ramadanista!!!!
miten pystyn anopilleni toivottamaan hyvaa Ramadania arabiaksi??? Ramadan Mubarak??
Olkaa niin ihania ja auttakaa.....KIITOS!!!!
Kommentit (69)
VOIKO MUHAMMED TOIMIA VÄLITTÄJÄNÄ?
Jos sinä olet muslimi, niin olet varmasti ajatellut sitä mahdollista vaihtoehtoa, että Muhammed voisi toimia välittäjänä viimeisellä tuomiolla. Sillä monet muslimit ovat tosiaankin ajatelleet, että Muhammed, viimeisin profeetoista ja profeettojen sinetti, rukoilisi silloin muslimien puolesta ja niin heille avautuisivat taivaan ovet tämän rukouksen johdosta.
Mutta saatamme hyvin kysyä, että miten Muhammed voisi toimia välittäjänä muille? Sillä kun hän itse oli hyvin syntinen ja myös Koraani osoittaa hänen tehneen syntiä, niin miten sellainen ihminen voisi auttaa meitä? Miten hän voisi toimia välittäjänä muille tai olla meidän apunamme Jumalan tuomioistuimen edessä, koska hänen elämänsä ei juuri eronnut meistä muistakaan?
Niinpä jos katsomme pelkästään Koraania seuraavien kohtien valossa, voimme huomata hänen puutteellisuuteensa ja syntisyytensä. Miten hän tämän valossa voisi siis auttaa meitä?
Niin ylistä Herraasi kiittäen ja pyydä häneltä anteeksi! Hän on totisesti laupias. (110:3)
Olemme totisesti antaneet sinulle ilmeisen voiton, jotta Jumala antaisi sinulle anteeksi jo tekemäsi ja vastaiset syntisi, täydentäisi hyvyytensä sinua kohtaan ja johtaisi sinut oikealla tiellä. (48:1,2)
... ja pyydä anteeksi niin omia syntejäsi kuin uskovien miesten ja naistenkin syntejä. (47:19)
JUMALAN TEKO
Kun on kyseessä Jumalan hyväksynnän saavuttaminen, niin on meidän todettava, että emme voi sitä omilla teoillammekaan mitenkään saavuttaa. Me emme voi sitä saavuttaa, vaan voimme korkeintaan vain lisätä syntivelkaamme jokapäiväisen vajavaisen elämämme takia. Lisäksi saman puutteellisuuden tähden meiltä jää varmuus Jumalan hyväksynnästä kokematta - eli se jää kokematta, koska me pidämme pelastuksen perustan koko ajan itsessämme ja katsomme joka hetki vain omaan puutteellisuuteemme. Tähän meidän puutteellisuuteemme ja syntisyyteemme viittaavatkin osuvasti mm. seuraavat jakeet:
- (Room 3:23) Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.
- (Room 3:9) Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla.
- (Gal 3:22) Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
- (Joh 7:19) ...Ja kukaan teistä ei lakia täytä...
Edelläolevaan ongelmaan on kuitenkin olemassa ratkaisu, ja se on se, että Jumala on jo tehnyt meidän puolestamme sen, mihin me emme itse pysty. Eli hän on tehnyt kaiken edestämme niin, että meidän ei tarvitse itse yrittää saavuttaa hänen hyväksyntäänsä. Yritämme seuraavien kappaleiden valossa selittää tätä asiaa ja miten se on tapahtunut:
Jumala lähetti Jeesuksen. Ensinnäkin Raamattu osoittaa, että Jumala lähetti Jeesuksen tänne pelastamaan meitä. Aloitteentekijänä oli ja on siis itse Jumala, ja motiivina hänen rakkautensa ihmisiä kohtaan, koska hän ei tahdo kenenkään hukkuvan eli joutuvan kadotukseen. Hän tahtoi meidän pelastumistamme ja lähetti siksi Jeesuksen. Tämä on lähtökohta sille, että jokainen meistä voi päästä hänen yhteyteensä:
- (Joh 3:16,17) Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
- (Room 8:31,32) Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
32. Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
- (1 Joh 4:9,10) Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
- (Luuk 19:10) sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on.
Synnit laitettiin hänen päälleen. Toinen asia liittyy siihen, että synnit laitettiin ja heitettiin Jeesuksen päälle. Sillä kun hän itse eli synnittömän (Joh 8:46 ym.) ja täydellisen elämän, niin saattoi Jumala näin menetellä. Nämä synnit ja pahat teot eivät siis jääneet tekojen vaakakuppiin kuten me saattaisimme ajatella, vaan Jeesus otti ne kantaakseen. Hänestä tuli siis sijainen meidän edestämme niin, ettei meidän tarvitse itse enää kantaa syntejämme:
- (Jes 53:5-12) mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
- (1 Joh 3:5) Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
- (Joh 1:29) Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: " Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Pelastus lahjaksi. Kun Jumala on jo tehnyt kaiken puolestamme Jeesuksessa Kristuksessa, niin on selvä, että voimme vastaanottaa pelastuksen vain yhdellä tavalla eli lahjaksi ja armosta. Pelastus ei siis riipu itsestämme ja hyvyydestämme, niin kuin me usein saatamme ajatella, vaan se on täysin armoa sekä lahja, joka voidaan heti vastaanottaa. Jos sinä sentähden henkilökohtaisesti haluat pelastua, ei siihen tarvita ensin sinun tekojasi tai puutteellisia ansioitasi, vaan sinä voit saada kaiken lahjaksi, heti:
- (Ef 2:8,9) Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
- (Room 3:24) ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
- (Luuk 14:17) ...' Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina' .
- (Ilm 21:6) Ja hän sanoi minulle: " Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
- (Ilm 22:17) Ja Henki ja morsian sanovat: " Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: " Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Jotkut maallistuneet juutalaiset viettävät joulua USA:ssa. Sekös suututtaa sitten ortodoksijuutalaisia. Mutta toiset näkevät joulun perhejuhlana.
Se syntyikö Jeesus jouluna johtaakin taas pitkään pohdintaan.
Helppo on aina sanoa jotain toista vääräuskoiseksi (tuo ei ole kunnon kristitty/muslimi/juutalainen, tuo teki näin ja näin, tuo ihminen on perkeleestä kun se teki näin ja näin)... koska tytöt ja pojat... ME ITSEhän olemme aina oikeauskoisia ;)))
PS muistan sellaisen jutun, että oppilas oli katsonut elokuvan " The Passion of Christ" . Sitten esitteli sen luokalle. Esitelmän jälkeen toinen oppilas tuli kysymään: " Siis onko siitä leffasta tehty kirjakin????" :D
Josefiina mainita, että islamissa syntien sovitus tapahtuu yksinkertaisesti pyytämällä anteeksiantoa Jumalalta ja katumalla? Siihen ei uhreja tarvita, koska Jumala on Armelias Armahtaja, Kaikkivoiva Kaikkivaltias.
josefiina4:
Syntien sovitus
Koraani:" Jos vältätte suuria syntejä. joista teitä kielletään, me pyyhimme pois teidän pahat tekonne ja viemme teidät kunnioitettuina Paratiisiin." Suura 4:31
" Sano: Jos rakastatte Jumalaa, seuratkaa minua, niin Jumala rakastaa teitäkin ja antaa teille teidän syntinne anteeksi." Suura 3:31Raamattu:" Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16
" Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että Hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi." 1Joh.4:10
" Me rakastamme, sillä Hän on ensin rakastanut meitä." 1Joh.4:19
[quote author="Vierailija" time="04.10.2005 klo 10:26"]
miten pystyn anopilleni toivottamaan hyvaa Ramadania arabiaksi??? Ramadan Mubarak??
Olkaa niin ihania ja auttakaa.....KIITOS!!!!
[/quote]
Vierailija kirjoitti:
No,kerropas mikä siinä joulussa nyt niin ihanaa oikeesti on?
Vierailija kirjoitti:
ramadanissa kun ei ole mitään ihmeellistä sinäänsä, kun se on vaan pakko suorittaa, että tulis niinsanottuja pisteitä.
Mutta joulussa ei ole mitään suorittamista kun se vaan tulee ja tuo mileen mitä silloin on tapahtunut, Jeesus rauhan ruhtinas oli syntynyt jonka Jumala lähetti ihmisille avuksi.
Jos joku haluaa mollata joulua on ihan vapaa, mulle ei kuulu se yhtään. eipä mulle kuulu ramadanin viettokaan vaikka joudun siihen sekaan kotona.
On siitä se hyöty että lapset saa monipuolisen iltapalan (hariraa ym.)kun eräille se on vasta " aamupala" illalla.Mutta mutta jokainen vastatkoon itsestään siitä mitä on.
Sinähän se paljon tiiät:D
Syntien sovitus
Koraani:" Jos vältätte suuria syntejä. joista teitä kielletään, me pyyhimme pois teidän pahat tekonne ja viemme teidät kunnioitettuina Paratiisiin." Suura 4:31
" Sano: Jos rakastatte Jumalaa, seuratkaa minua, niin Jumala rakastaa teitäkin ja antaa teille teidän syntinne anteeksi." Suura 3:31
Raamattu:" Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16
" Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että Hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi." 1Joh.4:10
" Me rakastamme, sillä Hän on ensin rakastanut meitä." 1Joh.4:19