Mä aion nyt ilmottautua nettilukioon! Oon niin innoissani :)
tavoitteena valkolakki 2-3 vuodessa ja (paremmat) jatko-opiskelumahdollisuudet!
Kellään täällä kokemusta nettilukiosta?
Kommentit (27)
itse pohdin, opiskelisinko pitkän vai lyhyen matematiikan... tai lähinnä sitä, olisiko se pitkä matikka vähän liikaa, en kuitenkaan ole koskaan ollut matematiikassa mikään haka. Tosin se on voinut johtua myös siitä, ettei minua opiskelu (eli myöskään matematiikka) voinut aiemmin vähempää kiinnostaa, eli en voi tietää olisinko vaikka ihan hyväkin matematiikassa, jos panostaisin ja lukisin kunnolla...
ap
lakki tulee olemaan päässä joulukuussa. :) Eikä hävetä yhtään.
Yhtään lähiopetustuntia en ole tarvinnut, vaikka niitäkin olisi silloin tällöin tarjolla.
Ja osaaminen pitää näyttää ainakin etälukiossa koululla tehtävissä kokeissa, että ei se ihan helppoa ole vaikka joku niin taitaa luulla. Ja toki kirjoituksetkin on saatava läpi aivan kuten päivälukiolaisillakin. Samoissa kirjoituksissa olin heidän kanssaan keväällä.
Aloitin lukion syyskuussa 08 eli lukion suoritan hiukan reilussa kahdessa vuodessa. Hoitovapaalla olen minäkin tämän ajan ollut ja kolme lasta samalla hoitanut.
ilmeisesti kesäisin myös?
Olisiko hyviä vinkkejä opiskeluun...? :)
ap
ap
mutta rauhallisempaan tahtiin ja myös pitänyt enemmän vapaapäiviä opiskelusta.
Eipä siihen omatahtiseen ja -ehtoiseen opiskeluun muuta vinkkiä oikein ole kuin kunnon motivaatio. Jokin syy minkä vuoksi sen haluat tehdä.
Ja järkevä aikatauluttaminen tehtävien suhteen on myös todella tärkeä. Itse tein alussa sen virheen että luin ja tein tehtäviä aivan hullulla aikataululla, ilman vapaapäiviä ja motivaatio meinasi kärsiä kun väsyin.
Itsellä oli muuten aikoinaan matematiikka, fysiikka ja kemia ne kehnoimmat aineet koulussa ja nyt lukion todistukseen sain ne kaikki kympeiksi. :) Helpotti oppimista että sen sai tehdä ihan omalla tavalla eikä opettajan ohjeilla. Eli minulle ainakin sopii mainiosta ominpäin opiskelu.
Lukiessa asioiden liittäminen laajempiin kokonaisuuksiin edesauttaa oppimista ja muistiin jäämistä.
Itse luen ja teen tehtäviä lähinnä lasten nukkuessa ja joskus harvoin saan lapset jonkun sukulaisen luo muutamaksi tunniksi ja käytän ajan tehokkaasti hyväkseni lukemiseen. Koti näyttää välillä aika sotkuiselta, mutta olen arnahtanut itseni liialliselta täydellisyyden tavoittelulta vielä muutamaksi kuukaudeksi että saisin tuon lukiohomman suoritetuksi. :)
24
ap
mutta rauhallisempaan tahtiin ja myös pitänyt enemmän vapaapäiviä opiskelusta.
Eipä siihen omatahtiseen ja -ehtoiseen opiskeluun muuta vinkkiä oikein ole kuin kunnon motivaatio. Jokin syy minkä vuoksi sen haluat tehdä.
Ja järkevä aikatauluttaminen tehtävien suhteen on myös todella tärkeä. Itse tein alussa sen virheen että luin ja tein tehtäviä aivan hullulla aikataululla, ilman vapaapäiviä ja motivaatio meinasi kärsiä kun väsyin.
Itsellä oli muuten aikoinaan matematiikka, fysiikka ja kemia ne kehnoimmat aineet koulussa ja nyt lukion todistukseen sain ne kaikki kympeiksi. :) Helpotti oppimista että sen sai tehdä ihan omalla tavalla eikä opettajan ohjeilla. Eli minulle ainakin sopii mainiosta ominpäin opiskelu.
Lukiessa asioiden liittäminen laajempiin kokonaisuuksiin edesauttaa oppimista ja muistiin jäämistä.
Itse luen ja teen tehtäviä lähinnä lasten nukkuessa ja joskus harvoin saan lapset jonkun sukulaisen luo muutamaksi tunniksi ja käytän ajan tehokkaasti hyväkseni lukemiseen. Koti näyttää välillä aika sotkuiselta, mutta olen arnahtanut itseni liialliselta täydellisyyden tavoittelulta vielä muutamaksi kuukaudeksi että saisin tuon lukiohomman suoritetuksi. :)24
jos aikaa sattuu olemaan, esim. illalla kun lapset nukkuvat. Ennen olisin ottanut romaanin käteen ja syventynyt siihen, nyt otan historian oppikirjan ja luen sitä.
Tehtäviä en tee joka päivä, vasta kun siihen tarvittavat tiedot ovat päässä.
24
pitkän matikan. t: vuoden 1993 ylioppilas jolla lyhyestä matikasta c / 9 :)