Lokakuun inssiläisiä?
Avasinpa uuden pinon, kun syyskuun inssi ei tuonut tulosta. Näyttihän täällä olevan pinoja eka kertalaisille jne. mutta en ainakaan huomannut meille " inssikonkareille" pinoa. Ei tainnut syyskuun inssiläisissä ollut juuri onnistuneita, yhden plussan taisin huomata tuolla ensikertalaisten pinossa...??
Meillä edessä viides inssi, kaksi tehty yksityisellä luomukiertoon, kaksi naikkarilla clomien kanssa. Ja tässä kierrossa sitten kokeillaan puregon+pregnyl tukea... Hohhoijaa, on jo usko noihin insseihin mennyt. Kp4 ja huomenna ultra sekä opettavat tuikkaamaan tuon puregonin nahkaan. Se ei pelota niinkään kun pitäisi kynällä olla helppo homma mutta sitten sen pregnylin OIKEAN ruiskeen pistäminen...
Kommentit (125)
Eilen alkoivat menkat ja varasin tuossa äsken ajan follikkeliultraan kp11. Huomenna alkaa clomien syönti ja sitten toivotaan parasta, että munikset jaksaisi kasvaa. Meillä siis ensimmäinen inssi tulossa ja toivotaan, että päästään se kunnolla toteuttamaan. Muniksien kasvattelussa mulla on nyt ekalla kerralla vain clomit 50mg/vrk kp3-7 ja tarvittaessa isketään pregnyl. Eniten jänskättää, että saadaanko tarvittavan kokoista follikkelia aikaiseksi, kun mulla aikaisemmin nuo clomit eivät ole toimineet parhaalla mahdollisella tavalla. Nyt kuitenkin painoa pudotettuna ja sain yhdessä kierrossa luomuoviksenkin aikaiseksi (josta tod.näk. varhainen keskenmeno), joten aloitetaan tällä.
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja plussia! bd
Minulla tänään kp28 ja odottelen että menkat tulisivat. Menkka-oireita ollut jo perjantaista lähtien, rinnat arat, alavatsa kipeä ja alaselkä kipeä. Eli tulossa on toinen inssi jossain vaiheessa. Onpa ollut todellinen piinaviikko takana! Nyt ymmärrän miksi sitä kutsutaan piinaviikoksi, aika matelee ja yksi ja sama asia pyörii mielessä.
Mulla oli tänään kontrolliultra (kp 9). Eka inssi olisi siis ajoittunut viikonlopulle. Lääkäri oli sitä mieltä, että perjantaina ei vielä kannata tehdä. Nyt pistän pregnylin perjantaiaamuna ja sit pupuillaan viikonloppuna. Saa nähdä tuottaako tulosta.
Näin meillä.
Oltiin perjantaina toisessa inssissä Hämeenlinnassa. Siellä makuutetaan toimenpiteen jälkeen hoitopöydällä noin 5 minuuttia. Pöydänkin säätivät niin, että lantio oli ylöspäin. Sanoivatkin, että käyttävät perinteistä tyyliä.
Kyllä Clomien kanssa voi käyttää irrotuspiikkiä. Meillä inssit on tehty juuri Pregnylin kanssa.
Onnea kaikille piinailuun!
tänään oli eka inssi. kyllä siellä kaksi follikkelia pullisteli siihen malliin, että ovis oli kait lähellä. nyt sitten piinaillaan...
-ennis-kp15pp0
Käytättekö te muut lugeja? Onko teillä niistä oireita? Minulla on tänään pp 7 ja rinnat ovat olleet todella arat ja vatsaakin nipistelee koko ajan. Johtuukohan tämä lugeista? Miten teillä muilla?
T:helmiina
Eilen otin pregnylin ja huomenna olis toinen inssi.. Kerron lisää huomenna, kun inssi on tehty. Onneksi loppu viikko on lomaa, niin ei tarvitse miinuksia tehdä duunissa! Täällä puhuttiin, jotain insiminaation jälkeen levosta. (Siis heti toimenpiteen jälk.) Olen itse Hki:n Väestöliitossa ja ainakaan ensimäiselle inssi kerralla muo ei makuutettu. Kysyin vielä lääkäriltä, että nousenko heti ja näin piti tehdä. Jännä, että on taas yhtämonta käytäntöä, kuin lääkäriäkin;)
Helmiina73: Kysyit lugeista ja mulla oli viime kierrossa nipistelyjä mahassa inssistä siihen asti, kun menkat päättivät tulla! Ja luget olivat käytössä.. Tissit eivä olleet kyllä kipeät.
(color=orange)
Keskiviikkopäivää vaan kaikille! Ensiksi kovat pahoittelut mm. Oinas70:lle ja muille, joilla inssi ei vieläkään tuottanut tulosta. On tämä niin vaikeaa, että! Itselläni on menossa nyt kp 6 / 27-28, joten alkukierto menossa. Onneksi loppuviikko menee varmaankin nopeasti, ollaan pienelle autoreissulle lähdössä huomenna iltapäivästä.
Maanantaina on sitten ultra ja alkaa jo vähitellen mietityttään mitä silloin selviää. Olen nyt nappaillut yhden clomin päivässä ja taidan ehdottaa määrän nostoa jos tässäkin kierrossa saadaan vain yksi munasolu aikaiseksi. Tietysti toivon hirmuisesti että saadaan edes se yksi, ei se niin itsestään selvää ole vaikka yleensä ovuloin ilmankin lääkkeitä. Lisäksi jännittää, miten kohdunkerroksen paksuuden käy, huh, olisipa edes sama kuin viimeksi kp 11, 8.5 mm...
Aion " valittaa" lääkärille, ettei viime inssikierrossa ollut ovulaatiokipuja juuri nimeksikään. Yleensä, ilman lääkityksiä, tunnen ne tosi selvästi. Limat kyllä tuli, joten voisiko Pregnylin olettaa aiheuttaneen kivuttoman oviksen? NO, täytyy kysyä lääkäriltä. Enhän minä kipujen puuttumista valita mutta pelottaa ettei Pregnyl munasolua irrotakaan, Ehkä pistos pitäisi laittaa lihakseen? Mitesn teillä muille, mihin kohdi piikitätte? Jokatapauksessa mieluiten menisin inssiin vasta keskiviikkona aikaisintaan (kp 13) ja että Pregnyl saisi vaikuttaa yli vuorokauden. Viimeksikin tuli pos. ovistesti vasta 2 vuorokautta pistoksesta ja inssistä seuraavana päivänä. :(
Nyt on ollut sitten nippailua vatsassa siellä ja täällä, clomit kai ne aiheuttavat. Hyvä vaan jos munikset on kasvamassa. Munasolun pitäisi kai kehittyä nyt vasemmalle puolelle jos luonnon lait pitävät paikkansa. Nippailuja on kuitenkin enemmän oikealla puolella ja niitä on kyllä ollut tauotta jo viime kierrosta lähtien. Mietin jo kohdunulkoisen raskauden mahdollisuutta mutta r-testit ainakin näyttävät negatiivista. Voihan siellä olla vaikka joku kysta kehittymässä, toivottavasti ei mitään vakavaa kuitenkaan.
Nyt on niin omanapaista, että! Pitäisi tässä koulujutskia tehdä kerran en edes saa aikaiseksi lähdettyä kuntoilemaan. Höh. Mutta vielähän täällä lienee piinailijoita jäljellä, muistanko oikein? Hurjasti tsemppiä, näytetään että insseilläkin voi onnistua!
Lilium (/orange) (color=red) & hearts
[color=orange] ...kun hakasulkeissahan noiden käskyjen piti olla, sorry. Yritin piristää tekstiäni. ;) [/orange]
[color=red] & hearts [/red] [color=orange] Lilium [/orange] [color=red] & hearts [/red]
..mut vielä en uskalla testailla.
Tämän toisen inssin jälkeen ei oo oikein ollut mitään " isoja" oireita (toisin ku ekassa, oli muka kaikki mahdollinen) ainoastaan nyt parina viime päivänä tissit vähän arat ku painelee ja tänään ku lähdin pyörällä töistä ni nipisteli oudolla tavalla masua. Niin ja vatsaa turvottanu, mut sen oon kyllä laittanu ton emätingeelin piikkiin, jota joka ilta inssin jälkeen on täytyny laittaa.
Mitenkäs teillä muilla?
Tuntuu et nyt ei oo odotukset niin korkealla ku viime kierrossa, kai sitä sen suuren pettymyksen jälkeen on kovettanu itsensä ettei taas olis niin iso se pettymys, tai jotain....
Niin onkos kukaan muu käyttäny tota geeliä (crinone). Mä en ihan sata varmasti käsittäny et mihin sen pitäis vaikuttaa.. Tuoteselosteesta; Vaikuttava aine on progesteroni. On tarkoitettu hedelmättömyyden hoitoon muiden hedelmättömyyshoitojen yhteydessä.
Eli onko vastaavaa kuin ne luget? (oliko tyhmä kysymys..??)
Nyt on siis pp1 menossa. En uskalla toivoa liikoja mutta katsotaan nyt.
Täällä kp25 ja pp9 ja piinailujen loppupuoli alkaa olla käsillä. Periaatteessa viikonloppuna voi jo alkaa tiputteluvuoto.
Mitään menkkaoireita ei kyllä ole, joten jotain positiivistakin tässä elämässä on. Ei sen puoleen mitään raskausoireitakaan. Olo on ihan kumman oireeton, kun naisella yleensä aina jotkut hormonit jyllää.
Odotin viime kierrossa hirveästi plussaa, joten nyt on pakko olla pessimistisempi. Ei tule sitten niin suuria pettymyksiä.
No, talvi tekee tuloaan ja tänään on kaunis, aurinkoinen syysilma. Tuntuu vaan, että kaikki muut lisääntyy. Nyt on sitten Tanskassakin pikkuprinssi ja Mette-Maarit on raskaana ja katsokaas vaan tytöt, kohta odottaa Ruotsin Victoria.
Jospa meidän ketjukin kohta siirtyis plussanneisiin!
Satu-Marja
Me mennään aika lailla samoissa päivissä Satu-Marja. Minulla tänään kp 25 ja pp 8. Mulla on kyllä jonkinlaisia oireita. Rinnat ovat todella kipeät ja arat, mahaa nipistää ja illalla on pahoinvointia. En kylläkään usko että olisin raskaana. Luulen että kuvittelen oireet. Parempi olla odottamatta mitään niin ei putoa kovin korkealta. Oletko ajatellut että milloin teet testin jos ei vuotoa kuulu?
Odottelen ainakin tuonne ti tai ke pp14 ja pp15 paikkeille. Ja siitä sitten alan harkita apteekkiin lähtöä ja testin ostoa. Joku joskus kirjoitti, että mielummin menkat kuin yksi viiva raskaustestitikussa. Tullut noita yksittäisiä viivoja sen verran nähtyä...
Satu-Marja
eli siis ti oli meillä sitten eka inssi, jes :) olin todella ihmeissäni kun ovistesti näytti aamulla plussaa ja oli " vain" kp14. minulla kierrot on aina venyny yli 30:n. siellä oli yksi 20mm rakkula ja limiskin oli riittävän paksu. eli nyt sit piinaillaan. tiedän et tulee todella kova paikka jos tämä ei tuota tulosta, jotenkin sitä pettymystä oikein pelkää. no täytyy vaan yrittää ajatella realistisesti et täs on vaan n. 15% mahis onnistua. seuraavaan kiertoon sit piikitykset. näin ne ruiskut ja neulat niin sanoin miehelle että nyt loppuu meidän hoidot tähän, niin kauheeelta se näytti, mut kyl tää mun asenne varmaan muuttuu. no tsemppiä kaikille!!!! kyllä me kaikki vielä plussaannutaan :)
pähkis ja pp2
Voi Oinas70, pahoitteluni! Yritän tässä itsekin varautua pahimpaan. Tuntuu siltä että kuukautiset alkaisivat koska tahansa. Nyt kp24 ja pp12 ja ajattelin testata huomenna tai lauantaina ellei täti yllätä ennen sitä.
Onneksi en ole ainoa pessimisti/realisti :) Muiden samassa tilanteessa olevien viestit antoivat outoa lohtua - jos/kun tää ei (kuitenkaan) onnistu. (mutta vaikka miten olen yrittänyt olla elättelemättä mitään toivoa, niin silti sitä rakentaa pilvilinnoja... mitäs JOS tää olis kuitenkin onnistunut!?)
Progesteronista: mä olen laittanut progesteronikapselin emättimeen aamuin illoin heti inssistä alkaen. Paketin mukaan ne voivat aiheuttaa rintojen arkuutta. Ovatkin olleet todella arat! Mulla on myös ollut alavatsan nipistelyä ja lievää pahoinvointia (ja arvatkaa vaan olenko toivonut että nää olisi oireita jostain muusta).
Kärsivällisyyttä piinasiskoille toivoo Patience74
Tänään kp 11 ja ultrassa oli 16mm munarakkula. Vielä huomiseen pistokset, sit irrotuspiikki ja maanantaina inssi. Se on sit jo neljäs kerta!! Kuudesti yritystä...
Yritin viikonloppuna kirjoitta kotoa, mutta kone ei antanut kirjautua sisään keskusteluun. No, tässä pikaisia kuulumisia:
Tervetuloa kaikille uusille piinailijoille! Mä taas lasken että inssipäivä on pp1. Ny mulla menossa tän laskutavan mukaan kp22 ja pp10. Perjantaina eli kp25/pp13 olis tarkoitus testata. Aina eiliseen asti olin toiveikas, tuntui siltä että kyllä tää nyt onnistuu. Mutta nyt tuntuu yhtä-äkkiä siltä, että ei tainnut tässä kierrossa onnistua. Normaalit PMS-oireet vaivaavat. Yritän olla ajattelematta koko juttua ja perjantain testausta (helpommin sanottu kuin tehty!). Onneksi on koko viikon paljon kokouksia ja juttuja töissä joten aika menee nopeasti... Tsemppiä kaikille!