Naistenklinikka vai Kätilöopisto? Kokemuksia kaivataan...Onko muuten NKL:ssä käytössä ammetta?
Pitäisi valita synnytyssairaala ja olen noiden kahden välillä. Jorvin rajasin jo pois. Millaisia kokemuksia teillä on ollut? Entäpä Kätilöopiston Haikaranpesä? Nettisivuilla sanotaan, että pitäisi olla aktiivinen synnyttäjä. Itse olen varsinainen pelkuri, joten se ei taida sopia...
Kommentit (23)
Synnytin esikoiseni kesällä Naistenklinikalla ja kyllä kätilöt minua ainakin kävivät ihan oma-aloitteisesti neuvomassa imetyksessä ja muussa vauvanhoidossa. Aina kun vuoro vaihtui kävi uusi kätilö tervehtimässä huoneessa ja kysymässä tarvitsemmeko jotain tai onko jotain kysyttävää. Olin perhehuoneessa. Missään vaiheessa ei kukaan tullut tuputtamaan tuttipulloa tai mitään muutakaan. Olin kaikin puolin NKL:aan erittäin tyytyväinen ja jos lisää lapsia saamme,tulevat hekin syntymään samassa paikassa.
Eli lapseni olen siellä synnyttänyt ja se tuntuu paljon kotoisammalta kuin NKL.
Haluaisin nyt kuitenkin painottaa sitä, että lääkärit vaihtelevat paikkoja näiden kahden sairaalan välillä, joten jos kohdalle osuu ikävä lääkäri, siitä on turha syyttää ko. sairaalaa, vaan sitä lääkäriä vaan.
Kätilöitäkin on moneksi. Ei voi antaa takuuta, että jos menet kättärille/NKL:lle saat takuuvarmasti hyvää palvelua ja vice versa.
Minusta kättäri on paikkana mukavampi, minusta NKL on jotenkin " laitosmaisempi" . Makunsa kullakin.
... voi tietysti ottaa huomioon myös lapsivuodeajan. On tosi tärkeää, että saa apua imetykseen ja muihin ihmettelykysymyksiin. Kättärillä oli tosi ihanaa lapsivuodepuolella ja imetysneuvonta oli erinomaista. Pari kaveria on moittinut, että NKLllä tuputettiin vain tuttipulloa, eikä vaivauduttu neuvomaan imettämistä. Mutta siis nämä on varmaan tapauskohtaisia (ehkä kaverini eivät osanneet vaatia neuvontaa).
Niiin ja synnytyspuolestakaan kättärillä mulla ei oo mitään valittamista.
wei