Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa asuinaluetta pääkaupunkiseudulla!

Vierailija
17.06.2010 |

En tunne kovin hyvin pääkaupunkiseutua ja olen avoin kaikille ehdotuksille. Tavoitteena olisi löytää viihtyisä, rauhallinen ja toimiva asuinalue (terveydenhuolto, kirjasto, kaupat lähellä), josta hyvät kulkuyhteydet Helsingin keskustaan. Luonnon läheisyys tai ainakin vehreys plussaa, sekä siistit leikkipuistot.

Alue voi olla siis missä tahansa päin pääkaupunkiseutua!

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempia alueita löytyy Espoosta; merenrannat ja Tapiola -kyllä sinnekin metrolla kohta pääsee, montakohan vuotta senkin rakentaminen myöhästyy aikataulusta... No espoolaiset ajaa autoilla joka tapauksessa. Tapiolassa on kuitenkin hyvät koulut, harrastusmahdollisuudet ja palvelut lähellä. Lisänä hyvät ulkoilumaastot ja aika rauhallistakin, jos ei sinne halvimpiin kerrostaloihin tunge asumaan.

Helsingissä taas Ruoholahti on lähellä keskustaa, aika hyvät palvelut. Viikki on kaukana keskustasta, mutta mukava alue ja yhteydet toimii.

Vierailija
42/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kokevat espoolaisista asuinympäristönsä kaikkein turvallisimmaksi. Siitä hyvästä kannattaa ehkä jotain maksaakin.

t. entinen tapiolalainen, nykyinen meikkulainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vierailulla viikonlopun yli rauhallisella alueella Kalevassa ja naapureina vaikutti olevan lähinnä eläkeläisiä, vaikka pihalla oli myös vempeleitä lapsille. Rauhallista, siistiä ja vehreää. Kaikin puolin myönteinen ensivaikutelma :)

Tosin tuolla alueella ei ole juuri nyt mitään myynnissä tai vuokralla.

Mua vaan mietityttää oma viihtyminen pidemmän päälle. Olisi ihana asua paikassa, jossa kävelyetäisyyden päässä olisi korkeatasoisia museoita, taidenäyttelyitä, ooppera...

Vierailija
44/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa ostaa city-yksiö sen Keravan asunnon kaveriksi. Sitten viikonloppiuisin voitte tulla stadiin "mökille".

Vierailija
45/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihana. Sääli vaan, että todella kallis. Tosin täällä asuu lapsiperheitä pienemmissäkin kämpissä ja vuokralla, kun alue on muuten siisti, ulkoilupaikat vieressä erinomaiset ja palveluitakin on sentään joitakin jäljellä. Tosin päivähoitotilanne alueella on huono, koska laopsiperheiden määrä on yllättänyt.

Vierailija
46/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin taitaa olla. Olen asunut vuosia maailmalla, Suomessa käynyt vain kääntymässä. Niin moni asia on muuttunut ja perhekin on tullut perustettua ulkomailla. En tiedä, mitä Suomessa tai Suomesta haluaisin.

Suomessa asuessa opiskelin historiaa ja kulttuuriaineita, vingutin viulua, pimputin pianoa, tanssin balettia, työskentelin museossa. Ulkomailla olen ollut kotirouva ja nyt lapsen myötä kotiäiti. Omia harrastuksia ei enää ole. Mies paljon työmatkoilla ja minä lapsen kanssa paljon kotosalla sisätiloissa turvattomuuden vuoksi. En tiedä sitten, mitä Suomessa haluaisin, kun yllättäen olen takaisin ns. omalla maaperällä ja turvallisuuskysymystä ei tarvitse (?) enää pohtia ja sen vuoksi rajoittaa menemisiään tai asuinaluetta.

ÄAp

Ehkä kannattaa ostaa city-yksiö sen Keravan asunnon kaveriksi. Sitten viikonloppiuisin voitte tulla stadiin "mökille".

Vierailija
47/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että nämä mukahienot espoolaiset kommentoi ivallisesti mutta mitä siitä.

Kaikki nuo antamasi kriteerit edulliseen hintaan.

Myös kivoja rivarialueita tarjolla, kaikki palvelut, kaupat, uimahalli, Vantaan paras lukio

Kaikki riipppuu kadusta

ostarin kulmat aika pahat silti

Vierailija
48/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 99%:n varmuudellä millään pk-seudun alueella ette joudu kökkiä siästiloissa turvallisuuskysymysten takia.

Tervetuloa Suomeen, joka oikeasti on lapsiperheiden paratiisi. Muista myös, että täällä saat lapsesi 230e:lla tarhaan!

Monta muuta vikaa täällä on, mutta aika helppoa on perheellisen elämä

Omia harrastuksia ei enää ole. Mies paljon työmatkoilla ja minä lapsen kanssa paljon kotosalla sisätiloissa turvattomuuden vuoksi. En tiedä sitten, mitä Suomessa haluaisin, kun yllättäen olen takaisin ns. omalla maaperällä ja turvallisuuskysymystä ei tarvitse (?) enää pohtia ja sen vuoksi rajoittaa menemisiään tai asuinaluetta.

ÄAp

Vierailija
49/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläinen Espoo loistava vaihtoehto. Kuntokeskuksissa lastenhoitopalvelut, koulut hyvät, palvelut jne.

Vierailija
50/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maksullinen. Muutenkaan en kyllä siellä lasten kans asuis.

Vierailija
51/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... valitsisin ehdottomasti länsipuolen. Jos ette ole ihan tyhjätaskuja. Itä-Helsinkiin joutuu nimittäin kulkemaan metrolla, joka on melko ikävää kyytiä etenkin ilta-aikaan. Käykää vaikka kokeilemassa ihan käytännössä ennen mitään päätöksentekoa. Niin näette eron parhaiten.

minä taas suostun asumaan vain "metron varrella"! Junat ja bussit aikoinaan koettu, ei ikinä enää niiden varaan! Koko ajan saa odotella myöhässä olevia busseja/junia, vuoro jäänyt välistä, liian täynnä, liian kuuma jne. Ensimmäisen 20v asuin länsipuolella ja nyt kun on joskus käynyt katsomassa, tuntuu kuin siellä olisi jääty se 20v ajasta jälkeen, paljon enemmän slummin oloista kuin moni Itä-Helsingin alue.

T. erittäin tyytyväinen vuosaarelainen

Vierailija
52/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtökohtaisesti katsoisin sitäkin, että minkälaiseksi arki muodostuu eli minkälaiset on työmatkat ja minkälaiset oltavat on lapsilla. Itse ollaan aina tykännyt Espoon rauhallisuudesta (no joo, on täälläkin tullut slummeissa asuttua, mutta esim. rikostilastot ovat ihan eri luokkaa kuin Helsingissä kuitenkin). Espoossa on minun makuun pari asuma-aluetta, jotka minusta täyttää hyvin hyvän asuma-alueen kriteerit eli on kunnon kaupat, palvelut, kulttuuria ja hyvät yhteydet Helsinkiin. Joku muu voi toki keksiä lisääkin alueita, mutta minusta Tapiola ja Leppävaara on noissa palveluissa ykköset ja matka Helsingin keskustaan on paljon lyhyempi kuin monista Helsingin lähiöistä. Tapiolaan on tosiaan tulossa metro ja sen myötä Tapiolaa tullaan kehittämään kovasti. Metro ei kuitenkaan tuo parannuksia liikenteeseen, sillä juuri katsoin, että metrolla tulee menemään meidän kotoa 13 min HKI keskustaan, kun nyt pääsee bussilla 11 min.

Suosittelen alkuperäiselle jalkautumista paikkoihin. Käy kurkkaamassa vaikka eri ostoskeskuksia ja niiden ympäristöjä. Sello, Iso Omena ja Tapiola on siistejä, samaa ei voi valitettavasti sanoa Itiksestä ja vastaava keskittymä oikeastaan puuttuu kokonaan Länsi-Helsingistä. Itse olen asunut pitkään Leppävaarassa ja en keksi siitä nyt mitään pahaa sanottavaa, mutta valitettavasti näen, että sen kehitys jatkossa ei voi olla niin hyvä kuin esim. Tapiolan ja siksi muutetaan nyt sitten Tapiolaan. Kun 11 vuotta sitten ostin asunnon Leppävaarasta, niin se oli hyvä valinta, sen näkee jo vaikka siitä, että meidän asuntomme arvo nousi 91% 10 vuodessa ja samaan aikaan Tapiolan nousi 40% suurinpiirtein. Jatkossa erot tulevat kyllä tasaantumaan, näin ainakin veikkaan. Uudet asuma-alueet on nykyään Suomessa rakennettu pks hyvin vuokratalovoittoisesti, joten esim. tässä ketjussa mainitun Vuosaaren tietyillä osa-alueilla on HURJAT prosenttiosuudet vuokra-asuntoja. Mielestäni Helsinki on hyvää vauhtia menossa kohti samaa kuin vaikka Tukholma ja vaikka Espoo on ollut pitkään kaukana tuollaisesta kehityksestä, niin sekin alkaa nyt kolmessa lähiössä mennä kohti tuommoista kehitystä.

Vierailija
53/82 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Ilola/Kylmäoja rauhallisia lapsiperhe-alueita, pää-asiassa pientaloaluetta. Bussilla pääsee Helsinkiin ja Tikkurilaan. lähelle tulossa Leinelän juna-asema.

Rauhallista ja leppoisaa :)

Vierailija
54/82 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiessani vastauksia hymyilyttää rajusti.

Mitä ihmeen asiantuntijoita tänne kirjoittelee.

Vantaan ja Helsingin slummit tuli lueteltua.

Kulosaaressa yksiö maksaa saman kun ok-talo jakiksessa, tai 4h+k vuosaaressa.

Vuosaareen ei muuteta kun pakonedessä.

Vierailija
55/82 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latokartanossa varsinkin erittäin hyvät ulkoilumahdollisuudet ja luonto lähellä, kuin asuisi kylässä kehä 1 sisäpuolella. Kirjasto, 4 kauppaa (iso Prisma, siwa, Valintatalo, Alepa), terveysasema kävelymatkan päässä olevassa naapurikaupunginosassa. Keskustaan pääsee julkisilla hyvin.

Erittäin lapsiperhevoittoinen alue ja runsaasti päiväkoteja.

Vierailija
56/82 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lompakko kestää. Sinne menisin itsekin.

Vierailija
57/82 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelut jo tullutkin.

Vierailija
58/82 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei niin katajanokka on varmaan se mitä etsit :)

Meren rannalla, leikkipuisto, koulut ja tarhat asuinkadusta riippumatta ihan lähellä. Apteekki ja kauppa löytyy. Liikuntahalli myöskin.

4 ratikalla keskustaan korkeakulttuuria harrastamaan! ;)

Tää on paras paikka jossa oon koskaan asunut! :)

Vierailija
59/82 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... valitsisin ehdottomasti länsipuolen. Jos ette ole ihan tyhjätaskuja. Itä-Helsinkiin joutuu nimittäin kulkemaan metrolla, joka on melko ikävää kyytiä etenkin ilta-aikaan. Käykää vaikka kokeilemassa ihan käytännössä ennen mitään päätöksentekoa. Niin näette eron parhaiten.

metrolla pääsee nopeasti, sekö siinä on ikävää?

Kirjoittajan ei ole ilmeisesti tarvinnut koskaan matkustaa Suomen rajojen ulkopuolelle...

Vierailija
60/82 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana asuinpaikka ja metro vieressä, Itäkeskus ja Kamppi vieressä, suosittelen lämpimästi. Eiks Kontula ole slummi?

Esim. me asumme Kontulassa, enemmän mellunkylän puolella. Lähellä Kontulan urheilupuistoja ja meillä ei ole mitään pahaa sanottavaa alueesta. Asumme siitillä rivarialueella, hyvät kulkuyhteydet, siisti alue ja kaukana slummista ;)