***ENSIKOIDEN iloinen viikonloppu 40***
Kommentit (41)
marinda: me ollaan siis nyt yritetty vuosi ja kolme kuukautta, eikä me vielä mitään luovuteta :) päätin vast ikään että jos nyt plussaa ei tule niin menen nyt lääkäriin, vasta, kauhean lääkäripelon takia olen sitä niin kauan lykänny :( niin että ensi viikolla aloitetaan sitten jonkin asteen tutkimukset.. mutta kovasti yritetään pitää hymyä huulessa ja pelkoa poissa.
Q: kiitos lohdusta, oikeasti se merkitsee tosi paljon, on oikeasti mahtavaa kun tuntuu täällä niin kotoisalta, eikä millään malttais pysyä poissa. mieski ihmettelee että mitä ihmettä mie näen tässä, itse kun on joskus niin perusmies ettei tämmöseen " hömppään" usko ja luota. mutta kun ei ole oikein ketään kelle kertois niin kaikki pakkaantuu sisään, ja nyt tuntuu hyvältä kun voi purkaa kaltaisilleen :)
mulla taitaakin ilta mennä kun ketsitsen miehen sukulaispoikia/miehiä jotka tulee meille " iltaa viettämään" , siis kun muodolliset on oltu niin ne lähtee kapakkiin ja mie jään ihan yksin. on varmaan aika aktiivista palstailua tänä iltana :) ellen itse keksi jotain kivaa sitten myöhemmäksi... hmm :)
no saa tuo ukko vähä huilia näistä jatkuvista " meidän vauva sitä ja tätä" -jutuista.. pitää kysyä ihan vain uteliaisuutani, oletteko oikeasti jo ostaneet tulevalle vauvalle paljonkin vaatteita? minun täytyy myöntää että mulla pursuaa jo laatikot niistä. rahaa on menny ihan älyttömästi, mutta kun en osaa säästää niin johonkihan ne on täytyny pistää :) lisäksi olen säästäny omia vanhoja leluja ja peitteitä, vaatteita en ole löytäny ja ilmeisesti ne onki annettu aikoinaan eteenpäin..
mutta näissä merkeissä jatketaan :) ISOJA plussa säteilyjä kaikille! toivottavasti edes joku plussaa, jos en se ole mie itse.. :)
kantaan - se harjoittelu on tärkeää, hihhih!!
(enhän taas malttanut pysyä poissa pinoilemasta)
- Ja kiitos kaikille neuvoista ton kurjan virtsiksen kanssa; onneksi tällä kertaa olin järkevämpi kuin viimeksi enkä antanut sen edetä kovin pitkälle, kun laukkasin jo lekuriin reseptiä noutamaan. Nyt sitä osaa jo tunnistaa oireet ajoissa. Ja aina kivaa että on kohtalotovereita tässäkin asiassa (vaikkei virtsis itsessään mitään kivaa olekaan siis).
Joku tiesi kertoa että puolukkamehu olis jopa karpalomehua tehokkaampaa. Lääkäri neuvoi just tänään että yksikin lasillinen päivässä riittäisi " estohoitona" .
Ja ei muuta kuin mukavaa lauantain jatkoa taas kaikille! Jatketaan harjoituksia ; )
Jessica
jatkan Fiorellalle:
Itse olen jotenkin niin taikauskoinen tai jotain, etten ole uskaltanut ostaa yhtään esinettä, vaatetta tai tavaraa sille tulevaisuuden nyytille. Ajattelen että jos ostaisin jotain niin sit kävis kuitenkin niin että en ikinä saa vauvaa. Vähän outoa varmaan teistä, mutta näin olen miettinyt jo monta vuotta...
Noniin, nyt oikeasti teen vielä vähän aikaa töitä - heipat taas kaikille!
J.
Mulle kävi samoin kuin Diotimalle - hukkasin johonkin pitkät sepostukset! Plääh!!!
Krapula alkaa taittua,toista sidua availen:=)
Pahoittelut Tappertille tädistä ja fiorellalle negasta!!! Uuteen yritykseen vaan:=0
Q; olet tosi reipas kun jaksat sitä pikkunuttua vääntää...minkävärinen siitä tulee? Ja olitpas riehunut sen uuden mittarin kanssa....huh...ota vähän iisimmin:=)
Mä olen samoilla linjoilla jessican kanssa, en ole mitään hankkinut tulevalle nyytille enkä edes vauvaosastoilla vieraillut. Olen kait taikauskoinen...
Mitäs sitten muuta...täällä koti-iltaa vietetään, mies katsoo futista ja mä palstailen...
mukavaa iltaa***
-mooli
niin no kuulin kyllä myöhemmin sitten että tuo aikainen vaatteiden hankinta tuo epäonnea, mutta kun en tiennyt sitä silloin tarpeeksi aikaisin... :( ehkäpä tämä plussattomuus johtuukin siitä! kamalaa, hirveää.. se onkin siis ainoastaan oma vika ettei haikaraa näy. samperi.
piti sanoa jo aikaisemmin Q:lle että älä hyvä ihminen niin riehu, kyllä se mittari vähemmälläkin uskoo :) niin ja sitten piti kysellä lisää siitä mittarista.. niiin mikä mittari se sellainen on? olen ilmeisesti sen sivuuttanut todella onnekkaasti.. :=O
ja olikos se jessica joka poti sen tulehdukden kanssa? no eipä mulla ole siihen mitään poppakonstia, mutta pikaista paranemista silti :)
ja nyt pysyn poissa, ainakin huomiseen :) tästä tulee oikeasti tosi riippuvaiseksi..* nolostuneena siirtyy taka-alalle*
siis ei se nyt voi tuoda huonoa onnea jos hankkii jotain tulevalle nyytille!!!!!! Ei ollut tarkoitus sanoa liian kärkkäästi - jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee:=) Eiks niin? Fiorella, " tässä iässä" sitä alkaa käyttää kaikki keinot hyväkseen *manaa mooli 30v.*
-mooli
Täälläkin on sitten avattu yksi Sol-olut :) Mä en harrasta mitään runsasta juomista, mutta viikonloppuisin on mukava ottaa parit rentouttavat, tai joskus viikollakin saunan jälkeen.
fiorella, se oli siis sellainen ovulaatiomittari, siis
oli
. :) Eli ostin apteekista (n. 15 euroa) kun gyne käski ja oikein hyvä mittarihan se oli. Ei olis pitänyt heittää seinään...
Merkki on Geratherm. Siinä on isot numerot ja asteikko vaan 35.6-38.4 niin että näkee hyvin ja saa tarkkoja lukemia. Niitä oon sitten täytellyt tonne www.fertilityfriend.com sivulla olevaan taulukoon. Ihan näppärää, mutta ruutupaperi olis varmaan ihan yhtä näppärää. Tarkoitus vaan seurata, että onko mulla ees mitään ovista. Yhden viikon ehdin mittailla ja heti on mittari hajalla, juu, ei oo mun heiniä... :D
Jessicalle tsemppiä ikävän tulehduksen taltuttamiseen, taitaa olla jotain sukua tolle tyhmälle tädille!
Kyllä se niin on, että ei tässä auta enää olla taikauskoinen. Aluksi ajattelin kanssa, että mihinkään vauvanvaatteisiin/tavaroihin ei voi vilkaistakaan tai meille ei tuu ikinä vauvaa. No se ei auttanut niin päättelin, että ei se siitä voi olla kiinni ja nyt tosi mielelläni kattelenkin kaikkia kauniita lastentavaroita. Hyvä tekosyy, kun siskolle tulee vauva keväällä! :) En oo vielä ostanu mitään, mutta nyt sitten aloin kutomaan.
Mooli, tästä tulee nätti vaaleanlila huppri, jossa on valkoinen raita hihansuissa ja alahelmassa. Nopsaahan tämä syntyy, kun bb:tä katsellessa samalla näprään.
Sen verran otan takaisin, että haluan olla taikauskoinen sen suhteen, että ennustajellin ennustus toteutuu. Uskon siis, että tässä kierrossa plussan ja meille syntyy poika heinäkuussa :)
Mukavaa lauantai-iltaa Enskarit!
-Q-
tiesin että suhun voi luottaa=) KIPPIS!
kuulostaa aivan syötävä suloiselta se huppari...ihanaa, kun olet niin kätevä. Mä olen aina ollut " rättikässässä" tosi surkee - olen ennemmin sellanen nikkaroija. Voi kun mäkin osaisin kutoa...villasukat olis kiva tehdä miehelle:=)
-b-m
Mä aina sanon miehelle, että sille en kyllä villasukkia tee, kun sillä on niin isot jalat. Nopeammin syntyy vauvan nuttu kuin sen sukat, hih!
No, on sillä ressukalla villasukat ja jos se oikein mut viettelis niin voisin vaikka suostuakin... :D
-Q-
pakko kertoo tää, vaikka pitäis olla nukkumassa jo tähän aikaan... Reippaana tyttönä innostuin viime talvena kutomaan. En millään muista mistä innostuksen sain, mutta sillä on varmasti ollut jotain tekemistä kuukautiskierron ja tehokkuuden kanssa. No, päätin siis kutoa miehelle sukat. (Käsityötaidot on oikeasti aivan onnettomat, ei mitään lahjoja.) Ja teinhän minä ne viikkokausien kuluessa, ohjetta lukien ja satakertaa purkaen. Sukat tuli juu, mutta ne on vaan ihan sairaan suuret. Niitä vois käyttää vauvan makuupussina, koska miehen jaloissa ne ei valumatta pysy. Kyllä mies niitä kiltisti kylminä talvi-iltoina piti jaloissaan ja koitti vielä aina kehuakin niitä... Ei haitannu kuulumma jos toinen vaikka hukkuisi, koska molemmat jalat mahtui yhteen sukkaan...
Että en sitten viitsi edes yrittää mitään vauvan nuttuja. Tai voishan sellaista toisaalta alkaa väkertää: puuhaa riittäisi pitkään ja valmistuisihan se varmaan sitten kun lapsi olisi jo koulussa.(jos vaikka raskauskin alkais tässä vuoden parin sisään...) Mahtuis se varmaan silloinkin, kun on tosiaan ollut tapana kutoa VÄHÄN ohjeissa sanottua suurempia juttuja...
Joo, paras tosiaankin varmaan mennä unten maille, koska jutun tasokaan ei tästä varmaan enää parane... Hyviä öitä kaikille!
mulle kävi pari vuotta aivan samoin, reippaana tyttönä aloin tekemään villasukkia isälleni joululahjaksi ( pihi kun olin, ajattelin säästää ja ostaa vain langat..) ja niinhän siinä kävi että niistä tuli aivan jätit :) mutta harjoitus on tehnyt hyvää, nyt tulee suhkot sopivan kokoisia, kun itselle tekee. muut saavat jäädä ilman :)
lueskelin tuossa nuita aikaisempia ajan kuluksi, ja huomasin ett olin saanut Q:lta oikein kehuja :) kiitos positiivisylistyksestä, parhaansahan tässä yrittää, vaikka välillä hirmuvaikeaa onki.. :) mutta asiasta nuttuun, niin voi kun osaisin myös tehdä sellaisia.. pitäis olla kyllä tosi tarkat ohjeet, että tulisi edes sinne päin :)
kuten jo aikaisemmin mainitsinkin niin meillä todellakin oli sitten niitä sukulaismiehiä kylässä, ja siinäpä se ilta sitten meni oikein taidokkaasti, kun yritit selittää miksi meillä on farmariauto, hyllyt täynnä piirrettyjä, talonrakennus aikeet jne, muttei kuitenkaan lapsia tulossa. oli TOSI piinavaa.. :( onneksi on nuo meidän haukkumakoneet jotka tarvitsee pihatilaa ja kunnon auton kuskaukseen :) mutta piirrettyjä ei voinutkaan laittaa niiden piikkiin, sai siinä sitten selitellä että nokun itse tykkään niin hirmuisesti niistä :)
oma napa: kp 35 / epämääräinen menossa. päätin etten enää ikinä edes yritä arvata kierron pituutta enää. kerranki mulla jäi " kahdet menkat tulematta" (ajallisesti olis näin voinu olla..) mutta kertaakaan en plussaa saanut aikaiseksi. ja nyt näyttää siltä että vois ihan hyvin käydä taas niin... :( mutta kuten joku sano, niin kauan kun tätiä ei näy, toivo elää :) ehkä nämä viime päivien mahanippailut onki ollu ovisnippailuja, kuka tietää :)
odotellen ja toivoen, fiorella
Ihanan pinon olette saaneet aikaiseksi!!!En edes yritä muistaa,kuka kutoo sukkaa ja kuka nuttua (Q se oli) ja kuka kärsii virtsiitistä(auts!),mutta ihana oli lukea ja viihtyä teidän seurassa!Musta tuntuu,et kun meitä on niin paljon,niin ainakin alussa multa menee asiat ja tapahtumat ihmisten kesken sekaisin,joten ymmärtäkää!!
Itse en vieläkään ole tätiä saanut kokonaan häädetyksi;jo viikon täällä vieraillut!Pelottaa todella,jos tuhruttelu tulee takaisin.Silloin vuosin käytännöllisesti katsoen noin 3 viikkoa kuukaudesta ja siinä oli menossa järki ja alapään limakalvot ainaisesta rättien pidosta pikkuhousuissa!Meillä menossa 7. todellinen yrityskierto.Olen odotellut rauhassa,tikutellut,mittaillut lämpöjä ja hermoillut.Nyt ajattelin mennä ihan rauhassa-samaan tyyliin kuin vauvahaaveen alussa -nautiskellen!!!
Harmittaa,kun viikonloppu on ollu molemmilla vapaa ja täti näin pitkään viihtynyt!
No viikonloppu ollut kivaa yhdessäoloa -pitkästä aikaa..Uusin voimin ensiviikkoon...
Kaikille meille +++++onnea vauvahaaveeseen!!!!
Vai on kutojiakin joukossa :) mä en osaa kutoa ees villasukkaa, tai osaan muuten mutta kantapää jää kyllä tekemättä - oli ohjeet tai ei. Muuta en sitten jaksa edes alkaa yrittämään, tein mä joskus kaulahuivin - se on paljon se :D
Kukas olis kiltti ja kertoilis mulle oviksen tikuttamisesta?? Missä välissä kiertoa pitää alottaa ja mitä ne tikun viivat (onko niissä viivoja?) kertoopi? Odottelen että posti tois tikut :)
Omaa...eli kp2 menossa - huikeeta! En tiedä miski täti äityi niin pirun häijyksi eilen ja toissailtana, mutta kamalaa se oli. Epäilen että johtuupi niistä pillereistä, tai siis niiden lopettamisesta- siitähän nykyään kaikki johtuu :) myös mun lievä lihominen, kiukutus, sisustusvimma, työallergia, nukutus, ratsastusinnostus ja koiran karkaaminen (sekin johtui, ihan varmasti).
Mutta...mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille...mä nappasen omenan ja lähden taasen töihin.
Ihanan aurinkoista....mutta mulla on kaamee flunssa ja kärvistelen yksin kotona!! Sairaan tylsääääääääääääääääääääää!!!!!!!
No niin, sainpas valitettua:=) Kiva, että joukossa on muitakin, joilta kutominen ei suju...Q taitaakin olla harvinaisen kätevä noissa jutuissa!!
Tappert; hyvä, jos täti hiukan rauhoittuu...ja on ihan oikein, pillereiden lopettamisesta kaikki johtuu!!! *myös se koiran karkaaminen*
PauliNea; toivottavasti täti on poissa sun luota huomenna - onpa se kauan viihtynyt, oot tainnut kestitä sitä niin hyvin;=) Potkase se pihalle heti!!!!
Mitenköhän Pepsi voi??? Huolestuttaa, kun kävi vaan ilmottautumassa...toivottavasti ei oo huonossa kunnossa...*pohtii huolissaan*
Oma napuli näyttää kp17, huvikseni tikutin ja näyttää edelleenkin tosi vahvaa plussaa...tietääks kukaan, miten monta päivää se meinaa plussaa näyttää? Tosin eilen illalla ei ollu vahva, mutta nyt aamusella taas. Tappert; mä olen niin noviisi tikuttelussa, ette osaa auttaa...mulla ovis on heitellyt kp10 ja kp17 välillä, nyt aloitin tikuttelun kai kp12...mulla on niitä aconeita.
Tässä kierrossa on oikeesti ollut edes vähän yritystä, mutta mahdankohan silti päästä piinailemaan...vaikka toki jo ensi viikonloppuna olen tulisilla hiilillä, oli aihetta tai ei! On se jännääminen vaan niin mukavaa...:=)
Hauskaa sunnuntaita!
-mooli
Olethan sä jo sukulaisia kestinnyt, joten pidä se äkäinen täti loitolla!!! *halaa*
-mooli
Tulin juuri meidän rakennustyömaalta ja kirmasin koneelle saman tien. Ihana ilma! Ja luonto täynnä värejä - kyllä syksy on ainakin mun lempparivuodenaika.
Moolille pikaista paranemista! On se kumma kun meitä nyt näin koetellaan. Mulla onneksi virtsis hävis jo kun aloitin eilen ap:llä antibiootit. On se kyllä pirullinen vaiva. Toivottavasti ei vaan tulis mitään ihan kroonista tautia siitä. Ei niitä antibioottejakaan ole kiva jatkuvasti popsia.
Ja siitä tulis myös mieleeni Pepsis - toivottavasti kaikki on kunnossa! Ei tosiaan käynyt kuin pikaisesti pinoutumassa ja kertoilemassa voinnistaan silloin joku päivä tällä viikolla (vai oliko peräti viime viikolla?).
Mun kutomisyritysten on kanssa käynyt aika huonosti. Viime syksynä aloin myös kutoa miehelle kauniita harmaita sukkia aivan intoa puhkuen, ja siellä se yritelmä nyt pölyttyy kaapissa. Toisen sukan kudoin kantapäähän saakka ja siihen se jäi. Tarkoitus oli äidin kanssa harjoitella sitä kantapään osuutta mutta ei ole vaan ollut muka aikaa...
Noniih, nyt lähden tästä kyläilemään katsomaan pientä kummityttöäni (1 v), ei paljon helpota kyllä tätä vauvakuumetta : )
Rentouttavaa sunnuntaipäivää kaikille teille ihanat Enska-kaverit!
- Jessica -
Elossa ollaan,olo paranee hiljalleen,varmaan tässä viel ainaki viikko menee enne ku on kunnossa.Ja siitä varmaa viel vähä aikaa enne ku kunto rupee fyysisellä tasolla oleen normaali.
Kiitoksia huhuiluista taas!!!Mulla menee edelleen päivät suurilta osin tuolla sängyn pohjalla,ei passaa ruveta leikkimään yhtään,parasta vain levätä kokoajan.
Käyn kyllä kurkkimassa teitä aina välillä.Ja ens kierrossa sit toivottavasti pääsen taas piinailemaan :) Mulla ei oo vielkää tuhruttelu loppunu,ei sitä kyl tuu vaa ku paperilla pyyhittäessä,mut kuiteski.Alko kp14,ja nyt menossa kp19/24-26.Toivottavasti siel nyt on kaikki kunnossa.
Koitahan mooliki plussata nyt!!!!Ite en valitettavasti pääse plussa-aaltoon mukaan :( Ja otaha munki puolesta jossai vaihees pari sidua :)
Plussaonneeee kaikille!!!!
Meillä onkin näköjään tosi ahkerasti kirjoitteleva porukka koossa :) Hauska lukea teidän kuulumisia. Toivottavasti pääset Pepsi pian jaloillesi ja uutta yritystä kehittelemään.
Omasta navasta löytyy napanöyhdän lisäksi sellaista että on kp 7/29-40, ja täti on täällä edelleen, niukkana mutta tomerana. Pienet on sitkeitä. Huomenna alkaa Aamulämmön Mittaukset, jos vaikka ensi kierrossa tietäisi vähän tarkemmin milloin tulee menkat (huomatkaa pessimistinen ote, nyt odotetaan siis vain tätiä eikä plussasta puhettakaan...)
No, jtp:llä mennään ensi kierto taas joka tapauksessa, ja veikkaan että Ensikoille on pian tulossa runsaasti plussia - siis tämähän on ihan tilastollinen fakta että näin tulee käymään :)
terkkuja tokkopalta
Ja rakas Pepsis - kiva, että jaksoit skrivata!!! Pikaista paranemista!!! *on iloinen ja ylpeä saadessaan korkata sidun Pepsin kehotuksesta* Tule pian takas mun kanssa piinailemaan:=) Enhän mä yksin voi!!!
tokkopa; säkin oot jaksanut kestitä tätiä kai liian hyvin, kun se niin hyvin viihtyy...potkaise toki pellolle!!!! Äläkä ole niin pessimistinen...
hei, oikeesti, meille täytyy kaikkien tilastojen valossa olla tulossa todellinen plussa-aalto....kesäkertuillekin on tullut ihan hirveesti!!! No ehkä me kaikki plussataan tosiaan samaan aikaan ja tehdään ensikko-odottajat pino o-puolelle...se oliskin erikivaa!!!!
-mooli-booli
Toisen tekstiä voi lainata niin, että menee kyseisen viestin kohdalle ja painaa " vastaa tähän viestiin" tms. mitä siinä nyt lukeekaan ja painaa sitten nappia " lainaa alkuperäistä viestiä."
Sitten voit valita sen osan, mitä haluat lainata ja poistaa loput löpinät. Lopuksi pitää tarkistaa, että lainattu teksti alkaa merkinnällä (i) ja päättyy merkintään (/i). [color=deeppink]
[/color]
Saman voi kyllä siis tehdä myös normaalisti copy-paste tyylillä, mutta sitten pitää itse lisätä noi alku- (i) ja loppumerkinnät (/i).
Joo, että tajusikohan tästä kukaan mitään?
Gradun parissa pakertava -Q-