Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Manduca-kantoreppu, onko kellään negatiivista sanottavaa tästä?

Vierailija
21.06.2010 |

Ihmettelen kun sitä hehkutetaan niin paljon... ja huutonetissäkin käytetyistä manducoista maksetaan lähes uuden verran.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä on niin monta remmiä, ettei lapsen isä suostu sitä käyttämään. "Liian monimutkainen, hän ei ymmärrä". Josko se olisi sitten se nega kommentti. Se mun kyllä täytyy sanoa, että en ole vielä mitään ihan maatamullistavaa paremmuutta käytössä huomannut Ergoon verrattuna (meillä molemmat, Ergo ikivanha, mutta hyvä).

Vierailija
2/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai Manducassa remmeillä säädöt kohdilleen ja helposti. Kestovaippojen harsojen taittelua se ei hahmota, ja niistä on käytössä AIO-mallit, joissa ei tarvita päättelykykyä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut erilaisia kantosysteemeitä ja Manduca on niistä paras. Hakkaa Ergon mennen tullen.

Vierailija
4/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby Björn oli tukevampi, ryhdikkäämpi ja selkeämpi käyttää.

Vierailija
5/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotenkin liinamaisempi, onko silti hyvä?

Vierailija
6/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) en saanut yksin lasta selkäpuolelle (1-vuotias)

b) jos lapsi oli etupuolella, en ylettynyt laittamaan selkäsolkea kiinni (piti aina pyytää apua ensimmäiseltä vastaantulijalta)

Vierailija
7/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) en saanut yksin lasta selkäpuolelle (1-vuotias)

b) jos lapsi oli etupuolella, en ylettynyt laittamaan selkäsolkea kiinni (piti aina pyytää apua ensimmäiseltä vastaantulijalta)

Pitää olla aika kumimaiset kädet jotta sen selkäremmin saa kiinni!

Vierailija
8/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on negatiivista se, ettei sitä osaa käyttää jos ei viitsi seurata ohjeita tai osta reppua kaupasta, jossa myyjä viitsii neuvoa. Helppo kuitenkin käyttää kun on opetellut säädöt, ja se selkäsolkikin on helppo saada kiinni (olen lyhyt eikä ole edes apinan käsivarret).

Älkää verratko Babybjörniin, koska reput tarkoitettu niin eri käyttöön; Manducassa voi olla tunteja, babybjörn maahantuojan mukaan tarkoitettu 15-20 min käyttöön kerrallaan.

Vierailija
9/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vyötäröremmin lukko on niin tiukka, että mulla jää joka ikinen kerta nahka väliin kämmenen sivulta, kun suljen klipsun... Sen lisäksi pakkauksen mukana tulleet ohjeet olivat tosi kummalliset. Epäillään, että on tullut joku taittovirhe tms. ohjevihkuun, kun niissä kuvasarjoissa ei ole mitään tolkkua (eikä suomenkielisiä tekstejä). Kuvasarja alkaa aina ihan kesken kaiken ja loppuu ennen kuin lapsi (nukke) on kuvissa valmiina repussa... Eli aika tavalla itse sai ihmetellä, että mites tää härveli nyt toimii. Sinänsä käytössä ihan ok.

Vierailija
10/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeessä myyjä auttoi kokeilemaan oman vauvan kanssa sopivat kiinnitykset ja neuvoi miten helpoiten ja nopeiten saa lapsen kyytiin. Niskaremmi on ihan helppo laittaa kun hoksaa miten se tehdään. Tämä on ainoa malli jossa lasta voi pitää tunteja eikä säre selkää tai hartioita, JOS manduca on oikein laitettu.

Sori että änkesin ketjuun vaikka pyysit negatiivisia vastuksia, mutta oli pakko kun tuntui että sitä ei vaan osata käyttää oikein :(

Vierailija
11/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt kovastikin. Olen ylipainoinen ja remmeissä on hyvin säätövaraa. Kärsin usein myös selkäkivuista, mutta tämän repun kanssa niitä ei ole ollut. Ja itse olen aina saanut remmit helposti kiinni. =)

Vierailija
12/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostit sen?

Vierailija
13/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois. Se ei nimittäin sopinut ollenkaan miehelleni joka meillä pääasiassa kantamista harrastaa.

Mies on pitkä ja varsin harteikas - ei kuitenkaan mikään bodari tai läski - ja manduca oli sille vaan liian pieni. Vanha Baby Björnin kantoreppumme palveli sitten vielä yhden kantokierroksen.

Vierailija
14/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain myyjiltä opastuksen, mutta ei se vaan kotona onnistunut - kun kädet ei riitä niin ei riitä.

Vierailija
15/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manducasta!

Tosin miinuspuoli on mielestäni se, että siinä ei voi kantaa lasta edessä kasvot menosuuntaan.

Vierailija
16/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manducasta! Tosin miinuspuoli on mielestäni se, että siinä ei voi kantaa lasta edessä kasvot menosuuntaan.

Ei ole hyväksi kantaa lasta selkä väärin päin notkollaan.

Mulla Manduca oli hankala edessä kannettaessa, ei olkaimet pysyneet paikoillaan kuin ristissä, vähän hankaloitti käyttöä. Mutta kun lapsi siirtyi selkään ei ole ollut tuota ongelmaa. Suosittelen Manducaa. Maksoin omastani 113,50, oli "erikoisväri".

Vierailija
17/53 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää verratko Babybjörniin, koska reput tarkoitettu niin eri käyttöön; Manducassa voi olla tunteja, babybjörn maahantuojan mukaan tarkoitettu 15-20 min käyttöön kerrallaan.

[/quote]

miksei saa olla kauempaa? siis baby björnin kantorepussa..

Vierailija
18/53 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on kokemuksia. Pikkolon liinamaisuus tulee vähän erilaisesta mallista + se ei ole niin solkinen. Pikkolon vyötärö ei ole topattu vaan se on liinamaisesti suora ja paneeli kääntyy lapsen pepun alle muodostamaan pussin... vähän vaikea selittää mutta Pikkolon kuvallinen ohje ehkä selkeyttää http://catbirdbaby.com/index.php/pikkolo-info-front-carry/ Me saimme Pikkololla paremman asennon lapselle kuin Manducalla, kun lapsi istuu repun pussissa eikä ole vain puristettuna äitiä/isää kohden.

Pikkoloon saa kyllä lisävarusteena topatun vyön mutta en ole pitänyt sitä tarpeellisena, kannettava on nyt 12 kg. Pikkolon hartiat on topattu todella hyvin ja muutenkin kantoreppu on hyvälaatuinen. Päällepukeminen onnistuu mieheltäkin ilman ongelmia - myös selkäpuolelle! Pikkolossa ei tarvitse kiinnittää kuin kaksi solkea ja sitten vain kiristää pituudet sopivaksi. Tosi helppoa. Ihana kantoreppu, joka on meillä käytössä päivittäin!

Vierailija
19/53 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole lapselle hyvä. Selän kaari huono ja lonkat väärässä asennossa. Lapsen paino haarojen varassa. Ja myös kantoasento on useimmille kantajille niin paha, ettei sillä kauaa pysty kantamaankaan selän kipeytymättä...

Ja Manducaahan pystyy käyttämään isonkin lapsen kantamiseen, Baby Björn sopii vain pikkuvauvalle (no lapsen painosta riippuen, pienikokoinen menee tietysti kauemmin) eli ovat ihan eri "sarjassa".

Vierailija
20/53 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 4 v pääsee myös välillä kyytiin. Ja hyvin jaksaa 17 kiloistakin kantaa.

Kuuma on kesäkelillä, mutta se huomioidaan kevyemmällä vaatetuksella.

Meillä myös isä tykkää käyttää sitä. Ei ongelmia. Tykätty tosi paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä