Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkkisi vauvavuoteen? Mitä kannattaa ehdottomasti tehdä / jättää tekemättä?

Vierailija
17.06.2010 |

Ja nyt en tarkoita mitään perusjuttua, itsestään selvyyksiä :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei samaan sänkyyn, vaan oman heti alusta alkaen. Pahvilaatikko pinnikseen, ei mitään muuta tartte.

Vierailija
2/10 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei samaan sänkyyn, vaan oman heti alusta alkaen. Pahvilaatikko pinnikseen, ei mitään muuta tartte.

tämä ole ihan vauvasta kiinni. Toiset viihtyy paremmin vieressä, ja monelle äidillekin sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva HETI viereen, miljoona kertaa helpompaa elämä niin. Kantoliina helpottaa myös, ja kotitöiden suhteen sormien läpi katsominen. Eli teet sellaisia juttuja joita haluat, ei sellaisia, joita ajattelet että pitää tehdä.

Vierailija
4/10 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minä olen sitä mieltä, että ehdottomasti pitää opettaa vauva tutille (vaikka olin ennen esikoista jyrkästi eri mieltä :D) tai ainakin yrittää kovasti. Ja olisi hyvä myös totuttaa se silloin tällöin pullomaitoon. Ja nokkamuki ja ensilusikat on ihan turhakkeita.

Joku toinen taas ei liene lainkaan samaa mieltä kanssani :)

T: neljän äiti

Vierailija
5/10 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva viihtyy varsin hyvin myös lattialla, jos annetaan viihtyä. Kun päivällä on tekemistä ja illalla syötetään vatsa täyteen, saa äitikin nukkua yönsä. Jokaiseen inahdukseen ei kannata reagoida.

Mies kannattaa jättää kahden vauvan kanssa jo ensimmäisellä viikolla. Ehkä vain vartiksi, mutta kuitenkin. Äiti voi viedä roskapussin ja käväistä kaupassa siinä kuin mieskin (jos se kauppa siinä lähellä).

Vauva ei kuole, vaikka saa vastiketta. Anna sitä, parempi vatsa täynnä kuin kuukausien nälkä.

Vierailija
6/10 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjaa ylös "merkkipaaluja", mutta myös hassuja tapahtumia, mitkä leikit vauvasta oli mukvaia minkäkin ikäisenä, miten vauva ääntelee, mitkä lelut/kirjat suosikkeja ym.

Meillä ainakin isommat lapset tykkää ihan hulluna kun kerron minkälaisia he olivat vauvoina ja mitä hassuja juttuja he ovat tehneet pieninä. Itsehän en muistaisi näistä enää mitään ellen olisi kaikkea kirjoittanut ylös.

Vierailija
7/10 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata miettiä, mitä vauvan "pitäisi" tehdä, tai verrata muihin vauvoihin, tyyliin "Kyllähän sen pitäisi jo nukkua läpi yön", "Kyllä mun pitäisi saada lukea lehti edes rauhassa" jne. Sillä aiheuttaa vain itselleen ahdistuksen ja turhaa stressiä.

Kannattaa miettiä omia tapoja hoitaa vauvaa, mikä toimii omalle perheelle parhaiten ja uskoa sydämeensä, mikä tuntuu oikealta.

kolmen äiti

Vierailija
8/10 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta tapaa tehdä asiat oikein. Tärkeintä, että itse jaksat. Sitä kautta vauva voi paremmin.

Vierailija
9/10 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet ota av-mammojen neuvoja liian kirjaimellisesti ;)

Vierailija
10/10 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressaa. Älä aseta itsellesi ehdottomia sääntöjä tai korkeita tavoitteita. Hyväksy vauva sellaisena kuin se on ,älä odota siltä liikoja tai ikätasoon nähden liikoja ( siis tyyliin nyt pitäisi jo osata viihtyä itsekseen, pitäisi osata nukkua yksin, nukahtaa itse, miksei se osaa sitä tai tätä).

Jätä kotityöt vähemmlle, jos väsyttää tai jos vauva tarvitsee sinua jatkuvasti. Vauva tarvitsee syli mutta ei välitä yhtään, vaikka vähän on sekaista.

Anna muidenkin hoitaa vauvaa. Erityisesti lapsen isän. Jätä lapsi ja isä säännöllisesti kahdestaan (mieti, miltä tuntuisi, jos et itse koskaan saisi olla lapsen kanssa kahdestaan, vaan toinen aina hössäisi vieressä). Anna muiden järjen rajoissa hoitaa lasta tavallaan.

Muista, että kaikki lapset ovat erilaisia.

Järjestä itsellesi tilaisuuksia levätä ja välillä tehdä jotain mukavaa, muuta kuin hoitaa lasta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän