Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostatte merkkivaatteita ja laukkuja?

Vierailija
18.06.2010 |

Siksi, että merkkivaate kertoo muille että teillä on rahaa.

Se on ainoa peruste ostaa merkkituotteita. Joka väittää muuta, valehtelee.

Koska ihan oikeasti:

ei se 1500 euron käsilaukku ole yhtään sen laadukkaampi kuin 50 euron käsilaukku.

Pelkkää lesoilua moinen. Jos teillä on ylimääräistä rahaa, ostakaa halvempia tuotteita ja antakaa erotus hyväntekeväisyyteen.

Miksi haluatte tukea joitain ulkomaisia muotitaloja??

Ja ennen kuin joku vetää kateuskortin:

en ole kateellinen. Minusta merkkitavaroiden osto kalliilla on naurettavaa. Ja se nyt vain on mielipiteeni.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat erittäin vihaiselta. Miksi muut ihmiset eivät saisi ostaa kalliita tavaroita jos heilä on siihen varaa? Merkkitavara on merkkitavara oli isoa logoa tai ei, mistä tunnut suuttuvan.. Joillekin merkkituote on statussymboli mutta se heistä tekeekin halvan näköisiä. On eri asia esitellä tavaroitaan kuin kantaa niitä onnellisena ajattelematta muiden sanomisia. Se on totta että huolella tehdyt tuotteet kestävät kauemmin ja siksi ovat arvokkaampia kuin halpatuotanto tuotteet. Siksi ostan itse mielummin laadukkaampaa ja maksan hieman enemmän kuin ostan kuukausittain hennes-rääsyjä jotka mainostavat olevansa ekologisia ja tiesmitä mutta samalla käyttävät lapsityövoimaa! Eikä maailma tule muuttumaan sillä että kaadetaan suuret muotitalot. En näe sillä mitään yhteyttä että jos en osta kallista laukkua niin jossain afrikan nälkäinen lapsi saa ruokaa. Et voi verrata keskenään omaa onneasi kun annat kaikki rahasi hyväntekeväisyyteen kun taas joku ostaa havittelemansa laukun.Ja mistä edes tiedät antavatko nämä muut ihmiset hyväntekeväisyyteen rahaa? Ei se tarkoita että kaikki jollain on jotain merkkituotetta yllään ovat itsekkäitä paskoja sillä löytyy niitä pihistelijöidenkin joukosta.

Vierailija
2/59 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaan vaatteista yms merkit pois

valehtelen etten ole tiettyjen "julkimoiden" sukulainen

esitän tavallista tallaajaa...

ihan siks vaan, ettei mm. duunikaverit pakahdu kateudesta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan ekosyistä oikea nahka on parempi valinta kuin tekonahka"

Mä itse asiassa ostan mieluimmin muuta kuin nahkaa. Olen aloitteleva vegaani. Tykkään esim. V. Westwoodin Melissalle suunnittelemistä kengistä. Ja nehän on ...KUMIA :D eli pyrin välttelemään elukkaperäisiä aineita..

Vierailija
4/59 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan estetiikkaa ja nautin taiteesta. Arvokkaat käsilaukut ovat minulle yksi designin muoto. Sijoitan myös huonekaluihin ja lasitaiteeseen.

Vierailija
5/59 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan ekosyistä oikea nahka on parempi valinta kuin tekonahka"

Mä itse asiassa ostan mieluimmin muuta kuin nahkaa. Olen aloitteleva vegaani. Tykkään esim. V. Westwoodin Melissalle suunnittelemistä kengistä. Ja nehän on ...KUMIA :D eli pyrin välttelemään elukkaperäisiä aineita..

Vierailija
6/59 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen 5 vuotta sitten tilaajalahjana, siis ilmaiseksi, Yves Rocherilta!! Laukku palvelee hyvin, siinä kulkee lompakko, kännykkä ja varaterveysside :)

Vierailija
7/59 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti kuoli, sain sen. On ihan priimakunnossa edelleen vaikka onkin yli 30 vuotta vanha. Hyvinhän tuo keikkuu paitsi meikäläisen niin myös nuorten kuin vanhojen julkkisten olkapäillä. On minullakin ollut 50 euron käsilaukkuja, mutta mikään niistä ei ole kestänyt yhtä hyvin kuin esim. 150-300 euron käsilaukut. Lisäksi minulla on esim. muutamat merkkikengät. Merkit on niissä kenkien sisäpohjissa joten ei näy ulkopuolisille, harva varmaan hoksaa että onpas kalliit kengät. Ne ovat kauniit ja erinomaiset kävellä vaikka korkoa löytyy reilusti, ovat ehdottomasti parhata korkokenkäni ja myös kestäneet paremmin kuin ne parinkympin kengät mihin jouduin opiskeluaikoina tyytymään (ja mukavammat kuin halpikset siis myös).

Vierailija
8/59 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että, kyllähän sä haluut, että se merkkilaukku näkyy ja viestittää jopa ihan tuntemattomillekin, että minullapa on varaa ostaa kyseinen laukku ja haluat näin saada arvostusta. Joillekin on vaan niin tärkeää, mikä veska roikkuu olkapäällä. Ei se ole minulta pois, vaikken niitä laukkuja sen kummemmin arvosta enkä edes tunnista. Joten jokainen saakoon ostaa mitä haluaa, eikä sitä tarvitse selitellä. Ehkä hieman hymähdän, kun joku selittää tohkeissaan merkeistä, mutta ei sen kummempaa.

Minäkin laitan rahani johonkin muuhun kuin laukkuihin.

Vierailija
9/59 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muissa merkkituotteissa se on piilossa, eikä ne merkkituotteet ole myöskään niitä kaikekin tunnetuimpia malleja. Miten se sopii siihen että viestittää "hei, mullapa onkin varaa"-juttuun?

että, kyllähän sä haluut, että se merkkilaukku näkyy ja viestittää jopa ihan tuntemattomillekin, että minullapa on varaa ostaa kyseinen laukku ja haluat näin saada arvostusta. Joillekin on vaan niin tärkeää, mikä veska roikkuu olkapäällä. Ei se ole minulta pois, vaikken niitä laukkuja sen kummemmin arvosta enkä edes tunnista. Joten jokainen saakoon ostaa mitä haluaa, eikä sitä tarvitse selitellä. Ehkä hieman hymähdän, kun joku selittää tohkeissaan merkeistä, mutta ei sen kummempaa.

Minäkin laitan rahani johonkin muuhun kuin laukkuihin.

Vierailija
10/59 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat liikkeelle. Mitään sanomaton aihe ja samoin mitään hömppä emännät jotka kehtaa väittää, että laukku on sijoitus!.

Nyt taas muistin miksi olen mieluummin kauniilla säällä ulkona kun kulutan täällä aikaani. Suosittelen teillekin!.

Vierailija
11/59 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin ekan Pariisista, kun olin just täyttänyt 20 v. Olin nähnyt laukun jossain muotilehdessä ja säästin sitä varten tosi kauan, koska oli Pariisin matka edessä.

Ostan uuden laukun n 5 v välein, välillä olen saanut lahjaksi, mutta itse olen ostanut 5 aitoa laukkua, viimeisestä maksoin n tonnin.

Kaikki laukut ovat käytössä, yhtään tekonahka-soopa-tämän kesän muoti-ilmiötä-muovipaskaa en ole tällä välillä ostanut. Hoidan ja huollatan laukut hyvin.

Mulla on myös merkkilompakoita muutama ja avainkoteloita, sama homma. Laatu säilyy. Ja laukut ovat ajan saatossa patinoituneet kauniisti.

Vierailija
12/59 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että merkkivaate kertoo muille että teillä on rahaa.

Se on ainoa peruste ostaa merkkituotteita. Joka väittää muuta, valehtelee.

Koska ihan oikeasti:

ei se 1500 euron käsilaukku ole yhtään sen laadukkaampi kuin 50 euron käsilaukku.

Pelkkää lesoilua moinen. Jos teillä on ylimääräistä rahaa, ostakaa halvempia tuotteita ja antakaa erotus hyväntekeväisyyteen.

Miksi haluatte tukea joitain ulkomaisia muotitaloja??

Ja ennen kuin joku vetää kateuskortin:

en ole kateellinen. Minusta merkkitavaroiden osto kalliilla on naurettavaa. Ja se nyt vain on mielipiteeni.

tuhlata rahansa merkkituotteisiin? En usko, että sellaiset ihmiset piittavat sinun tai kenenkään muunkaan mielipiteistä. Eikä tarvitse piitatakaan.

Vierailija
13/59 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ostan merkkitavaroita, koska mulla on varaa siihen ja ne on klassikoita, ikuisia kerta kaikkiaan

mä taas en yhtään ihmettele ihmisiä, jotka eivät tee niin kuin minä, aivan sama

mut onhan se kiva, että sulla on jotain miks kihistä

Vierailija
14/59 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrittelet merkkituotteen?

Itse ostan esim. vain tietyn merkkisiä laukkuja siksi, että tiedän saavani sitä mitä minä haluan.

Aina välillä yritän ostaa "jotain halvempaa, ihan saman laatuisiahan ne ovat" päädyn tuhlaamaan rahaa merkkituotetta enemmän, koska nämä halvemmat eivät ole niin hyviä (ei laatu ei ulkonäkö eikä käytettävyys) kuin alunperin haluamani merkkituote.

Mutta siis, mikä on "merkkituote". Oma laukkumerkkituotteeni maksaa noin 100e.

Vierailija
15/59 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne taitavat kuvitella, että syntyminen tänne hyvinvoivaan osaan pallosta, onkin niiden omaa ansiota.

Yleensä tuota tuhlailua perustellaan siten, että itsehän olen palkkani ansainnut.

Eipä taida käydä pikkuisessa mielessä, että suurin osa on tullut lahjana..

Vierailija
16/59 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne taitavat kuvitella, että syntyminen tänne hyvinvoivaan osaan pallosta, onkin niiden omaa ansiota.

Yleensä tuota tuhlailua perustellaan siten, että itsehän olen palkkani ansainnut.

Eipä taida käydä pikkuisessa mielessä, että suurin osa on tullut lahjana..

Vierailija
17/59 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ostan merkkitavaroita, koska mulla on varaa siihen ja ne on klassikoita, ikuisia kerta kaikkiaan mä taas en yhtään ihmettele ihmisiä, jotka eivät tee niin kuin minä, aivan sama mut onhan se kiva, että sulla on jotain miks kihistä

selittävät aina jotain tuollaista kuin sinä, klassisuudesta ja laadusta, vaikka oikeasti laatulaukun tai kengät saa jo 50-150 eurolla, sen yli menevä on pelkkää pröystäilyä.

Mitkään kengät eivät ole ikuiset, jos niitä käyttää. Kotimaisuuden suosimisen ymmärrän, mutta en mitään Louis Vuittoneita...

Sellaisen ostaja ostaa sen vain siksi, että saa esitellä muille miten paljon hänellä on rahaa.

Vierailija
18/59 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on klassikot kuten hermes, gucci, chanel, ysl, dior

guess ja longchamp ei tähän ryhmään vieä yllä

Vierailija
19/59 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrittelet merkkituotteen? Itse ostan esim. vain tietyn merkkisiä laukkuja siksi, että tiedän saavani sitä mitä minä haluan. Aina välillä yritän ostaa "jotain halvempaa, ihan saman laatuisiahan ne ovat" päädyn tuhlaamaan rahaa merkkituotetta enemmän, koska nämä halvemmat eivät ole niin hyviä (ei laatu ei ulkonäkö eikä käytettävyys) kuin alunperin haluamani merkkituote. Mutta siis, mikä on "merkkituote". Oma laukkumerkkituotteeni maksaa noin 100e.

kuten Manolo Blahnikin kengät tai Vuittonin laukut...

100 euroa laatulaukusta ei vielä ole pröystäilyä jos se kestää monta vuotta.

Se sen sijaan on, jos käyttötavarasta kuten laukusta joku maksaa 1500 euroa. Haloo! -ap

Vierailija
20/59 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim aarnion pallotuolit 2kpl.tta 12 000€ plus muut. Saishan sitä yhtälailla nojatuolin jyskistäkin... mutta se on minun "harrastukseni". Merkki-luxus vaatteita en osta, enkä laukkuja. Design huonekaluja ja klassikoita... Jokainen taplaa tyylillään :)

Lapsille ja itselleni ostan paljon vaatteita alesta halvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän