Lokakuun inssiläisiä?
Avasinpa uuden pinon, kun syyskuun inssi ei tuonut tulosta. Näyttihän täällä olevan pinoja eka kertalaisille jne. mutta en ainakaan huomannut meille " inssikonkareille" pinoa. Ei tainnut syyskuun inssiläisissä ollut juuri onnistuneita, yhden plussan taisin huomata tuolla ensikertalaisten pinossa...??
Meillä edessä viides inssi, kaksi tehty yksityisellä luomukiertoon, kaksi naikkarilla clomien kanssa. Ja tässä kierrossa sitten kokeillaan puregon+pregnyl tukea... Hohhoijaa, on jo usko noihin insseihin mennyt. Kp4 ja huomenna ultra sekä opettavat tuikkaamaan tuon puregonin nahkaan. Se ei pelota niinkään kun pitäisi kynällä olla helppo homma mutta sitten sen pregnylin OIKEAN ruiskeen pistäminen...
Kommentit (125)
...Syyskuun vielä seurailin sivusta...
Inssi tehtiin ke 5.10 eli taitaa olla pp7?
Meillä lapsettomuuden syynä miehen väärän muotoiset simpat (on toki normaalejakin mut vähän), pesun jälkeen ovat kuulemma olleet ihan A-luokkaa.
Viime kuussa ei onnistanut, samalla lääkityksellä yritetään nytkin eli kp 3-7 clomifenia ja kp 8-9 gonal-f:ää masunahkaan. kp 12 kävin ultrassa ja oikealla puolella 18mm rakkula ja saman tien hoitaja pisti irrotuspiikin ja seuraavana päivänä tehtiinkin jo inssi.
Kummallakin kertaa lääkäri ollut tosi kiireinen, toimenpide kesti about 3min ja kiitti hei...Oli tosin ihan kivuton, pientä nipistelyä lukuunottamatta.
Minusta myöskin olisi ollu kiva jos ne olis vielä inssi päivänä varmistanu ultralla et kaikki ok... nyt sitä pitää miettiä et olikohan ajoitus ihan oikea jne...
Tällä kertaa lääkäri määräsi mulle sellaista emätingeeliä, crinone tais olla nimi. Nyt oon sitä laittanu joka ilta inssin jälkeen.. Onko kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä? Onko auttanut raskautumisessa?
Peukut pistän pystyyn meidän kaikkien puolesta :)
Tarkoitatko Marikukka että inssi kesti 3min ja sitten ulos lääkärin vastaanotolta? Minä makasin haarat levällään pöydällä noin 10-15min niin että siittiöt ei valuisi ulos. On näköjään monta eri käytäntöä.
...Itse operaatio kesti sen kolme minsaa...
Lääkäri ja hoitaja lähti sitten heti pois, me jäätiin viel sinne huoneeseen miehen kans, ku mun piti köllötellä viel se 15-20 min.
Mut joka tapauksessa tosi kiireistä tuntui olevan, kävin julkisella puolella et kai ne meidät aina johonkin väliin yrittää laittaa ku tulee se inssiaika aina aika lyhyellä varotusajalla.
Hei!
Nyt on sitten eka inssi tehty. Follikkeli oli 20mm ja ei ollut vielä irronnut. Miehen simpat oli todella hyviä. Minulla ei mennyt kuin 5 minuuttia enkä minä ainakaan ollut pitkälläni yhtään pitempään. Heti pöydältä pois ja homma oli siinä. Jos ei nyt tärppää niin seuraavaan kiertoon uusi. Nyt sitten vain piinaillaan
Me ollaan hoidossa julkisella, eikä mun tarvinnut eilen makailla pöydällä yhtään itse inssiä pidempään. Simpat vaan sisään ja sit kotiin. Mistähän noi käytäntöerot johtuu? Omituista. Muutenkin oli aika kiireinen toimenpide varmaan, koska lääkäri oli vähän myöhässä.
satu-marja
Johtuiskohan tuo ettei makuuteta siitä, että ainakin NKL on varattu n. 15 min / potilas? Ei siinä paljon ehdi jäädä makaamaan :-(
Saitko inssin yhteydessä irroituspiikin jos kerran follikkeli ei ollut irronnut? Minulla oli ensimmäinen inssi viime viikolla ja minulle tuikkasivat piikin pyllyyn.
Siitä makuuttamisesta inssin jälkeen voidaan kai vaan todeta että eri käytäntöjä on eri klinikoissa, mutta miksi, mikä on se parempi käytäntö? Olen ymmärtänyt että niin julkisella kuin yksityisellä puolella on hirmuinen kiire. Itse käyn yksityisellä ja inssiin kun en voinut varata aikaa etukäteen niin laittoivat minun ajan ylimääräisenä (muuten ei olisi ollut aikoja) ja kuitenkin ehtivät pitää minut pitkällään inssin jälkeen.
Tulisipa joku viisas valaisemaan meitä että miksi asioita tehdään eri tavalla!
Kyllä pistin itse irrotuspiikin (pregnyl) eilen aamuna, mutta ei ollut vielä irronnut. Lääkäri sanoi että irtoaa vuorokauden kuluessa.
Tänään otan viimeisen teron ja parin päivän päästä pitäisi tulla vuoto. Sitten alkaa clomien napostelut ja katsotaan päästäänkö inssi toteuttamaan. Mulla on ollut ongelmana clomien kanssa se, että ne kasvattavat munasolua liian hitaasti. Nyt kuitenkin aloitetaan niillä ja mahdollisesti annetaan pregnyl-piikki. Vaikka tämä on eka hoito, niin ei erityisemmin jännitä tai hermostuta kun on viime aikoina ollut niin paljon muuta ajateltavaa.
Tsemppiä kaikille ja toivotaan mahdollisimman paljon plussia!
Ei tuonut 3inssi tulosta viimekierrossa ,joten nyt 4 ja viimeinen kerta ,ainakin näillä näkymin ,enempää eivät julkisella luvanneet tehdä.
Tämä tietysti ottaa päähän aivan älyttömästi ,koska ekalla inssillä saatiin plussa mut se meni kesken...tiedetään siis et sillä voidaan onnistua ja nyt sit lekurit ei enää suostu enempää tekee...grrr!
Meillä inssi menee loppukuulle ja piinaus marraskuun puolelle ,nyt on kp4 ja clomit aloitettu eilen. Inssi varmaan taas kp18 ja siiehn olisi nyt kaikki toiveet keskitettävä. Jos edelleen negaa tulee ,pitää varmaan yrittää vielä puhua lääkäreitä ympäri jos heltyisivät vielä kokeilemaan.
Nyt ei auta kun odotella clomeja napsien ,et pääsee tikutus puuhiin ovista metsästämään.
Nyt sitten pp7. Oispa jo ens viikko! Jos tämäkään kerta ei onnistu, meinaamme lähteä äkkilähdöllä ulkomaille :o) On häämatka vielä tekemättä, häistä kohta ½vuotta.
Täällä pp3 ja kp19. Ei niin mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. En hirveästi odota mitään näiltä insseiltä. Lääkäri sanoi, että onnistumisprosentti on pieni. Jotenkin musta tuntuu, että meillä on joku kammottava, vielä selvittämätön syy lapsettomuuteen. No, saa nähdä. Onneksi nyt kuitenkin ollaan hoidossa. Jotenkin toi hoitojen alkamisen odottelu oli raskasta.
Täällä alkoi koulujen syyslomat, ja meillä pyörii noita sukulaislapsia. Tulee elämään vähän vauhtia ja muita mietteitä.
Hyvät viikonloput!
Satu-Marja
eilen saatiin tieto, että simpat on ok.
tänään oli follikkeliultra, kp11, ja löytyi kaksi 12mm follikkelia. nyt pitää pistää vielä toiset 3 ampullaa menogonia.
lapsettomuuspoli onkin eni viikon kiinni, kun täällä keskisuomessa menee syysloma, ja en sitten pääsekkään L-polille ultraan ja inssiin.. prkl!
itku kurkussa soitin sairaalan pihasta yksityiselle (jossa oltiin ne simpat tutkittu sairaalan lähetteellä), ja sain ajan uuteen follikkeliultraan maanantaille. inssikin tehdään siellä sitten, ilmeisesti ensiviikolla olisi ajankohtaista. tän kierron hinta onkin siis jotain ihan muuta, kuin mitä ennakkoon oli ajatus.
no, jos se inssi nyt tehdään, ja negaa tulee, menen takaisin julkiselle. ja osaan varmasti varmistaa, että siellä on sitten lääkäri saatavilla, kun tarvitsen seuraavaksi..
-ennis- kp11
Heippa kaikille, saanen liittyä myös mukaan?
Ensimmäinen inssi epäonnistui, vuoto alkoi eilen ja pettymys oli tietysti kova. Tänään tuntuu jo hieman paremmalta, ehkä meille se vaavi joskus suodaan. Lääkärin kanssa puhelimessa sovittiin, että samaan tapaan kuin viime kierrossa aloitan clomit kp 3 ja ulträäni tehdään kp 11 eli ma 24.10. Pregnyl-piikki pistetään todennäköisesti myös mutta saa nähdä joudunko itse pistämään sen tällä kertaa, viimeksi hoitsu pisti heti UÄ:n jälkeen kun inssi oli jo seuraavana päivänä, kp 12. Luulen tosin, että ovis oli vasta inssistä seuraavana päivänä joten ehkäpä ajoitus voisi olla parempi tällä kertaa? Juurikaan mitään oviskipuja ei tullut mutta jotain sentäs kp 13 illalla ja sinä päivänä näytti Aconin ovistestikin vasta plussaa, joten Pregnyl saattoi toimia ehkä vähän hitaasti mun kohdalla. Tämän kierron tulos selviää sitten juuri isänpäivään mennessä, mikäpä olisi hienompi asia kuin päästä onnittelemaan tulevaa isukkia. Kultani olisi NIIN onnellinen!!! Nyt kun yritystä on ollut kohta 2 vuotta on hänkin jo aika vauvakuumeinen...
Toivoisin, että saisimme kaksi munasolua tällä kertaa aikaiseksi, viime kierrossa oli vain yksi kokoa 19 mm kp 11, kohdunkerros 8,5 mm. Olihan tuo koko tosi hyvä mutta kahdella munasolulla voisi olla paremmat mahdollisuudet. Vaikka eihän tuo onnistumisprosentti ole inssissä korkea, selittämättömiä kun ollaan niin tuntuu että vika voi olla soluissa tms. Kerran aiemmin olin clomeja napannut (viime kesänä YTHS:llä) ja silloin oli kypsymässä kaksi munasolua kokoa 10 ja 15 mm kp 12, eli päivää myöhemmin ultratessa kuin nyt viime kierrossa. Jännää miten nuo koot ja määrät vaihtelevat samalla clomimäärällä. Sen vuoksi en vielä vaatinut clomimäärän lisäämistä, katsotaan nyt vielä tämä kierto. Kaksosraskaus ei niinkään pelota kun tuntuisi varsin ihmeelliseltä saada kahdesta edes yksi hedelmöittymään ja/tai kiinnittymään...ja siirretäänhän esim. IVF:ssäkin enemmän kuin yksi hedelmöittynyt alkio.
Nyt siis kp 2 ja ajatuksia pitäisi saada muihinkin asioihin kun tähän. Onneksi enää ei tarvitse hetkeen jännittää, se vei kaiken energian viime viikosta. Toivossa oli tosin suloista elää ja oireita oli niin maan mahdottomasti, hyvä etten jo silmäillyt makuuhuonetta sillä silmällä että mihinkäs se vauvansänky mahdutetaan! Ei niihin oireisiin kyllä pitäisi yhtään kiinnittää huomiota mutta minkäs teet kun mieltään ei voi kropastaan irrottaa!
Ketjussa taisi olla useampi jo, jolla on piinailut jo käsillä. Patience74 taisi olla ainakin jo varsin pitkällä ja muutama muukin, sorry en vielä muista monenkaan nikkiä. Hirrrrrmuisasti onnea kuitenkin kaikille, rohmutaan niitä plussia oikein hualella tässä kierrossa, eiks joo?
Ohhoh, tulipas lörpöteltyä. Nyt kampaamaan naamaa ja Hulluille Päiville vähän shoppaamaan ennen kuin koko hulluus loppuu tältä erää. Ihana auringonpaiste ulkona, eilen olikin niin kamalan ankeaa mikä sopi kyllä mielialaankin.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Lilium
Nyt pp10.
Nyt ymmärtää miksi näitä kutsutaan PIINApäiviksi..
Eka inssi näillä näkymin torstaina tai perjantaina. Nyt kp 7, perjantaina (kp 5) ultrassa 12 mm foliikkeli sekä pari vähän pienempää. Perjantaina aloin pistämään puregonia ja tiistaina taas ultra.
Miten teillä muilla pistäminen sujuu? En ymmärrä miksi, mutta mua jännittää joka kerta kun pistän. En ole mikään piikkikammoinen mutta silti. No, ehkä se menee ohi jos tätä monenkin kierron ajan joutuu vielä tekemään. Tietenkin toivon että heti tärppäis mutta aika realistisella asenteella olen liikenteessä.
Tsemppiä kaikille!
osa on varmaan kuulumisiani jo lukenu. eli molemmilla puolilla yhdet n. 14-15mm munikset kasvamassa. limis oli vain n. 5mm eli aikas ohut. sain käskyn alkaa tikuttelemaan ja to menen näytille jos ovista ei ole vielä tullut. olin pe todella alamaissa mut nyt on jo helpottanut. lisäksi minusta löytyi kysta?? joka ei ole ollut siellä aiemmin.
no nyt kysymys teille kanssa tovereille. jos minulla ei tule ajoissa ovista ja kaikki näyttää muuten hyvältä, niin voiko clomi kiertoon antaa irrotus piikin ja mitä vaikutuksia sillä on???? osaisitteko vastata tuohon?? hyvää alkuviikkoa kaikille :)
-p-
menogonit on pistetty, ja tänään kävin ultrassa.
limis oli kuulemma muhkea, ja yksi komean kokoinen follikkeli löytyi. mihin se toinen katosi, sitä en tiedä.
kun pääsin kotiin, nappasin pregnylit ja tykötarpeet, ja painelin viivana miehen työpaikalle, jossa hän sitten tuikkasi irroituspiikin nahkaani. olen piikkikammoinen, ja vaikka sekoitankin annoksen sujuvasti, niin en pistä.
(jos minuun kerran pitää pistää jotain, että saisimme vauvan, hän saa luvan olla se joka pistää..)
huomenna olisi sitten elämäni ensimmäinen inssi.
-ennis- kp14
ai, miten piinapäivät lasketaan, onko pp1 inssipäivä, vaiko inssin jälkeinen päivä?
onnea inssiin. Mä lasken että toimenpidepäivä on pp 0
Meillä nyt pp 11
Tänään tehtiin inseminaatio ja nyt siis pp0 ja kp16.
Lääkäri ei sitten ultrannutkaan enää uudelleen, mikä oli kyllä pettymys. Mutta sanoi, että ajoitus on ihan kohdallaan. Siellä ne simpat nyt sit ui ja toivottavasti saavat tulosta aikaan. En oikein odota mitään. Pettymyksetkin on sit pienempiä. Tämä toinen kerta meni jo helpommin kuin ensimmäinen. En muistanut, enkä ehtinyt jännitellä oikeastaan ollenkaan.
Ja sit vaan piinaillaan! Tässä kuussa on pakko tulla monta plussaa!
satu-marja