Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI hermoilen aina niin kovasti, kun perhe on lähdössä reissuun? :((

Vierailija
16.06.2010 |

Olemme huomenna lähdössä matkalle. Olen tänään kirjoittanut tarkan listan mukaan otettavista tavaroista ja kasannutkin jo suurimman osan. Osa vaatteista on vielä kuivumassa.

Ja STRESSAAN IHAN SIKANA. Miksi ihmeessä stresaan aina, AINA, kun olemme lähdössä jonnekin? Stressaan erityisesti lasten (3 kpl) vaatteista ja tavaroista. Mielessä pyörii epämääräinen möykky ja huoli siitä, pakkaanko a) liikaa b) ihan vääränlaisia vaatteita ja c) unohdanko jotain tärkeää.

Miksi en voi olla rento ja iloinen pakkaaja, joka leppoisalla mielellä odottelee tulevaa lomaa? Kun viime kesänä olimme lähdössä matkalle, aloin jopa hyperventiloida edellisenä iltana! :( Kadehdin miestä, joka hoitelee omat osuutensa lähtövalmisteluista ilman mitään stressiä - tuosta vain ja hymyilee päälle.

Miks mä oon tämmönen??????? Onx kukaan muu?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressaan vielä vähän. Rutiini ja lista auttavat minua, samoin kodin jättäminen siivoamatta (kunhan roskikset ja tiskit eivät jää haisemaan). Jos emme ole lähdössä hienostelulomalle, vaan mökille, leirille tms., otan 7 ja 8 v lapset mukaan s.e. annan heille ohjeet, millaisia vaatteita ja kuinka monta tuovat sohvalle. Siitä sitten kassiin.

Se myös auttaa, että valmistaudun reissuun paria päivää aiemmin pesemällä pyykkikorin tyhjäksi ja laittamalla vaatteet kaappeihin. Sitten ei ole kuin vaatteiden latominen kasseihin edessä.

Vierailija
22/28 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidat kolme lasta ja omat kamasi, mies itsensä.Kyllä siinä organisoinnissa tulee stressi. kyllä täällä samanlainen stressaaja löytyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehdit omat ja 3kpl lasten vaatteet ja tavarat, niin mikä on miehesi osuus jonka hän hoitelee rennosti ja hymyssä suin? Omat vaatteet ja tavarat?

Ei ihme, että sinä stressaat ja miehesi vain hymyilee..

Vierailija
24/28 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pysty antamaan miehen vastuulle mitään, koska sitten vasta stressaankin, ettei osaa ottaa oikeita asioita mukaan.

Vierailija
25/28 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme sukuloimassa viime viikonloppuna ja meinasin saada lähtiessä halvauksen, siis oli pinna taas niin kireellä. Musta tulee ihan hirviö ja ihan tolkuton stressi, vaikka olisi vaan parin pvn matka.

Matkustaminen on ollut aikaisemmin kivaa mutta mulla siitä alkaa mennä aika pahasti maku. Sanoinkin viime vkl että mä en enää ymmärrä miksi kukaan haluaa matkustaa lasten kanssa. Ja meillä niitä ei ole kuin kaksi kpl.

Vierailija
26/28 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa ehtii tulla mieleen yhtä sun toista tärkeää mukaan otettavaa. Pyykkeihin pystyy myös varautumaan. Perheen kanssa useimmiten matkaamme onneksi paikkoihin, joissa on kauppoja, niin ei tarvitse niin paljon stressata.

Vierailija
27/28 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes tulen siihen pisteeseen että totean vaan että jos jotain jää, ostetaan sitten paikan päältä!

Ette ole kait matkustamassa jonnekin keskelle Saharaa?? Eli useimmissa paikoissa on myös lapsia, heitä on ympäri maailmaa, ja hekin pärjäävät mainiosti paikan päällä saatavilla tavaroilla.

Eli tärkeimmät pakattavat ovat passit (jos lähdette siis ulkomaille), matkaliput ja raha (oli se sitten pankkikortti, luottokortti tai käteistä tai mikä nyt on paikan päällä käypää valuuttaa). Sen jälkeen kaiken muu saa paikan päältä.

Älä hermoile turhaan, ei se ole sen arvoista!

Vierailija
28/28 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin lapset muistelee kesälomareissuilta sitä, mitkä vaatteet heillä oli päällä? Ihanko totta? Pitäiskö sun keskittyä olennaiseen?