Mä aion nyt ilmottautua nettilukioon! Oon niin innoissani :)
tavoitteena valkolakki 2-3 vuodessa ja (paremmat) jatko-opiskelumahdollisuudet!
Kellään täällä kokemusta nettilukiosta?
Kommentit (27)
Mikä systeemi siinä on? Osaatko kertoa tarkemmin?
Ei jaksais nyt googlettaa..=))
Ja eikös se valkolakki olis pitäny hankkia jo aikoja sitten
ei mitään pakollisia lähipäiviäkään. ja opiskelun voi aloittaa milloin tahansa ja opiskella omaan tahtiinsa. Jos nyt kuitenkin kiinnostaa, niin sivuilla www.nettilukio.fi löytyy lisää :)
...ja miten niin nettilukio on vitsi...? :O
ei mitään pakollisia lähipäiviäkään. ja opiskelun voi aloittaa milloin tahansa ja opiskella omaan tahtiinsa. Jos nyt kuitenkin kiinnostaa, niin sivuilla www.nettilukio.fi löytyy lisää :)
...ja miten niin nettilukio on vitsi...? :O
:=DDDDDDDDD että sellainen lukio
Aika paljon työtä vaatii, mutta jos motivaatio riittää, niin kyllähän ne opinnot suorittaa, ja varmaan aika nopeastikin
Hieno homma, mut meinaatko oikeesti valmistua?
Onhan tuolta jo moni ylioppilaaksi itsensä lukenutkin, joten en ymmärrä että miksi olisi "vitsi"? No, toisaalta, jos joku repii naurunsa tuosta niin ihan vapaasti, vaikken minä sitä ymmärräkään.
Joo ja siis en koneella 24/7 roiku, mutta tuleehan tässä koneen ääressä miltei päivittäin oltua, kun hoitovapaalla olen. Aikaa siis on, motivaatiota myös, ja mahdollisuuskin, kun pieninkään ei ole enää jatkuvasti syliä vaativa eikä valvota öisin (joten voin lukea suht rauhassa ainakin osan päivästä, päiväuniajan esimerkiksi ja illalla) :)
ap
Ja eikös se valkolakki olis pitäny hankkia jo aikoja sitten
Onhan tuolta jo moni ylioppilaaksi itsensä lukenutkin, joten en ymmärrä että miksi olisi "vitsi"? No, toisaalta, jos joku repii naurunsa tuosta niin ihan vapaasti, vaikken minä sitä ymmärräkään.
Joo ja siis en koneella 24/7 roiku, mutta tuleehan tässä koneen ääressä miltei päivittäin oltua, kun hoitovapaalla olen. Aikaa siis on, motivaatiota myös, ja mahdollisuuskin, kun pieninkään ei ole enää jatkuvasti syliä vaativa eikä valvota öisin (joten voin lukea suht rauhassa ainakin osan päivästä, päiväuniajan esimerkiksi ja illalla) :)
ap
mutta valmista ei tule koskaan.
meinaatko, että tunnet minut avauksen perusteella (oletko joku näkijä? ja jos olet niin kerron että kannattaa vaihtaa alaa) :DD
ap
Mutta ihan oikeasti tsemppiä sinulle! Minä laitan harkintaan nettilukion, kunhan olen tämän tämänhetkisen tutkinnon suorittanut, googlasin kuitenkin, ja siinä oli ehtona tuo..
Ja tulee valkolakkia tai ei, niin ainakaan pahitteeksi ei olisi..=)
Ja kerro joskus kuulumisiasi lukion suhteen täällä.
t. 2, jota harmittaa hirveästi, kun ei aikoinaan lukiota käynyt.
Onhan tuolta jo moni ylioppilaaksi itsensä lukenutkin, joten en ymmärrä että miksi olisi "vitsi"? No, toisaalta, jos joku repii naurunsa tuosta niin ihan vapaasti, vaikken minä sitä ymmärräkään. Joo ja siis en koneella 24/7 roiku, mutta tuleehan tässä koneen ääressä miltei päivittäin oltua, kun hoitovapaalla olen. Aikaa siis on, motivaatiota myös, ja mahdollisuuskin, kun pieninkään ei ole enää jatkuvasti syliä vaativa eikä valvota öisin (joten voin lukea suht rauhassa ainakin osan päivästä, päiväuniajan esimerkiksi ja illalla) :) ap
mutta valmista ei tule koskaan.
Heti aletaan kadehtimaan kun joku yrittaa paasta elamassa eteenpain eika tyydy notkumaan sossun luukulla loppuikaansa.
Minulta kovasti kannustusta!
kerron kyllä varmasti täällä kuulumisiani silloin tällöin, notkun kuitenkin täällä -en nyt ihan joka päivä- mutta usein :D
Ja itseänikin harmittaa, kun aiemmin en lukiota käynyt. Tosin, lukumotivaationi oli silloin ihan nollassa, koulunkäynti ei kiinnostanut. Nyt siihen on tullut sitten muutos.. ja parempi kai myöhään kun ei milloinkaan :)
ap
kerron kyllä varmasti täällä kuulumisiani silloin tällöin, notkun kuitenkin täällä -en nyt ihan joka päivä- mutta usein :D Ja itseänikin harmittaa, kun aiemmin en lukiota käynyt. Tosin, lukumotivaationi oli silloin ihan nollassa, koulunkäynti ei kiinnostanut. Nyt siihen on tullut sitten muutos.. ja parempi kai myöhään kun ei milloinkaan :) ap
loytyy. Voi se lakki tulla yllattavan nopeasti.
Kävin lukion kahdessa vuodessa, samalla kun olin kolmen lapsen kanssa kotona.
Tosin kävin iltalukiota, jossa opiskeluja oli neljänä iltana viikossa 3h päivässä.
Netti/etälukiossa houkuttelee koulun helppous, mutta siinä on vaikea pitää motivaatio yllä kun ei tarvitse paikan päällä käydä ja näyttää osaamistaaan.
Hattua nostan kyllä sille joka koko lukion jaksaa niin vetää :D
Helppoa lukionkaan suorittaminen ei ole perheen kanssa, varsinkaan jos haluaa hyvät arvosanat, mutta kyllä se onnistuu kun on motivaatio kohdallaan eikä anna periksi.
Ja mikä tunne oli painaa se lakki päähän kaiken sen tuskan jälkeen mitä mäkin kerkesin kokea muutamassa vuodessa koulun takia. Se oli niin hienoa etten ollut voinut kuvitellakkaan sitä tunnetta!!!
Mutta tsemppiä kaikille koulunsa alottaville, se kyllä kannattaa!!!!!!!!
Sen verran haluaisin sinulta udella, että paljonko noiden viikkotuntien lisäksi teit töitä opiskelujen suhteen (eli läksyt ja lukeminen kotona?)? Kysyn tätä siksi, että osaan vähän miettiä minkälaista "lukujärjestystä" olisi realistista itselle miettiä tavoitteeksi. Eli monenako päivänä viikossa ja montako tuntia päivässä opiskelulle koittaisin aikaa järjestää.
Niin ja sellainen kysymys, että ollaanko iltalukiossa myös kesäisin...? Jos ei, niin luit kuitenkin kesät sitten jotain (mitä?) vai?
ap
Iltaisin koulun jälkeen pari tuntia maksimissaan kun tein läksyt ja sitten yleensä kuopuksen päikkäreiden aikaan, pari tuntia. Että kyllä siihen saa kaiken vapaa-aikansa laittaa, ja sitten viikonloppuisin pari tuntia/pv, ja kun kokeet oli edessä, niin sillo tietty enemän.
Iltalukiot noudattaa tavallisten koulujen aikatauluja, että kesäisin oli siis loma. Tosin yksi kesä meni ylppäreihin lukiessa, kun hajautin kokeet ja tein ne kolmella eri kerralla.
mapa aionkin jatkaa kesken jaaneita lukio-opintojani sitten siella :) ja saada valkolakin
aivan! :)
paljonko sulla on suoritettu/suorittamatta? minkä ikäinen olet? (ihan mielenkiinnosta utelen)
ap
Joko urakkasi on ohi?
Tai onko palstalla muita nettilukiolaisia?