Perhe ei huomaa et olen koko ajan hiprakassa
Tänäänkin olen juonut pari sikspäkkiä kokiksen makuista lonkeroa (ei haise) ja korkkasin just punkkupuollon. Lasten kans on kiva leikkiä tai antaa niiden pelleillä ja kokeillaan vaatteit yhdes tai mä surffaan ja ne kattoo telkkaa.
Sit joskus "äidille iskee migreeni" välillä mut tosi harvoin kyllä.
Kommentit (72)
olen boheemi taivaanrannanmaalari ollut aina, joten jos käyttäysin kuten normi undulaattimiehen av-mamma, silloin minua vasta epäiltäisiin :)
Ja hei, ei mun tarvii olla hiprakassa kestääkseni elämää, tämä on riippuvuus, addiktio siinä missä toinen mussuttaa pullaa tai suklaata tai röökaa :)
t 2005 :)[/i
lasi tai kaks viiniä ei tee kenestäkään alkoholistia. Jos näin olisi, suurinosa eurooppalaisista olisi 'alkoholisteja'. Suomessa tätä sanaa käytetään liikaa ja ihan väärin.
Kyllähän sen on pakosti haistava. Ihan sama mitä limua sen alkoholin Blandiksena on. Se on Alkoholi, mikä haisee...??
Siis eihän esim. kokiksen makuinen lonkero haise milleen :)
kuin kossussakin. Se on se ALKOHOLI, mikä haisee.
Se että itse juoma tölkistä haistellessa ei haise miltään, ei tarkoita mitään. Jos sitä juo kolme tölkillistä, niin kyllähän se alko haisee.
olen boheemi taivaanrannanmaalari ollut aina, joten jos käyttäysin kuten normi undulaattimiehen av-mamma, silloin minua vasta epäiltäisiin :)
Ja hei, ei mun tarvii olla hiprakassa kestääkseni elämää, tämä on riippuvuus, addiktio siinä missä toinen mussuttaa pullaa tai suklaata tai röökaa :)
t 2005 :)[/i
pitää joka päivä saada pari pulla-, suklaa-, rööki- tai viinasiivua, eikä voi olla ilman, on todellakin riippuvainen. Ja sillä peitellään AINA jotain ongelmaa.
Mä en voisi kuvitellakaan juovani päivisin, sillä pitää olla aina ajokunnossa.
mutta "kieltävät" asian, eivätkä puhu mitään.
Taatusti äitikin luuli, ettei me huomata mitään, mutta jokaikinen meistä kyllä tiesi koko ajan.
Siis onko sinusta ok se ajatus, että he sitten vuorostaan ottavat viiniä ja olutta kotona ollessaan "tissutellen"? En kysy millään pahalla, vaan uteliaisuudesta :)
Off topic: Olen tätä samaa miettinyt joskus myös ylinopeutta ajavista. Kun vanhemmat kuitenkin ovat se tärkein malli eikä sitä korjaa mikään autokoulu tmv, niin onko ok että oma lapsi päättää sitten ajokortin saatuaan itse, noudattaako nopeusrajoituksia ja milloin noudattaa. Kun useimmat sanoo, että se on sitten eri asia, kun MINÄ kykenen arvioimaan milloin voi ajaa ylinopeutta, mutta eihän se mun lapsi vielä 18-vuotiaana ole niin kokenut jne. Monesti siis vanhemmat kuitenkin toivoo, että lapsi tekisi "oikein", toisin kuin itse.
Tuttavan nuorehko mies kuoli alle 40-vuotiaana pelkkään tissutteluun. Kunnollinen aviomies ja isä, ei ollut koskaan humalassa, mutta tissutteli alkoholia tasaiseen tahtiin 10 vuotta. Ihan kuten sinä. Yhhtäkkiä elimistö romahti, siinä vaiheessa kun joutui sairaalaan keltaisena, ei ollut mitään enää tehtävissä. Kuoli 2kk ekan oireen jälkeen sairaalassa, kaipaamaan jäivät vaimo ja pienet lapset. Kukaan ei voi tietää, paljonko alkoholia kenenkin elimistö kestää, jotkut dokaa raskaasti vuosikymmeniä, toiset kuolevat 10 vuodessa pariin kaljaan päivässä, ilman mitään ennakkovaroitusta.
Jotta jatkakaa ihmeessä, te tissuttelijaperheenäidit. Voi jäädä lasten kasvaminen ja aikuisuus näkemättä. Ko. mies, ennen kuin vajosi koomaan, sai tietää tilansa, ja oli todella kauhuissaan siitä, että maksa ja munuaiset on tuhoutuneet niiden harmittomien kaljojen vuoksi peruuttamattomasti. Ehti hyvästellä perheensä, ja pyytää anteeksi.
tärkeää, että sitä pitää koko ajan lipittää. Itsekin joskus otan, mutta en koskaan humalaan asti.
Joillekin näköjään alkoholi on heti ongelma kun vähän ottaa eli kannattaisi lopettaa alkohlin käyttö, jos siitä on noin riippuvainen.
Eikä tämä ole jeesustelua, koska luulisi aikuisen tietävän mitä alkohli jatkuvasti käytettynä tekee sisuskaluille.
Meidän lähipiirissä nainen joka saanut viinalla sisuskalut romuksi ja nyt lääkäri kielsi alkoholin tai se on sitten menoa...
ja muutkin äitijuopot. uskotelkaa vain itsellenne että olette hyviä äitejä jne. mutta ei teidän elimistö kestä! tajuatteko mitä jokapäiväinen tissuttelu tekee sisäelimille?