Jaahas, ja tänään on se painajaismainen
päivä jolloin käy ilmi että koulunkäynnin läskiksi heittänyt teinimme ei saa mistään jatko-opintopaikkaa. Toivottavasti tämä nyt jotenkin tuo asian ihan konkreettisesti myös hänen tietoisuuteensa. Tai ei ehkä sittenkään: pahoin pelkään, että se ei meidän tsemppaamisesta huolimatta välitä paskaakaan siitä saako opiskelupaikan sillä se haluaa lähinnä nukkua ja tehdä mitä tahtoo. Huoh!
Kommentit (61)
en mäkään aikuislukiota suosittele, jos pänttääminen ei maistu. Suosittelen peruskoululinjaa joko iltakoulussa tai kansanopistossa.
mutta se ei liene ongelma vaan se, että mikään ei kiinnosta!
Lukiossa nyt pärjää halutessaan jokainen, mutta se ei liene ongelma vaan se, että mikään ei kiinnosta!
Mun mielestä lukioon ei kuitenkaan kannata lähteä, jos koulunkäynti - siis se perinteinen, kielet, matikka ja reaaliaineet - ei vaan kiinnosta. Silloin kannattaa valita jotain muuta. Ja se, että juuri lukionkaltainen koulunkäynti ei kiinnosta, ei tarkoita sitä, etteikö MIKÄÄN kiinnostaisi.
mutta se ei liene ongelma vaan se, että mikään ei kiinnosta!
vaan alkavista mielenterveysongelmista.
en mäkään aikuislukiota suosittele, jos pänttääminen ei maistu. Suosittelen peruskoululinjaa joko iltakoulussa tai kansanopistossa.
kiinnostaa sen käyminen uudelleen.
tekemään myös sellaisia asioita, jotka eivät ole kiinnostaneet/huvittaneet yhtään. Sellaisen kestämiseen opettamista sanotaan myös kasvattaiseksi.
Iso osa elämänhallintaa on ikävien ja tylsien asioiden sietäminen ja tekeminen niin töissä kuin ykistyiselämässä.
järkeä on mennä kansanopistoon kun sieltähän ei varsinaisesti edes valmistu miksikään? En tosin ole ollut kansanopistossa enkä tunne ketään joka olisi ollut, joten siksi en tietysti tiedä, mutta kertokaapa te nyt mulle. Kun valintaopasta lukee, kansanopistojen linjat ovat jonkinlaisia harrastuspohjaisia hupijuttuja, mutta opintojen kannalta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta hyödyttömiä.
Kansanopistoissa on esim. sellaisia linjoja, joilla voi valmistautua johonkin kouluun pyrkimiseen - esim. omassa opistossani oli kuvataide-, graafinen ja pop/jazz-linja. Nämä linjat tarjoavat puitteet saada opetusta valitsemallaan alalla, ja ehkä siten helpottavat varsinaisiin kouluihin pyrkimistä.
Opistoissa on myös peruskoululinjoja, joilla voi parannella peruskoulun todistusta, tai jopa saada päättötodistuksen.
Opistoissa on myös erilaisia linjoja, joilla voi opiskella erilaisia taitoja: mm. hierontaa, eläinhierontaa, eräopaskoulua jne.
Mun mielestä opistot sopii monelle hieman hukassa olevalle nuorelle tarjoamalla koulun lisäksi uudenlaisen ympäristön ja uudenlaisia kavereita. Monesti sieltä löytyy motivaatiota.
Tuskinpa peruskoulun läskiksi lyönyttä kiinnostaa sen käyminen uudelleen.
joissa kerrotaan, mitä kaikkea kansanopisto parhaimmillaan opetuksen lisäksi tarjoaa. En jaksa enää uudelleen kirjoittaa.
Ps. Noilla linjoilla ei käydä koulua kokonaan uudestaan, vaan usein parannellaan numeroita.
järkeä on mennä kansanopistoon kun sieltähän ei varsinaisesti edes valmistu miksikään? En tosin ole ollut kansanopistossa enkä tunne ketään joka olisi ollut, joten siksi en tietysti tiedä, mutta kertokaapa te nyt mulle. Kun valintaopasta lukee, kansanopistojen linjat ovat jonkinlaisia harrastuspohjaisia hupijuttuja, mutta opintojen kannalta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta hyödyttömiä.
Kansanopistoissa on esim. sellaisia linjoja, joilla voi valmistautua johonkin kouluun pyrkimiseen - esim. omassa opistossani oli kuvataide-, graafinen ja pop/jazz-linja. Nämä linjat tarjoavat puitteet saada opetusta valitsemallaan alalla, ja ehkä siten helpottavat varsinaisiin kouluihin pyrkimistä.Opistoissa on myös peruskoululinjoja, joilla voi parannella peruskoulun todistusta, tai jopa saada päättötodistuksen.
Opistoissa on myös erilaisia linjoja, joilla voi opiskella erilaisia taitoja: mm. hierontaa, eläinhierontaa, eräopaskoulua jne.
Mun mielestä opistot sopii monelle hieman hukassa olevalle nuorelle tarjoamalla koulun lisäksi uudenlaisen ympäristön ja uudenlaisia kavereita. Monesti sieltä löytyy motivaatiota.
Ala varmaan työllistääkin paljon suomalaisia.
Kansanopistoissa on esim. sellaisia linjoja, joilla voi valmistautua johonkin kouluun pyrkimiseen - esim. omassa opistossani oli kuvataide-, graafinen ja pop/jazz-linja. Nämä linjat tarjoavat puitteet saada opetusta valitsemallaan alalla, ja ehkä siten helpottavat varsinaisiin kouluihin pyrkimistä.Opistoissa on myös peruskoululinjoja, joilla voi parannella peruskoulun todistusta, tai jopa saada päättötodistuksen.
Hahaaaaaa, pop-linja.... Ala varmaan työllistääkin paljon suomalaisia.
et ole kauhean tietoinen maailman menosta, mutta minä voin kertoa sinulle, että maassamme on useita musiikkialan oppilaitoksia, ammattikorkea (ja -koulu) tasoisia konservatorioita sekä sitten korkeakoulutasoinen Sibelius-akatemia.
Katsos, joka päivä oppii jotain uutta - sinäkin!
Tämä ketjuhan menee ihan sivu aiheen, eikä tarkoitukseni ollut kyllä muuta kuin vähän purkautua tänne ja harmitella tilannetta ettei tarvitse kaikkea vatvoa omassa päässään.
t: ap
SYKkiin, mutta se nyt oli odotettavissakin kun keskiarvo oli 9,8. Mädätkää te vaan täällä kitisemässä luuserilapsistanne, jotkut ovat fiksuja jo lapsesta lähtien!
Hänellä on selvästi paitsi lahjakkuutta, myös järkeä kehittää lahjojaan! Kateelliset menkööt pihalle katsomaan, joko sitä kesää alkaa näkyä...
SYKkiin, mutta se nyt oli odotettavissakin kun keskiarvo oli 9,8. Mädätkää te vaan täällä kitisemässä luuserilapsistanne, jotkut ovat fiksuja jo lapsesta lähtien!
Hänellä on selvästi paitsi lahjakkuutta, myös järkeä kehittää lahjojaan! Kateelliset menkööt pihalle katsomaan, joko sitä kesää alkaa näkyä...
mutta toivottavasti hänestä ei kasva yhtä ilkeää ihmistä kuin äidistään. Joka todennäköisesti kirjoitti tuon ylemmän kommentin.
voisin niin hyvin kuvitella ton saman meille parin vuoden kuluttua :(
Kun seiskallakaan ei vois koulu vähempää kiinnostaa niin miten sitten kasilla ja ysillä nostaa numeroita. Huoh.... Onko sinunkin teinisi poika?
Tämä minun poikani kehittyi vauvana ja pikkulapsena koko ajan ihan etuajassa. Samoin ala-aste meni hyvin. Niin ettei sitä aina voi herätä HIRRVEEEN AIKAISIN :/
ja mulla on tuollainen teini töissä.. :O
Aika paljon tuntuu olevan tietynlaista saamattomuutta nuorilla nykyään..
ja mulla on tuollainen teini töissä.. :O
Aika paljon tuntuu olevan tietynlaista saamattomuutta nuorilla nykyään..
-Taisit saada teinin työhönotosta hyvät korvaukset työkkäristä.... -
mennä jollain vitosen keskiarvolla.