painoarvio rv 36
3200g. Miltä kuulostaa? Minkähänlainen järkäle on odotettavissa? Apua?
Kommentit (22)
mittaan aina 3 pv jakson per viikko. Radi todettiin rv 28 ja alkuun sokerit pysyivät hyvinkin tasaisesti rajoissa säännöllisellä ja oikealla syönnillä. Syön muutenkin vain ruisleipää ja perunan sijaan mieluiten muita kasviksia, mutta jätin vielä mehut, jugurtit ja hedelmät pois. Liha, kasvikset ja maitotuotteet sekä marjat oli pääsääntöistä ravintoani.
Äitiyspolilla olen käynyt rv 33, 36 ja 39, joista viimeisellä todettiin, että yksi mittausarvo on yläkäyrän yläpuolella. Itse olen todennut, että sokerit ovat alkaneet parin viime viikon aikana nousta, eli aiemmin sopineet ateriakokonaisuudet nostavatkin sokereita toisin kuin ennen. Liikunnan väheneminen loppua kohti on myös vaikuttanut. Joten voit aivan hyvin olla oikeassa, että olisin parille viime viikolle tarvinnut insuliinia. Nyt asialle ei voi enää mitään, ja maanantaina lähden käynnistykseen. Leikkauksesta ei meillä puhuttu vielä mitään. Nelikiloisen synnyttäminen ei pitäisi olla ongelma, vaan vauvan koko ja sokerit. Olen kyllä ensikertalainen.
36. rv:lla paino oli 3,1 kg. 39. rv.lla jo 3.9-4.0 kg (kaksi eri ultraajaa). Käynnistyspäivä jo sovittu, koska kaikki mitat eivät mahdu enää kartalle. Tähän asti on kasvanut yläkäyrällä, mutta nyt humahti sen yli oikein kunnolla. LA:na olisi kuulemma ainakin 4,5-kiloinen, jos antaisi mennä sinne asti.
Minulla on radi, ja mietin juuri yo-juhlissa ottamaani kakkupalaa ja kerran mökillä syömääni yhtä grillimakkaraa. Olisiko pitänyt olla vieläkin tarkempi vaikka olen viimeiset 3 kk ollut todella tarkalla dieetillä.
Mittailetko arvoja jatkuvasti vai oletko ruokavaliolla ilman mittailuja? Ehkä sulla on vaikeutunut rd ajan kanssa, ja pienikin syöminen nostaa sokereita ja olisit ehkä tarvinnut lääkitystä. Näin voisi luulla jos vauva kasvaa hurjan kovaa yhtäkkiä lopussa ja jos siis et ole saanut mittaria kotikäyttöön tai riittävästi liuskoja.
mulle sanottiin noilla viikoilla ultrassa ettei millään yli neljän kilon mene vaikka olisi 2-viikkoa yliaikaa. Neuvolassa päivä ennen laskettua aikaa arvioivat 3600g, samana iltana syntyi ja painoa oli 4200g. Että mitäpä nekään tietää.