Synnytyssairaalagallup
Kommentit (121)
Tässä muutama asia, joiden rinnalla suomalainen sairaala kalpenee:
1. Oma yksityinen huone, varustettu omalla kylppärillä ja tv:llä
2. Henkilökunta oli oikeasti ihanaa, ystävällistä ja vastasynnyttäneen äidin huomioivaa. Vähän väliä käytiin kysymässä, onko kaikki hyvin, tarvinko juomista tai kipulääkettä jne
3. Eipä tarvinnut ryhtyä itse lakananvaihtoon, kuten eräässä suomalaisessa sairaalassa. Tultiin vaan sanomaan, että soitatkos sitten kun menet suihkuun, niin tulemme vaihtamaan lakanat.
4. Ruokaakaan ei tarvinnut käytäviltä hakea, vaan puhelimella soitettiin keittiöön ja tilattiin listalta. Ruoka tuotiin huoneeseen.
5. Parasta kaikessa oli imetyskonsultti, joka kävi luonani 3 kertaa. Nyt onkin imetys aivan toisella tasolla kuin mitä esikoisen kanssa, silloin hoitajan ohjeet jäivät vähäiseksi: " Tollai" . Näin jälkeenpäin voin sanoa, että esikoisen imetys epäonnistui pahasti, kun taas pikku2:n imetys onnistui konsultin tuen vuoksi täydellisesti tai lähes täydellisesti.
Eli tässä sairaalassa oli tosiaan aikaa keskittyä toipumiseen ja vauvaan, kun muut huolehtivat minun hyvinvoinnistani. Oli kiva huomata, että en ollut hoitajille tai lääkäreille mikään taakka, vaan ihan oikea ihminen, jonka oloa pyrittiin kaikin mahdollisin keinoin helpottamaan ja apua tarjoamaan. Tästä oppineena noin todeta, että sairaalassaolon ei tarvitse olla kärsimysnäytelmää ja selviytymistaistelua, vaan se voi oikeasti olla positiivinen kokemus.
Yhdysvalloissa on varmaan kaikki hyvin sairaalassa, mutta vertaapa kaikkia tukia yms juttuja Suomen malliin. Kyllä kalpenee Usa! Siellä ei ä-pakkausta, ä-rahaa, muutama viikko ä-lomaa jne... Ei käy kateeks!!
synnytys mahtavan hieno kokemus, osastolta elinikäiset traumat
Ei valittamista, asiat hoituneet ihan hyvin.
Kokemuksia -03 ja -05. aivan ihana henkilökunta
Sain 3 lapsen hyvinkäällä. Positiivista oli että synnytykseni kulkuun ei suuremmin käyty puuttumaan, vaan sain synnyttää rauhassa. Perhehuone oli siisti ja kodikas, kätilöt ystävällisiä ja luottivat kykyyni hoitaa vauva itse. Pääsimme kotiutumaan sairaalasta nopeasti jne.
Ainoastaan positiivista sanottavaa NKL:sta. Vaikka synnytyksessä ja se jälkeen oli ongelmia, niin koko ajan oli turvallinen olo ja osaava henkilökunta lähellä. Hyvillä mielin sinne taas talvella.
Hyvät muistot jäi. Kaikki toimi hyvin ja olo oli turvallinen. Olen kuullut Hämeenlinnasta muunkinlaisia kokemuksia, mutta mulla ei ole mitään kritisoitavaa. Sain olla juuri niin rauhassa kuin halusin ja aina tarvittaessa sain apua ja kysymyksiini vastattiin.
ekalla kerralla kätilö oli " hieman" tyly, ei uskonut että minua pelotti oikasti ihan sairaasti, tokaisi vain että " se on myöhäistä nyt.."
jouduin neljän hengen huoneeseen joka oli täynnä! yksi isä hemmotteli uutta äitiä joka päivä herkuilla, pitsaa, sipsejä, karkkia... kiva oli nuuhkailla niitä höyryjä ;P
tokalla kerralla osasin jo paikat tavat yms. oli oikein ihanaa minulla oli oma huone, sillä hetkellä oli vähän synnyttäjiä.
lohjalla jouduin myös kaavintaan (ei abortti!) todella runsaan vuodon takia, ja muistan aina ne ihanat hoitajat! aivan ihanaa kohtelua!
v -00 ja 02. Ihan hyvät muistot.
ihanat kätilöt ja muu henkilökunta. Vain hyviä muistoja jäi!
Eli KOKS:issa todella mukavat kätilöt ja ihanat hoitajat. Hyvinkäällä ihanan rauhallinen tunnelma ja kätilöilöt todella mukavia tosin lääkäri oli vähän tökerö. Lahdessa mukava tunnelma, ja sattui ihana kätilö joka kyselee vieläkin vauvan kuulumisia.
Painii täysin omassa sarjassaan.
Jäi paskat muistot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! yhdestä kätilöstä ja kätilöopiskelijasta.
Päivävuorossa ollut kätilö oli ihana ja osastolla oli mukavia ihmisiä.
Mikkelin keskussairaalassa sektiolla synty tyttö sitten kun synnytyslääkäri vihdoin totesi ettei synnytys edisty, vaikka kuusi tuntia aikasemmin kätilö haki lääkärin ja ehdotti sektiota kun ei paikat auennu...että oli mukava kipristellä ku lisäsivät oksitosiinitippaa varmaa puolen tunnin välein, tai ainaki siltä se tuntu.. kun ottivat synnyttäneiden osastolla kipupumpun pois, lääkäri unohti määrätä särkylääkkeet, joten olin yhden päivän ilman minkäänlaista kipulääkitystä..itse olin niin tokkurassa etten älynnyt pyytää lääkettä, eikä kyllä minua hoitaneelle hoitajalle välähtänyt kun vasta seuraavana päivänä ku ite pyysin sit jotain lievitystä, et pystys tutustuu uuteen tulokkaaseen.. ei kiva...
hirveä teurastamo. lähes 5kg perätilavauva, SUUNNITELTUUN SEKTIOON EI SUOSTUTTU! päädyttiin sitten hätäsektioon vauvan sydänäänien katoamisen vuoksi vuorokauden pakertamisen jälkeen! pysykää kaukana.
Kättärille annan piiiii.....iiiiitkän miinuksen. Hyvä, että selvittiin sieltä lapsen kanssa hengissä kotiin. Ennemmin synnytän vaikka kotona ennenkuin kättärillä. Mutta onneksi on mistä valita!
2 synnytystä ja pelkkää positiivista! Ihana pieni sairaala ja hyvä henkilökunta. Suosittelen.
Tarkoitushan on, että lapsi ja äiti selviävät hengissä enkä voisi kuvitellakaan uskaltautuvani jonkun pienen maakuntasairaalan tai minkään luomuhörhöilypaikan asiakkaaksi näin tärkeän asian ollessa kyseessä.
No, kaksi kertaa olen NKL:llä synnyttänyt (2004 sekä kuukausi sitten uudestaan) enkä voi kuin kehua ko. paikkaa. Äärimmäisen ammattitaitoiset ja osaavat sekä kaikinpuolin ihanat ja empaattiset kätilöt ja muukin henkilökunta saa minulta vain kehuja. Tunsin olevani erittäin hyvissä käsissä pikkuisteni kanssa kummallakin kerralla.