Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te joilla vauva oli kohdussa poikittaistilassa

Vierailija
20.06.2010 |

millasia kokemuksia, kääntykö vauva "oikeinpäin" kuitenkin ennen synnytystä? jos ei, niin miten synnytys meni -runnooko kätilö sen oikeinpäin, vai tehdäänkö useimmiten sektio? mulla kakkonen tulossa ja tyttö on sinnikkäästi jumahtanut ihan poikittaisasentoon. pelottaa jos se ei aio kääntyi oikeinpäin ollenkaan?

vielä te joille tehtiin sektio -lähtikö imetys kuitenkin sujumaan hyvin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntyi noin viikolla 36 pää alaspäin.

Mä olen ymmärtänyt, että jos vauva on synnytyksen käynnistyessä poikkitilassa, tehdään automaattisesti sektio. Ja sitä ennen toimitaan samoin kuin perätilavauvan kanssa, eli koitetaan kääntää jos äiti haluaa, ja sitten mahd. suunniteltu sektio.

Vierailija
2/6 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on vähän eri juttu, mutta mulla vauva oli 2kk vanha, kun sain häntä imettää ensimmisen kerran (muuten juonut aluksi luovutettua maitoa ja parin päivän päästä omaa maitoani).

Imetys jatkui 1v 7kk ikää asti.

Eli ei sektio pois sulje imetyksen onnistumista, vaikka vauva ei koskisi suullaan rintoihin ensimmäisiin kahteen kuukausiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kuopukseni oli poikittaistilassa ja kääntyi noin 36-37 viikolla. Oli tosin pienikokoinen joten kääntyminen onnistui varmaan siksi helposti. Ei puhuttu vielä siinäkään vaiheessa mitään sektiosta, sanottiin vain, että saattaa hyvinkin muuttaa asentoa vielä.

Vierailija
4/6 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla että vauva vielä hyvinkin ehtii kääntyä. olen nyt viikolla 34. hermoilen varmaan, kun esikoinen (tasan vuosi sitten) oli tässä vaiheessa ollut jo pitkään tyylikkäästi oikeassa asennossa, ja silloin tällöin potki nätisti. nyt on jotenkin kaikki niin erituntuista, vaikka raskauksilla tosiaan vain vuosi eroa. tyttö sätkii masussa 24h eikä nuku ollenkaan, ja lisäksi painaa ikävästi alhaalla. esikoinen oli komeasti pystyssä ja kävin töissäkin vielä 2 vkoo ennen laskettua aikaa. nyt olen ihan reporankana jo tässä vaiheessa...

toivottavasti tästä marmatuksesta ei saa kuvaa ettei tyttö olisi mieluinen perheenlisäys, oli ihan suunniteltu ja tietysti mun pitäisi tietää että jokainen raskaus on erilainen jne.

Vierailija
5/6 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa kävi niin, että vauva oli aina vain poikittain ja sain lähetteen kääntöyritykseen. Ennen kääntöyritystä lääkäri tarkisti ultralla vauvan asennon, ja siinä vaiheessa sitten molemmilla kerroilla vauva olikin kääntynyt itsekseen oikein päin (pää menosuustaan) eli ei tarvinut väkisin yrittää kääntää. Molemmat syntyivät alateitse. Esikoinen oli yli nelikiloinen, mutta hyvin siis hänkin kääntyi loppumetreillä oikeaan asentoon.

Vierailija
6/6 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana kuulla että myös noin loppumetreilläkin vauva voi siis vielä kääntyä. kiitos myös sille vastanneelle, joka kertoi imetyksen onnistuneen vaikka pystyi aloittamaan "myöhässä".

terv. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi