Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi meillä poika 11 v ei koskaan myönnä että johonkin sattuu tms?

Vierailija
20.06.2010 |

vaikka olisi tietämättäni kaatunut pyörällä ja jalka olisi poikki ja ihmettelen, että miksi nilkuttaa jalkaansa, niin poika vain sanoo että ei hänellä mitään ole. On ollut pienestä asti tuollainen. Lapsenakaan ei koskaan itkenyt vaikka olisi tullut millainen kuhmu tai haava. Omituinen tapaus.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kivunaistimisjärjestelmä on viallinen?

Vierailija
2/4 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itku ja heikkous ollut sallittua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se aina saanut lohdun? Onko itku ja heikkous ollut sallittua?

enkä mielestäni edes hössötä jos jotain sattuu. kai se on vain tasainen luonne tai sitten oikeasti ei tunne kipua niin kuin tavikset.

Vierailija
4/4 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esim. uskoa että mikään mikä hänelle itselleen tapahtuu ei ole niin tärkeää että sillä voisi vaivata muita ihmisiä.

Mutta kyllähän kivun aistiminen on myös yksilöllistä. Ehkä siihen lapseen todellakaan ei satu. Ei kysymys välttämättä ole mistään huolestuttavasta "pakko purra hammasta ja olla mies joka ei valita" -käytöksestä.

En tiedä mistä minulla on kyse, mutta olen kova telomaan itseäni ihan kömpelyyttäni, enkä kovinkaan usein huomaa sitä. Kysymys ei todellakaan ole siitä etten uskaltaisi tai kehtaisi parkaista, mutta jotenkin se mun energiani menee siihen koheltamiseen, enkä oikein noteeraa niitä kolhuja sillä hetkellä. Saatan kivun tuntiessani sanoa että "ai helvetti" ja unohtaa koko jutun, kunnes näen hervottoman mustelman seuraavana päivänä. Ehkä lapsesi on samanlainen lahopää koheltaja.