Minkä ikäisten annatte katsoa Criminal Minds - rikossarjaa?
Meillä nimittäin toi keskimmäinen tyttö ( 15v) tapittaa silmät ruudussa kiinni tuota sarjaa.
Osti aiemmat tuotanokaudet bokseina ja katsoi ne läpi melkein yhdeltä seisomalta..
Mutta mitä nyt itse katselin noita, niin järkytyin sitä väkivallan, sadistisuuden ja seksuaalirikosten määrää mitä tossa esitetään. Ihan kevyesti verisin poliisisarja, mitä minä oon koskaan nähnyt..
Nythän toi sarja alkaa taas 24. päivä..
Annatteko te tuon ikäisten katsoa? Ei nimittäin todellakaan vaikuta mitenkään terveeltä viihteeltä, mutta tyttö suorastaan rakastaa tuota sarjaa.. :(
Kommentit (27)
Lapset ovat kekseliäitä. Kyllä en keinot keksii asiaan jos toiseen kun ensin kiellätte.
Muutaman jakson olen katsonut. Ahdistuin ja lopetin sarjan katsomisen. Miten joku edes keksii niin järkyttäviä juttuja?
Taitaa olla k-15, mutta mun mielestä voisi olla k-18. Tai oikeastaan sitä sarjaa ei pitäisi katsoa kenenkään.
Onneksi mun lapset ovat vieläniin pieniä, ettei keskusteluja katsomisesta tarvi vielä käydä.
Muutaman jakson olen katsonut. Ahdistuin ja lopetin sarjan katsomisen. Miten joku edes keksii niin järkyttäviä juttuja?
Taitaa olla k-15, mutta mun mielestä voisi olla k-18. Tai oikeastaan sitä sarjaa ei pitäisi katsoa kenenkään.
Onneksi mun lapset ovat vieläniin pieniä, ettei keskusteluja katsomisesta tarvi vielä käydä.
En nyt sanoisi henkisesti sairaita. Erittäin hyvä ja paikoin syvällinekin sarja on kyseessä.
Mutta lasten katsottavaksi sitä ei ole tehty, sitä varten niissä on ikärajat. Joku 15-vuotias voi katsoa tuota ihan sen enempää järkyttymättä ja toinen ei, riippu ihmisestä.
sen esittämä väkivalta on ihan pervertoitunutta ja maailmankuva kamalan musta, ihan vain tehojen aikaansaamiseksi. Se ei oikeasti _käsittele_ väkivaltaa, sarjamurhaajia yms, vaan vain viihdyttää herättämällä inhoa ja pelkoa.
Mun lapset vielä niin pieniä, etten osaa suoraan vastata ap:n kysymykseen. 15-vuotiasta on hankala hallita :) Oletko jutellut hänen kanssan siitä, miksi hän pitää sarjaa niin hyvänä, että menee omilla rahoillaan ostamaan sen? Mikä sarjamurhaajissa kiehtoo suhteessa omaan elämään?
Se ei oikeasti _käsittele_ väkivaltaa, sarjamurhaajia yms, vaan vain viihdyttää herättämällä inhoa ja pelkoa.
Miten niin ei käsittele? Miten sitä sitten pitäisi käsitellä?
Eikö tuossa sarjassa koko homman ideana ole "päästä sarjamurhaajien pään sisään"?
Täähän alkoi tässä ihan vastikään taas. Ensimmäinen jakso vaikutti jopa ihan hyvältä, ehdin jo innostua että ovat siellä käsikirjoittajien päässä viisastuneet kun ei ollut enää pelkkää sairasta verimättöä koko tunti.
Mutta tuo toinen jakso.. Palattu näköjään samalle paskalinjalle kuin aikaisemmin.
Kuinka moni katsoi? Taaskin aivan sairas jakso.
Vanhin lapseni on vasta 10.
Muistan kuitenkin itse, että tuon ikäisenä katsottiin ties mitä kauhua, jännitystä yms. videoilta.... joten eiköhän se normaalia ole. Itse kuitenkin tunnet tyttäresi, jos on kovin herkkä noille asioille niin varmaan ei kannattaisi antaa katsoa. Jos taas normilapsi niin sitten ei varmaan pahempia traumoja tule. Ei mulle ainakaan ole tullut.
Criminal minds on kyllä tosi hyvä sarja, mutta aika raakaa =( Ehkä mieluummin kuitenkin se, kuin sinkkuelämää ;)