Onko tosiaan olemassa alle 40v äitejä, jotka tosissaan kuvittelevat, että Vics-voide parantaa nuhan?
Minulla on pari ystävää, jotka väittävät, että lapsen nuhaan kun laittaa vicsiä jalkapohjiin yöksi niin aamulla nuhasta ei ole tietoakaan.
Höpönpöpön sanon minä, minulle sitä lapsena tungettiin joka rööriin eikä tosiaankaan auttanut mitenkään.
Kommentit (9)
illalla ennen nukkumaanmenoa kun olin pieni ja kipeä ja kyllä se tuntui helpottavan hengitystä. Yhtä tehokas lääke oli varmaan se hellä hetki äidin kanssa :) Omille lapsilleni en ole käyttänyt Vicksiä, en tiedä miksi. Tuota jalkapohjajuttua en ole aiemmin kuullutkaan.
Sitä käytettiin lapsena pakkasella, ettei posket palellu, mutta nykyisin on kielletty, kun oikeasti vaan pahentaa paleltumavammoja (siis rasva ei ole kielletty, vaan sen käyttö kyseiseen tarkoitukseen). Nimi vaan ei juuri nyt tule mieleen...
alle 2-vuotiaalle ei saa laittaa ollenkaan.
Kyllähän se vics voi auttaa tukkoisuuteen jos sitä laittaa nenän alle vaikka... mutta tuskin jalkapohjista (en oo ennen kuullutkaan moisesta)
en minä tai äitinikään ikinä ole uskonut sen PARANTAVAN nuhaa, siihen kylläkin että helpottaa hengittämistä..
ja joskus laittanut myös Vicksiä sipasut lapsenKIN nenän alle kun ikää sen verran ettei mene nuolemaan pois! ;)
Ei siitä haittaakaan ole, helpompi hengitellä ja jotenkin tykkään siitä lemusta, toinen on se huulirasva (mikähän oli nimi), pyöreässä peltirasiassa.. Hankin sitä edellisessä odotuksessa. :D
Se on varmaan blistex huulirasvaa. Sitä on jotain mynthonin hajustakin... ei se paranna. Helpottaa vain . Höyryhengitys helpottaa,sauna, suihku,kasvojen ja nenän pesu.
Yleis- ja perusjuttu, jota pitää olla aina saatavilla. Pienemmille sitä voi antaa nokan alle haisteltavaksi, tai levittää rintaan ja selkään, kuten isommillekin. Itse laitan sitä myös ihan nokan alle, jos on täysin tukossa nenä. No auttaahan se:-D! Ei tietenkään nuhaa paranna, ei kai nyt Kukaan niin luule:-o. Nuha paranee, kun on paratakseen, ihan kuin mikä tahansa yskä, kurkkukipu, flunssa...mutta oloa voi aina helpottaa.
Myös pilkottu valkosipuli (tavallinenkin!) auttaa tukkoiseen hengitykseen. Siis vaikka sängynpäässä pussissa tms.