Synnytyssairaalagallup
Kommentit (121)
Eka kerta -99, ei niin hyvät kokemukset. Toka kerta -05 ja nyt todella hyvät kokemukset. Erityisesti kätilö Anniina ja lh Eeva-Liisa tosi mukavia.
mulla huonot kokemukset itse synnytyksestä,kätilö oli kauhea ja meinattiin molemmat kuolla synnytykseen kätilön huonon työn vuoksi!mut osastolla oli hyvä hoito ja pidettiin huolta:)kätilö joka oli synnytyksessä ei soittanut lääkäriä ja pakotti minut ponnistamaan 2,10tuntia ilman mitään tulosta!ja sitten tuli lääkäri mut piti ihan raivostua miehenkin että soitti paikalle,ja hätäsektio tehtiin heti!kätilö oli ammattitaidoton!vaikka oli kuuleman ollut jo kymmeniä vuosia alalla,kavereillani hyviä kokemuksia kyseisestä paikasta mut tietty eri kätilöstä.osastolle ei voi kuin kiitoksen sanoa:)
eli synnytyksessä upea kätilö, tosi hyvin meni, vuodeosastolla kalseaa, karmii mennä pian uudestaan.
Ensimmäisestä synnytyksestä jäi traumat, toinen meni paremmin (olivat kai ottaneet opikseen saamastaan voimakkaasta kritiikistä).
Vuodeosastosta ei paljoa positiivista sanottavaa, muutamat kätilöt olivat mukavia, lastenhoitajat leipiintyneitä marmattajia. Yöllä ei voinut nukkua, kun hoitsut elämöivät siinä ruokailutilassa. Kai ne ajatteli, ettei siellä kukaan yritäkään nukkua.
ja itse oon myös siellä syntynyt.
... jäi äiti ja lapsi henkiin.
ja muutenkin pitää olla tyytyväinen et täällä voi synnyttää, kun pitkät matkat muualle. vaik ei oo erikoisvalmiuksia hoitaa ongelmatapauksia, niin on hyvä, et on edes jonkinlaiset valmiudet hoitaa synnytyksiä. 100 km synnytyssairaalaan ei kiinnostaisi.
meillä pitkä synnytys ja ehdittiin nähdä useampi kätilö ennen synnytystä ja sit vielä osastolla oloaikaan, kun sekin tavallista pidempi. oli osaavia ja mukavia kätilöitä ja lastenhoitajia, mut siitä huolimatta ne ikävät tapaukset (ihmiset jne.) jäi päällimmäiseksi mieleen. ikävät kokemukset johtui osaltaan varmaan siitä, et osastolla sattui olemaan älytön kiire ja oli sit varmaan mua kiireellisempiä tapauksia joiden asioita hoitaa.
imetysohjausta sai, mut toiset kätilöt oli siinä taitavampia kuin toiset. lähinnä imuotteen auttamisessa kokeilin ensin itse, mutta pyysin sitten kätilöä auttamaan, kun ei onnistunut. niin tunsin jo eri kätilöt, et ahaa, tää osaa auttaa mulle imuotteen. ahaa, tää tällä kertaa, hän ei osaa auttaa imuotteessa niin että nänni pysyisi vauvan suussa.
olin synnytyksen jälkeen ahdistunut, ja tuntui et henkisen puolen juttuja jotkut ei osannu kovin hyvin käsitellä. esim. satuin menemään kanslian ohi, jossa kätilöopiskelija kysyi hoitajalta, et kuinka monta kertaa vauvalle tehdään synnytyspunnituksia, niin hoitaja vastasi jotain et kerran, mutta jos on ...jotain... niin sit useammin ja katsotaan tilannetta. ja tuolle ... jotain ... hänellä ei ollut sanaa vaan siitä piti suunnilleen kuiskutella ja sit homma hiljeni kokonaan, kun huomasivat et satuin juuri kulkemaan ohi. juuri tuota ennen kun olin samaiselta kätilöopiskelijalta kysynyt, et kuinka usein tehdään vauvan syöntipunnituksia.
sinällään syöntipunnitukset oli mulle ok. mulla kun maitoa riitti hyvinkin, kun vaan sain imuotteen päälle. niin omallekin kohdalle oli kiva, et mittasivat jotain sellasta asiaa, jonka tiesin, et se puoli mulla kunnossa, vauva saa ruokaa.
mut henkisen puolen käsittelyvalmiuksia ja edes sanastoa soisin henkilökunnan mielellään kehittävän.
kokonaisuudessaan jäi huonot muistot synnytyksestä, mutta ei ollu välttämättä sairaalan/henkilökunnan vika.
Todella ihanat kätilöt, enkä edes muista kiitinkö kunnolla, kun olin sen verran sekaisessa mielentilassa. Perhehuonekin saatiin vaikka oli ruuhkaa, tosin siellä meitä ei käyty katsomassa kovin usein, kun oli mieskin siinä koko aika.
Asun Tampereella, mutta voisinko valita synnytyssairaalakseni esimerkiksi Tammisaaren tai Naistenklinikan? Entä miten käytännössä aasia järjestyisi, ja miten ajoissa kauempana sijaitsevaan sairaalaan pitäisi/osaisi lähteä?
Kiitos, jos joku kokemusta omaava vastaa!
Synnytysvastaanotossa parantamisen varaa. Kätilö mahtava, pelasti huonon alun, vaikka kipuja ei enää ehditty lievittää. Synnytys sujui kuitenkin hyvin. Vuodeosasto ihan ok ja hoitajat mukavia.
2 kätilöä siellä aivan huipputyyppejä, toinen niistä molemmissa synnytyksissäni. Asiallisia, sympaattisia jne,.. Mutta mä tykkäänkin olla sairaalassa, siellä on niin rauhallista ja ruokaa saa nokan eteen. ;)
Synnyttäneiden puolella aika moni taas ehkä hieman nihkeitä, mutta muutama uusi siellä vielä kiinnostunut työstään. Lääkärit kivoja, juttelin parin kanssa yömyöhään kahvin äärellä lapsista ja kaikesta kun yöllä ei tullut uni silmään.
+++
Mitä muita vaihtoehtoja on kuin jorvi espoon seudulle?
10 pistettä, missään muualla en enää suostu synnyttämään.
Kättäri on kodikas ja mukava paikka, kätilöt ammattilaisia ja asiansa osaavia (yhtä just valmistunutta yli-innokasta hösöttäjää luk.ott.)
NKL paikkana vähän kolkko, mutta kätilöt aivan ihania ja ammattilaisia myös paikallaan. Myös muu erikoishenkilökunta käytettävissä heti tarpeen tullen.
- Kumpaankin menen turvallisin mielen uudestaankin jos tarvis!!
Hyvät kätilöt ja hoitajat sekä salissa että osastolla;)
llasta ja jakkaraa.puudutteita sai heti kun halusi ja sanoi että nyt. vauvala on hyvä ja sinnne voi viedä vauvan silloinkun haluaa. ja saa myös vierihoitoon kun haluaa.myös perhehuone mahdollisuus on jota olenkin esikoisella testannut.rauhallisempana aikan hoitajat saattoivat vain tulla kysymään että onko kaikki hyvin ja tarvitseeko jotain.minulle ainakin sattunut aina ihanat kätilöt ja hoitajat. täysin tyytyväinen. toivottavasti joskus vielä saan mennä sinne.
Ei mitään valittamista. Kaikki sujunut hyvin ja tosi mukava henkilökunta sattunut kohdalle! Pian on 5. kerta edessä siellä, ja nyt muutama päivä sitten jäi yhden kätilön kovakouraisesta ronkkimisesta huono maku suuhun, muuten ok ollut!
sinne en mene enää koskaan. en saanut mitään kivunlievitystä pyynnöstäni huolimatta, kätilön kanssa sukset ristissä ja pahasti. ponnistusvaiheessa väitti mun vaan pelleilevän ja etten kuulemma edes yritä. kumma juttu vaan että sitten ihan yrittämättä vauva tuli ulos 8min. kolmannen asteen repeämät ommeltiin puuduttamatta vaikka sitä moneen otteeseen pyysin.
ja aikalailla samat perustelut kun ap:llä! Toisen lapsen synnytin Kättärillä enkä tykännyt paikasta yhtään,kätilökin oli ilkeä vanha harppu!
sinne ei enää ikinä. minulla ja lapsella oli molemmilla hengenlähtö lähellä lääkärien ja hoitajien ammattitaidottomuuden vuoksi.