri niin kuin itse haluaa siihen kohteeseen, mihin ne on osoitettu? Ihan kuin miehestä tulisi avioliitossa holhouksenalainen, jonka rahankäyttö on vaimon valvonnassa.
Tietysti mies ostaa juuri ne kalusteet kuin itse haluaa ja sillä selvä. Vaimo voi vastaavasti ostaa 750 eurolla vaikka hienon grillin kyselemättä miehen mielipidettä.
Se päättää, jolla on rahaa maksaa. Jos vaimolla on rahaa, niin se olisi jo aikaa sitten ostanut mieleiset kalusteet.
ja niistä päätetään yhdessä. Vai saatko sinä edes istua miehen tuoleilla..?