Miksi ostatte merkkivaatteita ja laukkuja?
Siksi, että merkkivaate kertoo muille että teillä on rahaa.
Se on ainoa peruste ostaa merkkituotteita. Joka väittää muuta, valehtelee.
Koska ihan oikeasti:
ei se 1500 euron käsilaukku ole yhtään sen laadukkaampi kuin 50 euron käsilaukku.
Pelkkää lesoilua moinen. Jos teillä on ylimääräistä rahaa, ostakaa halvempia tuotteita ja antakaa erotus hyväntekeväisyyteen.
Miksi haluatte tukea joitain ulkomaisia muotitaloja??
Ja ennen kuin joku vetää kateuskortin:
en ole kateellinen. Minusta merkkitavaroiden osto kalliilla on naurettavaa. Ja se nyt vain on mielipiteeni.
Kommentit (59)
on klassikot kuten hermes, gucci, chanel, ysl, dior guess ja longchamp ei tähän ryhmään vieä yllä
Kun erittelet vielä ne "halpismerkit" jotka eivät kelpaa... : )))))
on aina hirveä kiire ensimmäisenä vakuuttaa etten ole kateellinen. :=DDDDDDDDDD
Siitä puhe, mistä puute - niin ja ap:han tämän ketjun aloitti.
Koska ihan oikeasti: ei se 1500 euron käsilaukku ole yhtään sen laadukkaampi kuin 50 euron käsilaukku.
Säälittävillä älynlahjoilla on varustettu se reppana, joka tällaista väittää.
pisteessä laatu ei enää kohoa suhteessa hinnan kanssa.
Minä en maksaisi edes kokokultaisesta timantein koristellusta laukusta 1500 euroa, koska se on yksinkertaisesti NAURETTAVAA!
Kyseessä on vain LAUKKU.
Minä pidän heikkoälyisenä niitä, jotka sellaisia ostavat, sorry vaan...
Ne taitavat kuvitella, että syntyminen tänne hyvinvoivaan osaan pallosta, onkin niiden omaa ansiota.
Yleensä tuota tuhlailua perustellaan siten, että itsehän olen palkkani ansainnut.
Eipä taida käydä pikkuisessa mielessä, että suurin osa on tullut lahjana..
Suomalainen ihminen on syntynyt universalistiseen hyvinvointivaltioon. Siten mahdollisuudet ja olosuhteet ovat keskimäärin sellaiset, että opiskelu onnistuu.
Tälle mallille on myös ominaista turvallisuuden tunne, mikä mahdollistaa henkilökohtaisen hyvinvoinnin kartuttamisen: ei tartte koko ajan pelätä.
Ja sittenhän on nää ihan konkreettiset sosiaalituet ja sisaalivakuutukset, mitä sinäkin ja me kaikki nautimme.
Jos ihminen syntyy Somaliaan, on paljon epätodennäköisempää päästä tilanteeseen, missä voi pistää 1500e laukkuun.
Näin.
mä ostin kukkapuron karusellin ja pari jacobssenin swania
sijoitan myös merkkilaukkuihin
että se piste on 50 eurossa.
pisteessä laatu ei enää kohoa suhteessa hinnan kanssa.
on aina hirveä kiire ensimmäisenä vakuuttaa etten ole kateellinen. :=DDDDDDDDDD Siitä puhe, mistä puute - niin ja ap:han tämän ketjun aloitti.
jos haluaa kritisoida jotain. Tällöin kritisoinnin kohteen ei tarvitse ottaa kritiikkiä vakavasti, ja pohtia sitä. Kätevää.
Pointti on se, että kaikki ihmiset eivät koe tarvetta esitellä rahojaan, vaikka sitä olisikin.
Ehkäpä joku käyttää ylimääräiset rahansa kaikessa hiljaisuudessa johonkin järkevään, sen sijaan että maksaa 1500 laukusta (eli siitä että saa esitellä varallisuuttaan)...
Kun olet kerran päässyt tajuamaan, mitä se oma lempibrändi oikeasti tarkoittaa, miten se istuu yms. Niin tajuat, et monet muut vaatteet on aivan "rytkyjä".
Jos palkataan stylisti erikseen ja annetaan sille vaikka 5000,e budjetti. Niin sitä vastaan on aika hankala näyttää tyylikkäältä 100,e budjetilla.
hermesin laukku on jopa sijoitus, mutta ethän
sä sitä voi ymmärtää
eikä tarttekaan
Kallis hinta ei takaa laatua, mutta halpa vaate tai asuste on takuulla heppoinen (siis uutena ostetut, kirpputorilta yms voi tehdä ihmelöytöjä). Itse erotan kyllä hyvät materiaalit huonoista ja huolella tehdyn hutaistusta, osaan katsoa esim. saumojen laadun ym. Vaatealan opinnot auttavat tässä.
Mutta niille joilla ei alan opintoja tai muuten kertynyttä tietoa vaatteiden laadukkuudesta ole, vaatteen merkki voi olla ihan hyvä vinkki oletettavissa olevasta laadusta. Esim. MaxMaran jakku on hyvin todennäköisesti laadukkaammin tehty ja paremmista aineksista kuin H&M vastaava.
Lisäksi vielä, itselläni on yksi merkki jonka vaatteisiin olen aivan ihastunut ja hankin niitä hirveällä vaivalla ulkomailta (ei myydä Suomessa eikä koko Euroopassa). Rahaa menee monin verroin enemmän kuin muihin vaatteisiin, mutta pidän niiden tyylistä ja koska olen niihin kiintynyt, pidän näistä merkkikuteistani myös parempaa huolta kuin joistain satunnaisista vaatteista. Näin ne kestävät paljon paremmin ja tuovat pidempään iloa kuin jotkut muut.
on aina hirveä kiire ensimmäisenä vakuuttaa etten ole kateellinen. :=DDDDDDDDDD Siitä puhe, mistä puute - niin ja ap:han tämän ketjun aloitti.
jos haluaa kritisoida jotain. Tällöin kritisoinnin kohteen ei tarvitse ottaa kritiikkiä vakavasti, ja pohtia sitä. Kätevää.
Pointti on se, että kaikki ihmiset eivät koe tarvetta esitellä rahojaan, vaikka sitä olisikin.
Ehkäpä joku käyttää ylimääräiset rahansa kaikessa hiljaisuudessa johonkin järkevään, sen sijaan että maksaa 1500 laukusta (eli siitä että saa esitellä varallisuuttaan)...
Aina täällä jaksetaan jauhaa siitä, mikä on melko turhaa, koska tuntemattomien ostopäätöksiin tämä palsta ei vaikuta millään tavalla. Huoh!
että kaikki näkisivät, että mulla on rahaa
vaan siksi, että olen aina sellaisen halunnut ja siksi sen hankin
sitäpaitsi suurin osa suomessa keikkuvista käsiveskoita on piraatteja, vitukoista ainakin
esim. hermesin käsintehdyt nahkalaukut ovat laadukkaita, siis ihan oikeesti
Kun olet kerran päässyt tajuamaan, mitä se oma lempibrändi oikeasti tarkoittaa, miten se istuu yms. Niin tajuat, et monet muut vaatteet on aivan "rytkyjä". Jos palkataan stylisti erikseen ja annetaan sille vaikka 5000,e budjetti. Niin sitä vastaan on aika hankala näyttää tyylikkäältä 100,e budjetilla.
Ja miksi aina pitäisi näyttää tyylikkäältä? Elämässä on muitakin arvoja. Joillain meistä.
Kun olet kerran päässyt tajuamaan, mitä se oma lempibrändi oikeasti tarkoittaa, miten se istuu yms. Niin tajuat, et monet muut vaatteet on aivan "rytkyjä". Jos palkataan stylisti erikseen ja annetaan sille vaikka 5000,e budjetti. Niin sitä vastaan on aika hankala näyttää tyylikkäältä 100,e budjetilla.
Ja miksi aina pitäisi näyttää tyylikkäältä? Elämässä on muitakin arvoja. Joillain meistä.
että kaikki näkisivät, että mulla on rahaa vaan siksi, että olen aina sellaisen halunnut ja siksi sen hankin sitäpaitsi suurin osa suomessa keikkuvista käsiveskoita on piraatteja, vitukoista ainakin
Onko se tosiaan ulkonäöltään maailman kaunein laukku, vai johtuuko sittenkin siitä että nautit nimenomaan kyseisen MERKIN omistamisesta? Käsi sydämelle nyt...
ei myöskään saa olla hoikka ja hyvännäköinen!
se on väärin muita kohtaan!
ei sinusta saa tyylikästä millään maailman vaatteilla ja laukuilla..
Pelkkää pintaa, sivistystä ei voi ostaa rahalla.
Säälittävillä älynlahjoilla on varustettu se reppana, joka tällaista väittää.