Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahan kauhea kysymys, mutta: kenen haluaisit huolehtivan lapsistasi, jos niin kauheasti kavisi etta molemmat miehesi kanssa kuolisitte?

04.10.2005 |

Meillä tuli aamulla sellainen keskustelu. Omat vanhempani ovat liian vanhoja huolehtimaan lapsistani, veljiä ja siskoja minulla ei ole. Miehelläni ei ole vanhemmat elossa ja hänelläkin on vain yksi vanhempi poikamiesveli josta ei olisi huolehtimaan.

Hirveä ajatus, että kuollessamme lapsemme joutuvat jonnekin vieraan hoiviin. Luoja suokoon, ettei niin käy koskaan...:(

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien vanhemmat ovat jo niin iäkkäitä, ettei oikein enää lapsiperhe-elämäksi heillä taipuisi.

Mulla ei ole sisaruksia. Miehelläni on sisko, joka on kahden lapsen yksinhuoltaja. Kaksi lisää sinne olisi mahdoton yhtälö yhden huoltajan perheessä.

Mulle läheisin on serkkuni, mutta hän taas ei varmaankaan haluaisi lapsiani itselleen, en ainakaan usko niin.

Eli varmaankin pitää toivoa että sitten löytyisi joku ihana sijoitusperhe jostain muualta.

Vierailija
22/29 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hänenkään terveytensä ei välttämättä kestäisi pienen lapsen (myöhemmin usean pienen lapsen) kasvattamista. Appivanhemmat eivät varmasti jaksaisi. Ehkä pitäisi itsekin miettiä tuota testamenttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuuksien mukaan lapsi pyritään ensisijaisesti sijoittamaan lähisukulaisille, kun molemmat vanhemmat on kuolleet. Lasten elämää ei ole tarpeen järkyttää yhtään enempää, kuin mitä vanhempien kuolema aiheuttaa. Näin sanoi 3:n eri paikkakunnan lastenvalvojaa.

Otin itse asiasta selvää jäädessäni lasten ainoaksi huoltajaksi. Jos minä kuolen, vanhempani tulevat saamaan lasteni huoltajuuden. Ei mieheni, ei lasten isä, eikä etenkään kukaan vieras ihminen, vaan minun vanhempani, jotka muuten ovat alle 50 ja lapset jo 7 ja 8...

Vierailija
24/29 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten testamenttaaminen ei ole mahdollista, mutta tuo ym on. Meillä kun on oheishuoltaja.

Vierailija
25/29 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä perusteella sanon, että sylikummi. Tai sitten oma äitini. Sisaruksillani on erilaiset kasvatusperiaatteet, että en haluaisi heille.

Vierailija
26/29 |
04.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset olisivat sen jälkeen sosiaaliviranomaisten " omaisuutta" !! Itse luotan kaikkiin lähisukulaisiini (vanhempiin, sisaruksiin) ja voisin tuollaisessa tapauksessa " antaa" lapset kenelle tahansa heistä.

Toivottavasti tällaista ei koskaan tapahdu.

Vierailija
27/29 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapset olisivat sen jälkeen sosiaaliviranomaisten " omaisuutta" !! Itse luotan kaikkiin lähisukulaisiini (vanhempiin, sisaruksiin) ja voisin tuollaisessa tapauksessa " antaa" lapset kenelle tahansa heistä.

Toivottavasti tällaista ei koskaan tapahdu.

Vierailija
28/29 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai orpoja. Itse haluaisin että lapseni menisi kälylleni, jonka kanssa olemme joskus asiasta keskustelleet.

Vierailija
29/29 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta ei ole kyllä koskaan ollut puhetta kenenkään kanssa. Kamala ajatus totta tosiaan=(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi