Synnytyssairaalagallup
Kommentit (121)
muuten aivan onneton henkilökunta, ei mitään opastusta ym.
Kätilöt ja lastenhoitajat melkein kaikki todella mukavia tapauksia. Mutta onhan tietty ihmisissä eroja, toisilta sain hyvää opastusta imetykseen, toisilta en. Mutta kyllä hyvät muistot jäi. Ja kohta olen taas menossa Vaasaan synnyttämään!
Kannattaisi varmaan sairaalasta lähtiessä antaa palaute hoitohenkilökunnalle, sekä positiivinen että negatiivinen. Jos on hoitoon kovin tyytymätön, niin kannattaisi asiasta varmaan keskustella sairaalassa, niin asia tulisi selvitettyä ja äidin ei tarvitsisi asiaa pohtia kotona.
tosi hyvä paikka, turvallinen ja ystävälliset hoitsut.
Ihana paikka synnyttää. Siellä tunsi olevansa äiti eikä potilas, kivoja hoitajia, tosi kotoisa paikka ei mikään laitos! Suosittelen lämpimästi kaikille joilla vain on mahdollisuus sinne mennä! :)
Olen ollut vain KOKSissa eli Kotkassa ja siellä vuodeosasto on suoraan helvetistä.
vanhanaikainen.
henkilökunta jumiutunut samoihin
vanhanaikanen
henkilökunta jumiutunut samoihin kaavoihin
jakkarasynnytykset erittäin harvinaisia ja niitä vastustetaan
ei ollut hyvä paikka synnyttää. Minulle sattui synnytykseni aikaan kaksi maailman karseinta kätilöä, toinen kävi vielä vittuilemassa synnytyksen jälkeen ihan asiakseen.
Synnytystäni hoitanut lääkäri oli myös aivan kauhea ja suurinpiirtein nauroi kun pyysin sektiota, siinä vaihessa oli supistellut lähes 48h alle 10 min. välein ja olin uupumuksesta puolikuollut.
Epiduraalia sai odottaa monta tuntia, muistaakseni 3-4 eikä sitäkään olisi saanut ellei olisi vaatimalla vaatinut.
Lapsen synnyttyä oli pakko imettää tai lapsi vietäisiin pois (olin tokkurassa pitkästä synnytyksestä enkä meinannut ymmärtää).
Jouduin sitten itse kävelemään osastolle pyynnöistäni huolimatta vaikka en meinannut edes pysyä tajuissani.
Jotkut hoitajat osastoilla oli kyllä tosi kivoja.
Ennen synnytystä synnyttämättömien osastolla minut unohdettiin aulaan ja supisteli parin minsan välein, siinä sitten kärvistelin yksinäni eikä kukaan muistanut että mulle pitikin antaa petipaikka että pääsen lepäämään.
Sitä ennen olin viettänyt 6 h yksin jossain " kammarissa" ....
Imetysohjausta en saanut ollenkaan ja onnistuin sitten imettämään kaksi viikkoa vähäsen.... Lapseni ei ollut täysimetetty päivääkään.
Tämä siis siellä viime kuussa, en tiedä sitten onko homma sen jälkeen muuttunut kun joku KYSiä kehui....
Nämä tulee ensimmäisenä mieleen... Kaiken kaikkiaan aivan karsea kokemus!
-Rouva K-
ihan ok. En antaisi risuja mutten kyllä ruusujakaan
että mitään tutustumista ei meille ulkopaikkakuntalaisille ollut enkä tutustunut huonekaveriini, en kyllä edes yrittänyt kun minua kuvotti rouvan tupakalla ravaus....
Käteen jäi huono kokemus ja ihana lapsi, eipä muuta.
Anteeksi negatiivinen kirjoitus mutta kirjoitin ihan totuuden mukaisesti.
Ihana, välittävä henkilökunta, joka ei kuitenkaan tuputtanut mitään. Osasto tosi kodinomainen. Todella hyvää huolenpitoa niin fyysisesti kuin henkisestikin. Vauvamyönteinen. Imetystä tukeva. Kivunlievitykset synnytyksessä kohdallaan. Mahtavat muistot jäi.
Oulu: Never again, ei vaikka mikä olisi. Laitosmeininki, ilkeät hoitajat, olematon imetysohjaus ja jatkuva kiire
Oulaskangas: Ok, parempi ku Oulu, mutta en tuntenut oloani kotoisaksi niinkuin viimeisessä
Raahe: Tänne menen uudestaan, hyvä hoito, pieni kodinomainen yksikkö ja otettiin ulkopaikkakuntalainenkin vastaan kuin vanha tuttu. Mukavat kätilöt ja huolellinen imetysohjaus.
Itselläni kokemusta yhden synnytyksen verran 3/05, ja paikkana KYS. Supistelut kesti melko tasan 48h, ja koko sen ajan olin sairaalassa. Ensin synnyttämättömien osastolla, sitten vuorokauden salissa ja sitten vauvan kanssa osastolla 3 vrk. Ihania ihmisiä kaikki! Koko aikana minua hoiti vain kaksi eri kätilöä ja varsinkin toinen oli aivan superihana!
Puolen tunnin välein otettiin käyrää, kyseltiin vointia, tarjottiin syömistä/juomista jne. En voi valittaa.
pakotettiin yrittämään perätilasynnytystä, sektio pyynnölleni naurettiin. 30 tunnin kuluttua päädyttiin sektioon.
Jorvin sairaala ;-) empaattiset ihanat kätilöt,synnytysallas ei synnytyshuoneen yhteydessä(yleensä vapaana),tukee imetystä ja vierihoitoa-kuitenkaan painostamatta,tässä vaan muutamia mainitakseni.
Yksi synnytys takana joten ei kokemusta muista sairaaloista.Itse en kyllä edes asu kuopiossa vaan jouduin Kysiin synnytttämään koska keskossynnytys kyseessä.
Mutta aivan ihanat hoitajat synnärillä sekä vastasyntyneiden teholla.
Kannustavat ja uutta äitiä tukevat kätilöt ja hoitajat.
2 hienoa synnytyskokemusta takana TYKSistä ja kummassakin meinasi loppua voimat kesken, mutta kätilöt kannustivat jaksamaan vielä muutaman minuutin. Eikä siihen tosiaan kauempaa mennytkään sitten.
...mullakin " kauhukokemus" eli yli 30 h ennen ku saatiin lapsi maailmaan... etenkin salissa ollut kätilö oli fantastinen ja kannustava. koko synnyttäneiden osaston hlökunta uskomattoman avuliasta ja ystävällistä. ja vauvojen teholla tehdään todella hyvää työtä. itse sain tehokasta imetysoppia vaikka vauva teholla ja niinpä onnistuttiin puolen vuoden täysimetyksessä. kaikkiaan koko keikka kesti yli viikon ja oon todella kiitollinen upealle henkilökunnalle!
Eka- 96, toka -98 ja kolmas 02
Ekalla kerralla liian imetysfanaattisuutta.
Kaikki kätilöt mukavia ja vaikka synnytykset hankalia niin mukavat muistot jäi.
Joskus voinsin vaikka mennä uudestaa.
Myös hoito raskausaikana hyvää kun olen osastolla makaillut.
Ainoastaan miinusta se että keskenmenossa joutuu kuuntelemaan muiden vauvojen itkua toipumisaikana.