Miten joku voi elää "kädettömän" miehen kanssa?
Kaveri taas kerran kertoi miten sen broidi oli tullut asentamaan niille hyllyt seinälle kun oma mies ja itse ei osaa.
Mun mies vaihtoi niiden autoon öljyt viime viikolla, kun ei se kaverin mies osaa.
Mä en kestäis hetkeäkään mitään "neitiä" nurkissani. Yök!
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:08"]Meillä mies ei osaa mitään, eikä huolehdi mistään on kuin yksi kakara... nukkuu myöhään, ei tee mitään käskemättä, pitää kokoajan muistuttaa muistamaam... ei huolla taloa, ei huolla autoa, ei huollata autoa, ei huolehdi katsastuksista, ei tee ruokaa, ei maksa laskuja, ei hoida lapsia kuin pyynnöstä... ei pese vessaa, ei siivoa kuin käskystä...valittaa että vaadin häneltä liikaa ja kuulemma nalkutan, hän tekee silti 7h päivässä töitä 5 päivää viikossa, joten se on hänen hommansa, kotiäidin tehtävä on tehdä kaikki muu...jaa kaikki! Mies on silti töissä! Mies haukkuu minua, kun joudun komentamaan häntä...haukkuu läskiksi laiskaksi lehmäkdi, olenko mielestänne oikeasti kohtuuton? Niin ja kuskaa lapsia neuvoloissa, lääkäreissä ja harrastuksissa...
[/quote] siis piti kirjoittaa, että ei kuskaa lapsia, herättyään menee suoraan suihkuun, nytkin heräsi vasta justiin ja on suihkussa, minä huolehdin tässä lasten ruokailusts, mies on suihkussa...
Mä niin arvostan käsistään kätevää miestä! En osaisi elää pelkän kirjaviisaan kanssa.
Mä en tajuu, kun toi mun mies luulee elävänsä jossain hotellissa ja että palvelun pitää pelata. Minun pitää suostua seksiinkin, vaikkei mitenkään jaksaisi, mitään hän ei hoida, teen hänen veroilmoituksensakkin, jos en tee jää tekemättä...ilmoitan vesimittarie lukeman, siivoan, hoidan lapset, , maksan laskut, kolaan pihan, soittelen "asiat". Mies ei kerkeä, kun tekee töitä 8h/ pvä /5päivää/vko. Miten työssäkäyvillä muilla ihmisillä jää mitään aikaa yhtään mihinkään?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2010 klo 07:46"]Pissapoikaan voi lisätä nestettä ihan normaalisti ja öljyä lisätä. Ne merkit on ihan samat siinä niiden kansissa kuin oli 10 vuotta sitten.
Onko tosiaan ihmiset nykyaikaan noin avuttomia? Auto voi sisältä olla "ufo", mutta kun aukaisee konepellin, niin ihan samat letkut, suodattimet, moottori ja muut sieltä löytyy kuin ennenkin.
Kai sentää tankkaus onnistuu, vai pitääkö siihenkin pyytää apuja?
[/quote] meillä mies ei muista lisätä autoon öljyä, eikä pissapoikaan nestettä, ei kuulemma kerkeä, tai muista
Suurin osa näistä mollaajista ei osaa itse kyseisiä töitä tehdä. Mutta harva osaa myöskään ommella, kutoa sukkia, mattoja tai fileroida edes kalaa, mateen nylkemisestä puhumattakaan. Jos miehen pitää osata rakentaa talo, on naisen osattava sit kutoa verhot ja matot sinne, osattava hillota, mehustaa sekä säilöä sienet.
Mulle riittää, että mies osaa hoitaa lasta, laittaa ruokaa, hoitaa asianasa muutenkin ja on pystynyt hankkimaan kunnollisen koulutuksen ja töitä. Saman osaan itsekin, ja mikäli jotain pahaa miehelleni tapahtuisi kykenisen hoitamaan kodin, lapsen ja käymään töissä, josta saan kohtuullista palkkaa. Sillä voin elättää itseni ja lapseni turvauttamatta muiden tukeen ( niin kauan kuin terveys riittää). Ja maksamaan mahdollisista tarvitsemistani ulkopuolisista palveluista.
Mun miehellä on kauniit kädet, hoikat pitkät sormet. Voimaa löytyy näpeistä vaikka kuinka, ja niillä samaisilla käsillä on rakennettu meidän koti! Lisäksi kädet taipuvat vauvan kutitteluun, minun hellittelyyn, pihatöihin, jopa kakkuvatkaimen ympärille!!! Lattiamoppiin ne kädet ei jostain syystä tartu, mutta eipä tuo haittaa, mies imuroikoon ja mä pesen lattiat :-)
Eli ei ne sileät ja kauniit kädet aina tekemättömyydestä kerro, toisilla nyt vaan on sellainen iho + luuston rakenne.
Hyi sellanen neitimäinen mies ei ispais pätkääkään. Yleensäkin mua inhottaa jos kättelen jotain miestä ja sillä on sellaiset hoikat, hennot ja SILEÄT kädet, etovaa!
JEE!!! Eka kerta, kun törmään tohon biisiin av:lla. Se vasta piristi päivää :D
Joo, en minäkään jaksaisi miestä joka ei osaa MITÄÄN käytännön asioita, mutta joku öljyjen vaihto yms. nyt ei paljon hetkauta. Enemmän haittaisi jos mies ai hallitsisi niitä jokapäiväisiä taitoja, kuten kaupassakäyntiä, ruuanlaittoa, lastenhoitoa jne. Tiedän monia miehiä jotka osaavat huoltaa auton alusta loppuun mutta sormi menee suuhun jos pitäisi ihan itse tehdä ruokaa eikä vaan lämmittää valmista tai syödä voileipiä :) Puhumattakaan esim. nappien ompelusta, tyttären hiusten letittämisestä tai pyykinpesusta ;)
tartteeko silti osata vaihtaa autoon öljyt :)
tai vaihtaa autoon öljyä. Kyllä kai jokaisen noi taidot olis osattva, myös naisten.
mieluummin ostan vaatteet kaupasta kuin näen sen vaivan, että alan itse väkertämään lapasia. Miksei mies sitten saisi vaihdattaa niitä öljyjä tai renkaita ammattilaisella? tai sitten arvon rouvat voisivat itse opetella sen homman.
että öljyjen tai renkaiden vaihto vie saman ajan kuin niiden vaihdatus. Verrattavissa siihen, että vie napin ommeltavaksi ompelijalle tai kengät lankattavaksi suutarille.
Minusta on 100 % järkevää opetella arjen pikkutaidot, ettei tarivtse tuhlata aikaa ammattilaisten odotteluun ja panna rahaa yksinkertaisten asioiden teettämiseen.
Viimeisestä kommnetista olen samaa mieltä: ei ole sellaisia kotihommia, joita nainen ei voisi opetella tekemään, jos se on tarpeen (=jos mies ei tee). Ja toisinpäinkin tietysti, jos ei lasketa imettämistä.
...varsin huono esimerkki miehen kädellisyydestä tai kädettömyydestä.
Se nimittäin viittaa juuri siihen autonrassaaja-miestyyppiin, joka pyhittää elämänsä autoille ja muille vempeleille.
Eiköhän normimiehelle, joka siis käy töissä päivisin, ole tärkeämpää osata vaikkapa osata kaikki perustyöt sekä olla hyvä ja osallistuva isä lapsille kuin osata vaihtaa öljyt autoon!?
Öljyjen vaihdon oppii jokainen normaali järjellä varustettu ihminen (myös nainen!!), mutta miksi ihmeessä se pitäisi tehdä itse, kun nykyauto pitää käyttää huollossa joka tapauksessa? Eri asia tietty, jos perheen auto on muutenkin itsehuollettava vanhempi peli.
Totta kai renkaat kannattaa vaihtaa itse juuri mainitsemastasi syystä.
Sen sijaan öljyjen vaihtoon olisi typerää kuluttaa aikaansa - auton joutuu joka tapauksessa käyttämään huollossa kerran vuodessa, jolloin öljyjen vaihdon voi antaa tehtäväksi. TÄmä ei mitenkään ole verrattavissa noihin mainitsemiisi muihin esimerkkeihin.
mieluummin ostan vaatteet kaupasta kuin näen sen vaivan, että alan itse väkertämään lapasia. Miksei mies sitten saisi vaihdattaa niitä öljyjä tai renkaita ammattilaisella? tai sitten arvon rouvat voisivat itse opetella sen homman.
että öljyjen tai renkaiden vaihto vie saman ajan kuin niiden vaihdatus. Verrattavissa siihen, että vie napin ommeltavaksi ompelijalle tai kengät lankattavaksi suutarille. Minusta on 100 % järkevää opetella arjen pikkutaidot, ettei tarivtse tuhlata aikaa ammattilaisten odotteluun ja panna rahaa yksinkertaisten asioiden teettämiseen. Viimeisestä kommnetista olen samaa mieltä: ei ole sellaisia kotihommia, joita nainen ei voisi opetella tekemään, jos se on tarpeen (=jos mies ei tee). Ja toisinpäinkin tietysti, jos ei lasketa imettämistä.
Mä olen nainen, mutten osaa kutoa kunnolla. Virkata osaan jotenkuten ja ompelukonekin toimii, kaavojen kans en viiti nysvätä. Siivousta vihaan.
Rakentaminen ja remontoiti sen sijaan sujuu, tällä hetkellä työn alla on lapsille leikkimökki pitkästä tavarasta. Auton huollan itse. Samaten itse kaadan ja pilkon polttopuut, kädessä pysyy niin mottorisaha kuin kirves.
Itselläni on minulle täydellisesti sopiva mies: hän hoitaa talonrakentamisen, huoltaa auton itse ja on muutenkin varsin näppärä käsistään. Olen tästä enemmän kuin onnellinen.
Kuitenkin on syytä muistaa, että toisessä täytyy olla myös muita itseä ilahduttavia piirteitä. Mitäs, jos kumppani jostain syystä menettäisi toimintakykynsä? Ei itse tekeminen ole tietenkään kaikki kaikessa, mutta arvostan sitä suuresti. Oikeastaan voin myöntää suorastaan inhoavani laiskoja ja mitään aikaansaamattomia vetelyksiä -niin miehiä kuin naisiakin.
eikä paikkaa edes sille siinä auton alustassa. Joten ei enää kotihuolto edes onnistu. Ei ole vararengasta yms.
Minullakin on sellaiset kokemukset niin seksi- kuin perhe/parisuhdeterapeuteista, että naisen tulee joustaa ja ymmärtää ja nähdä asiat miehen ja kaikkien muiden kannalta.
Perheongelmatilanteessamme terapeutti antoi konkreettisia muutokseen johtavia toimintaneuvoja minulle. Miehen tehtävä oli vain - olla. Perheemme ongelmien yksi aiheuttaja oli miehen edellisen liiton lapsi.
Terapeutin mielestä avain muutokseen oli siis minulla.
Miestä ei vastuutettu ottamaan vastuuta omasta lapsesta, eikä tätä teini-ikäistä vastuutettu omasta käytöksestään minua kohtaan.
Ajatus, että toista ei voi muuttaa mutta itseä voi, ja sitä kautta sen toisenkin osaapulen käytös muuttuu, toimii siis niin, että vaimo ja nainen tekee tuon muutoksen - miehen tai kenenkään muunkaan osapuolen ei tarvitse muuttua
Minunkin ex makasi kolme tuntia sohvalla ja odotti koska minä tule kotiin laittaman hänelle ruokaa lautaselle. vastasin kotiin tullessani että olisit ottanut jääkaapista ruokaa ja lämmittänyt, ruoka oli valmiina. Minä menin suihkuun ja mies seurasi perässä ja sanoi;"Niin minä nyt tarkoitin sitä mitä sanoin, laita minulle ruokaa!" Sanoin että jos ei itse saa jääkaapista, niin kuolkoon nälkään! Tämä tarina kerrottiin joskus terapiassa, ja terapeutti haukkui minut maanrakoon. Minä olin kuulemma itsekäs paska kun en osannut ajatella miestäni ollenkaan, enkä sitä miltä hänestä tuntuu, ajattelin vain itseäni. Että tällaiseksi me naiset miehemme kasvatamme.
Täh? Mikä terapeutti tollanen on?
joka kerran opasti mua täällä AV:lla. Mä kerroin jossain ketjussa, miten hirvittävän turhauttavaa on se, kun mies ei osaa puhua tunteistaan (hän kyllä tunnistaa tämän itsekin). Mieheni on todella herkkä, mutta hän ei osaa nimetä tunteitaan, ja menee aivan mykäksi, kun pitäisi puhua painavista asioista. Noh, ketjuun tuli sitten joku "asiantuntija" neuvomaan minua, miten miehet osaavat kertoa tunteistaan vivahteikkaasti ja monipuolisesti, mutta se ei kelpaa, koska me tyhmät naiset odotamme heiltä sitä samaa diskurssia, mitä naistenlehdissä viljellään. Yritin tiedustella häneltä, mikä kohta vaikenemisessa on "vivahteikasta ja monipuolista", mutta valitettavasti hän ei palannut kertomaan sitä. Terv. Ei tuon viestin kirjoittanut
ja maksaa niiden työttömyyskorvauksia, jotka ei itse osaa töitä tehdä. Mieluummin olen tässä päässä nokintajärjestystä. :)
Meillä minä laitan hyllyt.
Ainakin kun tätä ketjua lukee. Moni jumittu öljynvaihtoon vaikka se varmasti oli vain esimerkki.
Mä ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Mun ex oli mies joka osasi vaikka mitä. Napin ompelusta remonttiin ja kaikkea siltä väliltä.
Erottiin ja seurustelin vähän aikaa miehen kanssa joka oli just sellainen kädetön. Mä olin tosi hämmästynyt siitä että mies ei osaa vaihtaa renkaita. Pyysin apua ja se sanoi että ei osaa, vie autonsa renkaanvaihtoon. Ok, mä en jaksa jonotella, soitin eksälle ja vaihto renkaat.
Eipä se suhde siihen kaatunut vaan ihan muihin juttuihin, mutta mä en myöskään tajua mitä en miehet on isiensä kanssa pienenä tehneet kun ei edes vasara kädessä pysy?
Nykyinen mies kokosi eilen kodinhoitohuoneeseen pyykkikaapit ja meidän poika jolla on ikää 8-vuotta, auttoi isäänsä, tekemällä oppii.
Aina sanotaan että äitien pitää opettaa poikiaan tekemään ruokaa ja siivoamaan, miksi isät ei sitten voi opettaa niitä muita kädentaitoja, ei niistä haittaakaan ole, päinvastoin.
Suhteeni on kriisissä ja olen nyt yrittänyt lukea mm. Mars & Venus-kirjoja. Onhan siellä ihan asiaakin mutta tuntuu usein kuin lukisi pikkuvaimoille tarkoitettua avioliitto-opasta 50-luvulta; miehellä on niiiiiiiin hieno ja monimutkainen vetäytymissysteemi joka pohjaa kivikaudelta ja blaablaa. Neuvot jakaantuvat eri vaiheisiin sen mukaan, missä tilassa MIES on- eli paskat naisesta? Muutenkin tuntui oudolta loputtomiin vaan ymmärtää aikuista miestä, eikö joskus voisi sanoa tälle suorat sanat jos kerran käyttäytyy kuin paskahousu??
Meillä mies ei osaa mitään, eikä huolehdi mistään on kuin yksi kakara... nukkuu myöhään, ei tee mitään käskemättä, pitää kokoajan muistuttaa muistamaam... ei huolla taloa, ei huolla autoa, ei huollata autoa, ei huolehdi katsastuksista, ei tee ruokaa, ei maksa laskuja, ei hoida lapsia kuin pyynnöstä... ei pese vessaa, ei siivoa kuin käskystä...valittaa että vaadin häneltä liikaa ja kuulemma nalkutan, hän tekee silti 7h päivässä töitä 5 päivää viikossa, joten se on hänen hommansa, kotiäidin tehtävä on tehdä kaikki muu...jaa kaikki! Mies on silti töissä! Mies haukkuu minua, kun joudun komentamaan häntä...haukkuu läskiksi laiskaksi lehmäkdi, olenko mielestänne oikeasti kohtuuton? Niin ja kuskaa lapsia neuvoloissa, lääkäreissä ja harrastuksissa...