Lokakuun inssiläisiä?
Avasinpa uuden pinon, kun syyskuun inssi ei tuonut tulosta. Näyttihän täällä olevan pinoja eka kertalaisille jne. mutta en ainakaan huomannut meille " inssikonkareille" pinoa. Ei tainnut syyskuun inssiläisissä ollut juuri onnistuneita, yhden plussan taisin huomata tuolla ensikertalaisten pinossa...??
Meillä edessä viides inssi, kaksi tehty yksityisellä luomukiertoon, kaksi naikkarilla clomien kanssa. Ja tässä kierrossa sitten kokeillaan puregon+pregnyl tukea... Hohhoijaa, on jo usko noihin insseihin mennyt. Kp4 ja huomenna ultra sekä opettavat tuikkaamaan tuon puregonin nahkaan. Se ei pelota niinkään kun pitäisi kynällä olla helppo homma mutta sitten sen pregnylin OIKEAN ruiskeen pistäminen...
Kommentit (125)
niin, ei kai siinä muu auta kuin piikittää itse sitä pregnyliä. Ilmeisesti se on aika lailla minuuttipeliä eli tiettyyn aikaan ennen inssiä isketään piikki lihaan...Mulla siis tänään kp5 joten inssi vasta ensi viikolla.
Onkohan niitten puregonienkin kanssa samanlainen tarkka aikataulu? On nimittäin viikonloppuna yksi koko päivän meno ja ei haluttaisi kanniskella piikkiä mukana ja etsiä piikityspaikkaa just tietyllä kellonlyömällä.
Tänään kp11 kävin seurantaultrassa ja taas oli oikealla puolella follikkeli kokoa 19,3 mm. Nyt sitten jännätään, että meneekö LH-huippu lauantaille vai päästäänkö sunnuntaihin asti. Jos menee viime kierron mukaan niin inssi olisi sitten maanantaina.
Lääkäri sanoi, että kun minulla kehittyy follikkeli ja miehen simpat hyviä niin tehdään nyt yhteensä ainakin kolme inssiä. Tämä nyt siis toinen. Tuo syyskuun inssihän epäonnistui. Taidettiin olla mukana pinossa, jossa kukaan ei plussannut. Voi harmi. Mutta nyt taas uusin voimin matkaan.
t. satu-marja
Heipä hei!
Meille tehdään siis tässä kuussa inssi, kunhan seuraava kierto pärähtää käyntiin. Tällä hetkellä syön teroja, että saadaan vuoto tulemaan ajallaan. Meillä lapsettomuuden syynä minun monirakkulaiset munasarjat, jotka tuottaa munarakkuloita turhan harvoin (2 kertaa viimeisen vuoden aikana). Tai kyllä niitä rakkuloita saatiin kasvatettua clomeilla, mutta ne eivät halunneet irrota. Eka yritys nyt sitten clomeilla ja todennäköisesti avuksi otetaan myös pregnyl-pistos. Odotuksen eivät ole hirvittävän kovat tähän ekaan inssiin, kun en usko, että clomeilla saadaan kunnon follikkelia kasvatettua. No jospa saisin pistokset sitten seuraavaan hoitokertaan.
Olo kuitenkin tällä hetkellä tosi helpottunut eivätkä vauva-asiat pyöri jatkuvasti mielessä, kun tietää että apua ollaan saamassa joka tapauksessa. Tsemppiä kaikille meneillä oleviin tai tuleviin hoitoihin!
HEI!
Kävin tänään ultrassa ja vasemmalla puolella 10 mm rakkula. nyt menossa kp 11. Maanantaina uusi ultra ja ehkä keskiviikkona inssi. Puregon 50 IUI nyt menossa ja pregnyl piikki ensi viikolla. Saas nähdä kuinka käy. Minulla todettu PCO.
2. inssi tulossa ensi viikolla. Mulla on myös kp 5 eli 3 clomia on jo otettu. Ultra on ensi keskiviikkona ja inssi luultavasti perjantaina. Lääkityksenä on Clomit + Pregnyl.
Puregonin pistämisajalla ei ole väliä, mutta mieluiten kaikki pitäisi pistää samoihin aikoihin. Eli itse voit valita pistätkö aamulla, päivällä vai illalla. Mulla illat on olleet helpoimpia toteuttaa, mutta jokainen tietty tavallaan.
Onnea insseihin kaikille!
eilen siis saatu opastus pistämiseen ja helppoa oli ainakin sen puregon kynän kanssa. Ja tänään sitten pistän ensimmäisen illalla ihan yksin (50 mm). Ultrassa näkyi toisella puolella 9 mm rakkula, mutta toisella jopa yksi 14 mm, joten ensi viikon ultraa aikaistettiin päivällä kun haluavat katsoa miltä tuo iso näyttää eli onko mahdollisesti jostain nyt kysta putkahtanut kun eilen kp 5 oli jo 14 mm rakkula. Itse mietin että toisaalta kun on nuo kierrot vaihdelleet, niin voisikohan nuo edellisten kiertojen clomit vaikuttaa että sieltä turbona jo yksi tulee????
No alkuviikostahan sitten nähdään miltä siellä näyttää.
Vähän pelottaa että onko näistä nyt mitään hyötyä. Nyt ilmeisesti epäillään adenomyoosia (tulikohan oikein) eli yksi endometrioosin muoto jossa kohdun limakalvo kasvaa muistaakseni ulospäin. jotain tummia läikkiä on kohdussa näkynyt ja nyt näkyi epätasaisuutta kun ultrasi suolaliuoksen kanssa.
eli toinen.
tänään aamulla n. klo5 heräsin ja tunsin että nyt joku räjähtää mun sisällä olin siis aivan älyttömän kipeä,
kontrolli ultra oli 8.30 lääkäri katsoi tilanteen ja totesi että on aamulla puhjennut niinpä meillä tämä inssi meni kotihommiksi.
on kyllä eroja näissä kierroissa ku viime kierrossa inssi tehtiin kp16 eikä ollu irronnu vielä ja nyt kp13 ja poksahtanu itekseen.
ei auta muu kuin pupuilla kotona tän vuorokauden jos siitä olis sitte apua eli suurinpiirtein täällä tänään pp 0.
nyt oli ollu molemmilla puolilla munis joista vasen puhjennu jo aikasemmin (luultavasti tukossa).
oikein paljon onnea teille kaikille inssiin joilla edessä ja toivotaan et onni olis myötä usealle ku viime kierto meni vissiin kaikilla pipariksi.
ai niin ja vielä hyvät viikonloput
t. äippä_67
Hei !
Minulla tilanne olis se, että rakkula puhkesi tod.näk. sunnuntaina, ja maanantai aamuna tehtiin inssi. Kuulema ajoitus ihan ok, koska solun pitäisi silloin olla vielä hedelmöittymiskykyinen ja matkalla johtimessa. Olen vain utelias perustelista, kun nämä lääkäreiden mielipiteet tuntuvat välillä olevan niin erilaisia.
Onnea kotihommiin !
oli rakkula jo puhjennut. Mutta kun clearblue näyttää tasavahvoja viivoja aamulla niin illalla olen tuntenut ovisoireita. Seuraavana päivänä insissä rakkula on ollut jo puhjennut. Vain eka inssissä ei ollut ja se oli perjantaipäivä ja pregnyt pistettiin perään. Rakkula oli tuolloin muistaakseni 19 mm eli kai liian pieni.
Nyt toivottavasti osataan tällä kertaa noiden puregonien ja ultrien kanssa ajoittaa homma optimaalisesti, mitä se lieneekin...
mahaa kipristeli tosi paljon, mutta kun menin inssiin vähän ennen kolmea ei ne olleet vielä puhjenneet. Jotain hyvää joskus. Ihan varmasti illalla sitten puhkes, hyvä kun pysyin kävelemään. Tänään alavatsakivut jo hieman hellittänyt. Onnea pupuiluun :-)
hyvää lauantai aamua.
siksi meillä kotihommiksi ku emme ole vielä varmoja saammeko kelan korvauksia (st:n purku tehty 0204) ja yksi inssi maksaa n.380e.
meillä matkaa hoitopaikkaan tulee 120km ja olin eilen ilman isäntää eli hän oli töissä ja olisi joutunut tulemaan toisella autolla erikseen.
meillekkin olisi voinu inssin vielä eilen tehdä mutta näistä syistä päädyimme koti hommiin.
nyt on sitte pupuiltu oikein urakalla että pitää vain toivoa että olisi ollut onni kerrankin myötä.
meillä on syy lapsettomuuteen et en ovuloi välttämättä omin voimin ku harvoin.
tässä vielä et mulla on ennestään kaks tenavaa tyttö 18 ja poika 12.
miehelläni on myös tyttö 4, mutta se yhteinen meiltä puuttuu.
tulipa taas tekstiä kerrakseen näin lauantai aamuksi.
terveisin äippä_67
Onko mulla nyt sitten pp 4 kun inssi oli torstaina 6.10.?
Tissit on niin arat, että halaaminenkin sattuu. Niin oli viimeksikin. Flunssaa meinaa pukata, lämpöä 37.2. Muuten olo normaali.
Jatketaan napojemme ympärillä pyörintää
Tänään ultrattiin, yksi rakkula 15mm, huomenna pistän pregnyl. En kyllä odota että tulisin vielä tästä raskaaksi, mutta katsotaan nyt miten käy.
Tuun mukaan vähän jälkijunassa, toka inssi takana ja piinailua ensi viikkoon. Mukana clomit+menogon. Follikkelit olivat ultrassa 19 ja 23 mm (plus ainakin 4 pienempää...!) ja samana iltana mies tökkäsi pregnylin takapuoleen ;) ja sitten kahden päivän päästä oli inssi. Inssin jälkeen tuli vähän limaista verta ja maha oli kuin jalkapallo ja tuntui että vatsalihaksissa oli suonenveto (onko muilla ollut tällaista?). Ekan inssin jälkeen kun ei tuntunut missään. No, pidetään peukkuja, jotenkin on vähän optimistisempi olo kuin viimeksi.
morjens vaan kaikille. olen pitkään seurannu näitä inssi pinoutumisia ja vihdoin (toivottavasti) pääsen mukaan.
soittelin tänää klinikalle ja pe tehään ultra ja katotaan voiko tai kannattaako tähänkiertoon tehä inssä. clomeja nyt kolmas kierto menossa ja tuleva inssi olisi meidän ensimmäinen. nyt jännittää ihan pirusti. paljonhan se tulee maksaa ku mennään yksityiselle, mut jos onnistaa niin raha on siinävaiheessa pikkujuttu. hih. kerron sit pe kun olen käyny lekurissa. nyt kp6 vasta menossa.
-p-
tuomio tuli ultrassa, se viime viikolla näkynyt oli ilmeisesti oikea rakkula ja olikin jo puhjennut (nyt vasta kp 9). Tunsinkin eilen illalla vihlontaa. Eli pistot jätetään siihen ja koska kierrot heittelee ja epäilevät adenomyoosia (endometrioosin yksi muoto), niin IVFään tästä sitten käy meidän matka. Suunnittelukäynti varattu nyt helmikuulle.
Onnea teille kaikille matkaan, parempaa tuuria toivottavasti kuin meillä.
V-tuttaa vain kun ovat ne tummat läikät nähntee ultrassa jo kuukausia sitten, olisivat saman tien miettineet niin olisi saatu aikakin jo aika päivää sitten sovittua. Nyt menee taas puoli vuotta odottaessa. Täytyy illalla keskustella miehen kanssa jos mentäisiinkin yksityiselle takaisin.
Taidan minäkin tänne pinoutua:) Meillä siis toinen lääkkeellinen inssi tulossa. Tänää kp 4 ja huomenna alkaa gonal-F:än piikittäminen..
Voi itku sonjaemma (en oo varma menikö nimi oikein;)). Kyllä varmasti ottaa päähän ja kovaa!! Koita jaksaa..
pinoudun mukaan.. ekaa inssiä puuhaillaan..
clomit jo otettu, seuraavaksi pistetään menogonia 3 päivää.
simppatestin tulos saadaan torstaina,
perjantaina 14.10. olis follikkeliultra, kp11. saa sitten kait jotain osviittaa, milloin tuikkaan pregnylin.
en oikein tiedä, että jännittääkö, vai mitä..
taustalla pco, eka lapsi (ja 3 km) saatu clomeilla, mutta synnytyksen jälkeen en clomeilla enää ole ovuloinut.
-ennis- kp8
eilen klo 24 pistin Pregnylin. Eihän se kivaa ole.. mutta ei vaihtoehtoja. Mies auttoi kuiva-aineen sekoituksessa, piti ampullia pystyssä ko " imasin" ne ruiskuun. Siinä lääkkeessä kaksi ampullia jotka pitää sekoittaa keskenään.
Mietin vaan pistäessäni, etten ole ainoa :o)