Olen menossa häihin syksyllä, johon hääpari
ei olisi minua, miestäni ja lapsiamme halunneet kutsua, mutta kutsuivat kuitenkin läheisen sukulaisen painostuksesta.
Miten suhtautu hääpariin häissä? Hiukan tuntuu kiusalliselta kun tietää, ettei hääpari olisi meidän perhettä sinne halunnu, kuitenkin on "pakko" mennä, koska ollaan läheistä sukua.
Kommentit (22)
Minä ilmoittaisin vain ja ainoastaan hääparille henkilökohtaisesti, ettei meidän perhe pääsisi osallistumaan, sillä heidänhän se ensisijaisesti kuuluu tietää.
Painostavat sukulaiset jättäisin huomioimatta kokonaan: kyse ei kuitenkaan ole heidän häistään, vaikka kuinka hösäisivät ja määräilisivät.
Sen kummemmin en selittelisi kenellekään, etenkin jos kaikki osapuolet tietäisivät perimmäisen totuuden kutsutuista ja "kutsutuista". Oletettavasti toteaisin vain ykskantaan, että olemme estyneitä tulemaan paikalle ja toivottaisin (kaikesta huolimatta) onnistunutta juhlaa parille.
Helpotus lienee molemminpuolinen...
Ei tällaiseen mitään ylimääräistä draamaa ja sukuriitaa tarvita.
Ihan neutraalisti voi vain onnitella ja ilmoittaa että perheemme ei pääse juhlimaan. Eikä tartte mitään selitellä tai avautua asiasta kenellekään sen enempää.